TV Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

1e seizoen vond ik heel plezant, 2e heb ik me echt door moeten sleuren, een 3e (dat gelukkig niet komt) zou ik zelfs niet kijken.
 
Laatst bewerkt:
Fancy productiedesign en goede acteerprestaties = omg wat een serie (zie bv ook Sherlock)

Anya Taylor-Joy is zowel de grote sterkte als de grote zwakte van de serie. Ze is fantastisch en elegant en magnetisch en charismatisch en dat voelt indrukwekkend aan, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is van het verhaal. Ze lijkt vanaf het begin in elke situatie volledig in controle, wat leuk is om te zien maar plotgewijs niet zo interessant is. Ik heb het boek niet gelezen maar durf wedden dat ze daar niet zo vlot en knap en innemend zal zijn.
Agreed, TQB is zeker geen topserie. Maar is wel wat het gemiddelde niveau van een miniserie zou moeten zijn imo. Spijtig genoeg ligt dat veel lager... Ik heb er alleszins heel veel plezier aan gehad, en het productieontwerp verdient meer dan een loutere "fancy" als label.

Mad Men nog niet gezien dus kan de vergelijking niet maken, maar mijn verwachtingen zijn hoog en als die serie niet het niveau van TQG overstijgt, zal ik teleurgesteld zijn.
 
Agreed, TQB is zeker geen topserie. Maar is wel wat het gemiddelde niveau van een miniserie zou moeten zijn imo. Spijtig genoeg ligt dat veel lager... Ik heb er alleszins heel veel plezier aan gehad, en het productieontwerp verdient meer dan een loutere "fancy" als label.

Mad Men nog niet gezien dus kan de vergelijking niet maken, maar mijn verwachtingen zijn hoog en als die serie niet het niveau van TQG overstijgt, zal ik teleurgesteld zijn.

Ik ben er redelijk gerus in. Mad Men is imo absolute top, weinig dat daar aan kan imo.

Ik gok eigenlijk dat @PBR Streetgang Mad Men niet top gaat vinden. Hij gaat het waarschijnlijk te lang uit gerokken vinden.
En ik ga daar zelfs mee akkoord, ondanks dat Mad Men mijn (prolly) #2 beste serie ever is.
 
Ik gok eigenlijk dat @PBR Streetgang Mad Men niet top gaat vinden. Hij gaat het waarschijnlijk te lang uit gerokken vinden.
En ik ga daar zelfs mee akkoord, ondanks dat Mad Men mijn (prolly) #2 beste serie ever is.
Ook waar. En ik ben er mee akkoord. Maar Mad Men biedt imo zoveel dat dat uitrekken helemaal geen issue is.
 
Mad Men is de beste en meest complexe karakter-studie van meerdere en compleet uitgediepte karakters dat ooit op TV is geweest. Daarnaast is dat ondersteund door (wederom bij meerdere karakters) TOP acteerprestaties. Ik kan weinig series vergelijken met Mad Men, de enige die ik kan bedenken: Bojack Horseman ... yes I know how that sounds :unsure:. In mindere mate gelden ook Six Feet Under, sommige delen van The Sopranos en Deadwood (mijn #1 serie), al zijn het andere zaken die deze series voort drijven.

Dus inderdaad, dat uitrekken is voor mij ook geen probleem. Maar ik kan wel snappen dat velen afknappen op die serie.
 
The walking dead S10 : Behalve de laatste aflevering is er echt niets aan.

Silicon Valley S5 : blijft op niveau. Misschien best dat S6 het laatste wordt want het op het laatste nippertje de ramp afwenden begint wel afgezaagd te worden.

Luther S3 : Beetje een kleine dip, maar is nog zeer genietbaar.
 
Mindhunter? Is nochtans ook goed in karakters uitdiepen en weergeven.
Dunno, nog maar 1 aflevering gezien en niet meer verder gekeken. Ik weet zelfs niet waarom, want die aflevering vond ik erg goed.
Maar het lijkt me toch een andere insteek te hebben, namelijk we volgen mensen die iemand anders wil doorgronden VS een directe karakterstudie?
 
Komt er eigenlijk een nieuw seizoen? Ik vond het ook best goed.
De kans is uiterst klein. Fincher heeft geen tijd en alle acteurs hun contract is ontbonden. Netflix maakt liever true crime documentaires en Young Adult series tegenwoordig.

Zelf bezig met
Preacher (season 4)
Rommelig is het beste woord dat bij dit vierde seizoen past. Het heeft nog steeds genoeg momenten van scherpzinnigheid, maar valt ook net wat te vaak in vulgariteit. Al bij al blijft het trouw aan de comics.

Bosch (season 4)
Ook seizoen 4 van Bosch blijft goed. Het is niet de meest flitsende show, maar de traagheid werkt. Ik zou het nooit in dezelfde categorie van The Wire durven zetten, maar de complexe verhaallijnen en het trage tempo doet er soms wat aan denken. Het is een show die ook duidelijk veel uit L.A als setting haalt.
 
Dunno, nog maar 1 aflevering gezien en niet meer verder gekeken. Ik weet zelfs niet waarom, want die aflevering vond ik erg goed.
Maar het lijkt me toch een andere insteek te hebben, namelijk we volgen mensen die iemand anders wil doorgronden VS een directe karakterstudie?
In dat opzicht wel ja, maar de karakterstudies van de serial killers is wel goed weergegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Hier ook, maar ik vond die eerste aflevering van Mindhunter full-on cringe en heb niet verder durven kijken...
Bij mij hetzelfde, vooral die scenes met zijn geliefde had ik moeite mee. Wil ook nog wel eens verder kijken, want leek me op zich wel een interessante reeks.
 
Eergisteren begonnen met WandaVision. Aangenaam verrast tot nu (episode 4), ben benieuwd naar de rest van het seizoen.
 
Hier ook, maar ik vond die eerste aflevering van Mindhunter full-on cringe en heb niet verder durven kijken...
Bij mij hetzelfde, vooral die scenes met zijn geliefde had ik moeite mee. Wil ook nog wel eens verder kijken, want leek me op zich wel een interessante reeks.
Ah how come? Ik kan me werkelijk niks meer herinneren van die aflevering, alleen dat ik het best wel goed vond. :unsure:
 
Terug
Bovenaan