TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Wat is dat hier seg tis al erg genoeg dat er in t corona topic een versnelling of twee hoger geschakeld is tegenwoordig qua "meningen".

Maar nu ook al over water goed vinden hier door verschillende mensen? Waar zijn we mee bezig :p .
 
Ik ben vandaag begonnen met The Queen's Gambit en vond aflevering 1 vreselijk. Ik ga wel verder kijken omdat ik vermoed dat het beter wordt als we uit die flashback episode(s) geraakt zijn. Wat acteren die kinderen slecht, zeg, ik kreeg er grote The Haunting of Hill House vibes van.
De serie heeft me nooit echt kunnen boeien, en ik speel zelf redelijk wat schaak. Er zit amper een verhaal in, en evenmin interessante personages. Mijn vriendin en ik hebben het eerste seizoen wel uitgekeken, maar je mist niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Murder Among the Mormons
Goede misdaaddocumentaire. Is maar 3 afleveringen, dus duurt niet te lang.

Evil Genius
Ook een documentaire, maar echt een zeer bizar verhaal.
 
De serie heeft me nooit echt kunnen boeien, en ik speel zelf redelijk wat schaak. Er zit amper een verhaal in, en evenmin interessante personages. Mijn vriendin en ik hebben het eerste seizoen wel uitgekeken, maar je mist niets.
Aflevering 2 vandaag gezien. Het acteerwerk is al een stuk beter (met dank aan Anya Taylor Joy), maar dat hele verhaal is zo... cheesy en voorspelbaar? Wees zonder vrienden ontpopt zich als quirky kind-genie? Oké, ja, toffe decors en kledij en zo, maar als ik gewoon mooie prentjes wil zien zet ik liever een Wes Anderson film op.

Ik zei het gisteren al, maar het is voor mij sinds The Haunting of Hill House geleden dat ik me zo weinig heb kunnen vinden in de publieke receptie van een nieuwe reeks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Voorspelbaar is de juiste term. Zonder te willen spoilen, het blijft zo voortkabbelen met iemand die zich stap per stap door de rangen van de schaakwereld werkt, terwijl ze met haar demonen uit het verleden worstelt. Er zijn geen twists noch extra plotlijnen de moeite waard.
 
Wat is dat hier seg tis al erg genoeg dat er in t corona topic een versnelling of twee hoger geschakeld is tegenwoordig qua "meningen".

Maar nu ook al over water goed vinden hier door verschillende mensen? Waar zijn we mee bezig :p .
2
Over water is de meest over het paard getilde reeks van de laatste 10 jaar denk ik.
(En Studio Tarara de meest onderschatte)
 
Nieuwste ep van S4 van Snowfall, blijkbaar nogal onbekend hier maar echt wel goed Adil El Arbi en Bilall Fallah hebben de pilot en tweede ep van s01 zelfs geregisseerd.

Imdb
 
Line Of Duty - Seizoen 6

De eerste 2 episodes.
Uitstekende Britse politieserie met een uitgebreid verhaal en deftig acteerwerk.
Het helpt wel als je vorige seizoenen ook hebt gezien.
Veelal nogal technisch maat dat maakt het net zo boeiend en intens.
 
Ik ben nu breaking bad aan het kijken, maar ik snap de hype niet goed tbh. Ik zit bijna aan het einde van seizoen 2, maar denk dat ik het erbij ga laten. Ik voel me niet echt meegenomen in het verhaal, could be me.
Hetzelfde gevoel gehad. Toevallig op dit moment ook aan het zien voor de eerste keer. Dankzij de vriendin toch wel doorgekeken en we hebben van het weekend het einde van seizoen 4 gezien. Was toch wel een top moment vond ik zelf.

Maar tot nu toe kan ik het nog niet in mijn top series zetten. Ik hoop dat seizoen 5 hier wel verandering in kan brengen als ze voortbouwen waar ze zijn geëindigd in S4.
 
Aflevering 2 vandaag gezien. Het acteerwerk is al een stuk beter (met dank aan Anya Taylor Joy), maar dat hele verhaal is zo... cheesy en voorspelbaar? Wees zonder vrienden ontpopt zich als quirky kind-genie? Oké, ja, toffe decors en kledij en zo, maar als ik gewoon mooie prentjes wil zien zet ik liever een Wes Anderson film op.
Wow, ben jij ook zo iemand die Mad Men saai vindt? :S :S :S
 
Wow, ben jij ook zo iemand die Mad Men saai vindt? :S :S :S
Mad Men vond ik goed!

