TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Het is intussen ook al minstens twee jaar geleden, maar ik weet nog dat ik de acteerprestaties niet overtuigend vond en de dialogen nogal ongeloofwaardig vond. In een totaal ander genre en stijl had ik hetzelfde gevoel bij The Newsroom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ah how come? Ik kan me werkelijk niks meer herinneren van die aflevering, alleen dat ik het best wel goed vond. :unsure:
Het is voor mij ook al te lang geleden om nog een specifiek voorbeeld aan te halen, maar ik herinner me van de scene in de bar waar hij zijn vriendinnetje wil oppikken dat de dialoog enorm houterig was (zelfde indruk als PBR Streetgang dus). Je kon ze precies een script horen afratelen. Nadien hoorde ik wel dat dat bewust erom zou zijn gedaan om zo beter de ontwikkeling van het hoofdpersonage uit de verf te laten komen in latere episodes/seizoenen, maar op dat punt was ik al geïnvesteerd in andere reeksen en heb ik mij er niet opnieuw aan gezet. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Het is intussen ook al minstens twee jaar geleden, maar ik weet nog dat ik de acteerprestaties niet overtuigend vond en de dialogen nogal ongeloofwaardig vond. In een totaal ander genre en stijl had ik hetzelfde gevoel bij The Newsroom.

Als het maar de helft van de kwaliteiten van The Newsroom heeft, is het een absolute topserie.
 
Mad Men is op geen enkele manier te vergelijken met TQB ik weet niet waarom we dat aan het doen zijn die twee hebben niets met elkaar gemeen.
Dat is een gruwelijke fout van mij geweest, ik wou enkel met een zeer simpele test achterhalen of coldplayke gewoon geen smaak heeft tout court, of dat haar problemen met TQG een andere reden hebben.
 
Mindhunter, had ik eigenlijk hetzelfde probleem als iedereen.

Eerste aflevering gezien, vond ze op zich wel oke, maar heeft toch een tijd geduurd voor ik de volgende bekeek. Was niet getriggered om verder te kijken.

Uiteindelijk dan toch bekeken en vanaf toen blijven kijken. Moet zeggen dat ik het toch wel goed vond en toch niet direct ga vergeten.
 
Mindhunter, had ik eigenlijk hetzelfde probleem als iedereen.

Eerste aflevering gezien, vond ze op zich wel oke, maar heeft toch een tijd geduurd voor ik de volgende bekeek. Was niet getriggered om verder te kijken.

Uiteindelijk dan toch bekeken en vanaf toen blijven kijken. Moet zeggen dat ik het toch wel goed vond en toch niet direct ga vergeten.
Ik heb dat met redelijk veel series. Het duurt altijd even tot in er in kom en het gebeurd zelden dat het vanaf de 1ste aflevering boenk er op is.
Ben nu bezig aan het laatste seizoen van Hannibal en hier had ik ook dat gevoel. Uiteindelijk is alles goed gekomen en is het gewoon een topserie. Denk dat ik hierna de film Red Dragon en Hannibal Rising nog eens ga herbekijken want ik kan mij hier weinig nog van herinneren. Silence of the Lambs daarentegen heb ik al meerdere keren gezien.
 
Ik heb dat met redelijk veel series. Het duurt altijd even tot in er in kom en het gebeurd zelden dat het vanaf de 1ste aflevering boenk er op is.
Ben nu bezig aan het laatste seizoen van Hannibal en hier had ik ook dat gevoel. Uiteindelijk is alles goed gekomen en is het gewoon een topserie. Denk dat ik hierna de film Red Dragon en Hannibal Rising nog eens ga herbekijken want ik kan mij hier weinig nog van herinneren. Silence of the Lambs daarentegen heb ik al meerdere keren gezien.
doe jezelf een plezier en skip de nogal zwakke Red Dragon (HR niet gezien maar kan me moeilijk inbeelden dat die goed is). Watch Manhunter instead, de OG Graham/Lecter film. Een dijk van een thriller, een stilistisch hoogstandje met uitstekende muziekkeuzes!
 
doe jezelf een plezier en skip de nogal zwakke Red Dragon (HR niet gezien maar kan me moeilijk inbeelden dat die goed is). Watch Manhunter instead, de OG Graham/Lecter film. Een dijk van een thriller, een stilistisch hoogstandje met uitstekende muziekkeuzes!
Ik heb Red Dragon ooit al eens gezien hoor maar 't is omdat die na de serie komt dat ik hem nog eens wil bekijken (en omdat het te lang geleden is). Manhunter nog niet maar dat is hetzelfde verhaal zeker? Hannibal Rising nog nooit gezien, waarschijnlijk nooit de moeite gedaan omdat die zo geen goede reviews krijt, maar lijkt mij gewoon interessant omdat deze chronologische volgorde eerst komt, dus voor de serie.
 
