Racing Welke race titel ?

No_Dice

Member
Ik ben na vele jaren afwezigheid weer van plan om me een racewheel aan te schaffen, een T300.

Nu daar ben ik wel min of meer zeker van, waar ik nog wel over twijfel is welke racegame koop ik?

Ik houd eerder van simulatie games, geen arcade gedoe. Of open wereld toestanden.
Hoeft niet keihardcore te zijn maar mag wel. Liefst met verschillende race klasse Van … tot en met F1

Ik dacht aan iRacing, maar wat zijn de beste race sim games van het moment.
Het zou ook voornamelijk voor multiplayer zijn.

Graag jullie 2cents

Greets
 
iRacing is heel tof, verslavend door het competitieve aspect, maar ook wel een erg stijle leercurve.
Het enige dat eigenlijk echt de competitie kan aangaan met iRacing is Asetto Corsa Competitizione, maar dat is wel enkel GT3/GT4. Ik heb daar persoonlijk wel het meeste plezier mee gezien die wagens wat meer op maat zijn van een gewone sterveling. Dat maakt het niet moeilijker om te winnen, maar je gaat er ook niet elke 2de bocht mee de zandbak in rijden.

Asetto Corsa (de originele) en Project Cars 2 zijn hele goede games om tijdens een sale goedkoop te kopen.

 
bedankt, de moeilijkheidsgraad van iracing is me idd niet onbekend, Ik heb in de beginjaren deze game wel eens gespeeld. Mss eerst maar eens opwarmen met gamse als Project cars 2 of asetto corsa comp.
 
bedankt, de moeilijkheidsgraad van iracing is me idd niet onbekend, Ik heb in de beginjaren deze game wel eens gespeeld. Mss eerst maar eens opwarmen met gamse als Project cars 2 of asetto corsa comp.
Let op dat je zeker Project Cars 3 niet neemt, in deze versie hebben ze het spel verkracht en is het zo arcade als maar kan zijn :)
 
PC3 was eerst de bedoeling om een arcade spin-off te zijn, met als titel "Project Cars Revolution", en om een of andere reden hebben ze de spinoff behouden, maar er qua titel een sequel van te maken.

Assetto Corsa en rFactor 2 lijken mij toch de aangewezen games hier.
rFactor is iets meer sim (maar je gaat vlot van de éne naar de andere kunnen switchen, imo)
Assetto Corsa heeft tegenwoordig ook "open world" mods
 
Terug
Bovenaan