Een slow burn, maar allesbehalve een voorspelbare reeks. In Mad Men deden ze ook redelijk wat aan foreshadowing, maar op een subtielere manier waardoor ik bij ingrijpende gebeurtenissen meer een kippenvel- in plaats van een "ja dit hadden we 7 afleveringen geleden al zien aankomen"-gevoel had.

Ik vind het een beetje een rare vergelijking. Behalve de aankleding van de sets en de kostuums zijn er toch weinig gelijkenissen tussen die 2 reeksen? Hetgene mij bij Queen's Gambit voorlopig het meeste stoort is het achtergrondverhaal van het hoofdpersonage dat een gangbaar trope is in veel adolescentenliteratuur. Koppel dat aan die haperende kindsterretjes in aflevering 1 en het komt bij mij allemaal nogal "juvenile" over.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Nieuw seizoen van Dertigers is gestart en Arnout Hauben doet aan eilandhopping met Ruben en Philippe in de Middelandse Zee. Altijd fijn om die mannen bezig te zien.
 
Wow, ben jij ook zo iemand die Mad Men saai vindt? :S :S :S
Net zoals Coldplayke snap ik deze vergelijking ook echt niet hoor. Als ik dan toch en vergelijking moet maken, is TQB de very YA version van Mad Men. TQG was best OK, maar ook niet meer dan dat imo. Ik snap de hype absoluut niet.

Mad Men staat in mijn top 3 beste series ooit. The Queen's Gambit was enorm vergeetbaar voor mij. Waar Mad Men een complex personage en genuanceerde storyline kan neerzetten, is TQG nogal "KIJK EENS WAT VOOR EEN GEBROKEN PERSONAGE IK BEN", overgoten met een saus "ik ben supergoed in alles wat ik doe, en alles verloopt exact zoals zowel ik als het publiek het verwacht, maar omdat ik gebroken ben zullen we het maar erg vinden zeker?🤷‍♂️".


Oftewel, wat Coldplayke dus veel mooier zegt:
Mad Men vond ik goed!

Een slow burn, maar allesbehalve een voorspelbare reeks. In Mad Men deden ze ook redelijk wat aan foreshadowing, maar op een subtielere manier waardoor ik bij ingrijpende gebeurtenissen meer een kippenvel- in plaats van een "ja dit hadden we 7 afleveringen geleden al zien aankomen"-gevoel had.

Ik vind het een beetje een rare vergelijking. Behalve de aankleding van de sets en de kostuums zijn er toch weinig gelijkenissen tussen die 2 reeksen? Hetgene mij bij Queen's Gambit voorlopig het meeste stoort is het achtergrondverhaal van het hoofdpersonage dat een gangbaar trope is in veel adolescentenliteratuur. Koppel dat aan die haperende kindsterretjes in aflevering 1 en het komt bij mij allemaal nogal "juvenile" over.
 
Fancy productiedesign en goede acteerprestaties = omg wat een serie (zie bv ook Sherlock)

Anya Taylor-Joy is zowel de grote sterkte als de grote zwakte van de serie. Ze is fantastisch en elegant en magnetisch en charismatisch en dat voelt indrukwekkend aan, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is van het verhaal. Ze lijkt vanaf het begin in elke situatie volledig in controle, wat leuk is om te zien maar plotgewijs niet zo interessant is. Ik heb het boek niet gelezen maar durf wedden dat ze daar niet zo vlot en knap en innemend zal zijn.
Wel euh, wat Utred zegt dus (y).
 
Temptation island. Die Sonny die daar ff hard op z'n bek gaat.
Zalig 🤣🤣
Altijd maar doen alsof hij haar reddende engel is en dan 't deksel op z'n arrogante neus :rofl:

Wat zielig gaan doen en die z'n belachelijke one-liners den hele tijd.
Arrogante eikel :rofl:


Welke TI zijt ge waar aan het kijken? Kheb eigenlijk ook wel nood aan een nieuw seizoen breinloos entertainment :D
 
Welke TI zijt ge waar aan het kijken? Kheb eigenlijk ook wel nood aan een nieuw seizoen breinloos entertainment :D

Dat is op play. Love or Leave

Alleen Hollanders en de bedoeling is niet zo wulpse vrijgezellen om te poepen maar echt vrijgezellen die een relatie willen. Niet dat dat zo veel veranderd.

Maar alleen al voor die arrogante eikel van ne Sonny op zijne bek zien te gaan is dit de moeite :rofl:
 
Terug
Bovenaan