Manhunter en Red Dragon volgen grotendeels hetzelfde verhaal ja, ik geloof dat stukken dialoog zelfs gewoon over genomen worden. ik zou ook altijd Manhunter verkiezen boven Red Dragon, die eigenlijk nogal een zielloze grote studiofilm is. Hannibal Rising zuigt ballen en maakt het personage van Lecter eigenlijk minder interessant. Als ik er bij stil sta, geldt dat eigenlijk voor elke film die niet The Silence of The Lambs is (voor mij de meest perfecte thriller). In RD overdrijft Anthony Hopkins wat met de maniertjes en mijn mening van Hannibal is te vatten in één woord: yikes.

De serie vond ik dan wel weer heel goed. Seizoen 4 ging normaal de verhaallijn van Silence of the Lambs aanpakken, maar dat was blijkbaar een heel gedoe met de rechten en ondertussen werd de reeks helaas gecancelled. Er is nu ook een nieuwe serie, Clarice. Maar daar mogen ze contractueel ook Hannibal Lecter niet in vermelden.
 
Manhunter en Red Dragon volgen grotendeels hetzelfde verhaal ja, ik geloof dat stukken dialoog zelfs gewoon over genomen worden. ik zou ook altijd Manhunter verkiezen boven Red Dragon, die eigenlijk nogal een zielloze grote studiofilm is. Hannibal Rising zuigt ballen en maakt het personage van Lecter eigenlijk minder interessant. Als ik er bij stil sta, geldt dat eigenlijk voor elke film die niet The Silence of The Lambs is (voor mij de meest perfecte thriller). In RD overdrijft Anthony Hopkins wat met de maniertjes en mijn mening van Hannibal is te vatten in één woord: yikes.

De serie vond ik dan wel weer heel goed. Seizoen 4 ging normaal de verhaallijn van Silence of the Lambs aanpakken, maar dat was blijkbaar een heel gedoe met de rechten en ondertussen werd de reeks helaas gecancelled. Er is nu ook een nieuwe serie, Clarice. Maar daar mogen ze contractueel ook Hannibal Lecter niet in vermelden.
Ik zal voorlopig Red Dragon skippen dan en direct overgaan naar Manhunter. The Silence of The Lambs is eigenlijk ook de enige van al de Hannibal films die is blijven hangen bij mij, waarschijnlijk omdat de rest niet echt memorabel is.

De serie vind ik wel zeer goed. Ik weet niet waarom ik deze indertijd geskipt had maar onlangs las ik dat Mads Mikkelsen de rol van Hannibal voor zich had en mijn interesse was direct opgewekt. Alhoewel hij Anthony Hopkins niet overtreft zet hij toch een heel sterke prestatie weer.
Van Clarice lees ik dan weeral minder goede commentaar. Ik ga wachten tot het hele seizoen beschikbaar is en dan bekijken wat de algemene commentaar er van is, skippen of niet.
 
For all mankind op Apple TV+.
Zeer leuke serie, verschillende keren op het tipje van m'n stoel gezeten.
 
Ik begin er stilaan een wat dubbel gevoel bij te krijgen. De highs zijn idd zeer leuk maar ze zijn wel wat aant overdrijven met de human subplots nu.

Ik heb de indruk dat het ruimtevaart element alsmaar meer terrein aan het verliezen is tov het menselijk drama. Enerzijds heb je het drama zoals dat rond Cobb die langzaam blind dreigt te worden door haar blootstelling aan straling, ok kan ik mee leven. Zelfs Gordo die Tracy terug probeert te winnen kan er nog mee door omdat daar de isolatie vs het gedwongen samen leven tegen elkaar uit te spelen zijn. Maar nu Karen de beste vriend van haar gestorven zoon aant afrijden is en hun geadopteerde dochter een vietnamees restaurant bezoekt om haar biologische vader te zien, ... dat heeft nog maar bijzonder weinig met "For All Mankind" te maken imo.


On another note hoe goed was For Years and Years. 🤯
 
Waar te zien? Ook interessant als je 'tiger king' niet gezien hebt?
Zeker interessant ja, je zal misschien hier en daar wat achtergrond missen maar 't is denk ik duidelijk genoeg.
Vanavond op BBC denk ik en anders op de usual manier van toen er nog geen streamingdiensten waren :unsure:
 
Terug
Bovenaan