Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Beetje teleurstellend. Had er meer van verwacht. Langdradig en duurt zeker een uur te lang.

John Wick 3 (2019) -8/10

Als voorbereiding voor de 4de nog eens gekeken , hopelijk is 4 voor morgen.

Boston Strangler
Degelijke thriller met goed acteerwerk.

Visueel knap maar dik 3 uur spirituele onzin is gewoon veel te lang.

Laatst bewerkt:
Maart zit erop maar het was niet zo'n productieve maand:

ILRqxnT.png

CODA (2021): 8,5/10

Lang geleden dat ik nog zo hard geweend heb.
Als vader van 2 prachtige dochters heeft deze film toch een gevoelige snaar geraakt. Aanrader!

Avatar 2: Flauwe en vooral saaie film maar verbluffend mooi 6/10

Murder Mystery 2: Vond de eerste erg leuk, de 2de heeft ook nog zijn momenten maar toch al een pak minder. Ook Jennifer Aniston haar botox gezicht daarentegen is maar :puke: 6/10

John Wick 1 - 2 - 3: Nog is rewatch gedaan. Op naar de 4 film! #1: 8/10 #2 en 3: 7/0

Mummy 1 - 2 - 3: De 3de is duidelijk de zwakste maar ik blijf ze geweldig vinden, zelfs met slecht cgi

The Whale: Sterke film en man dat einde 8/10

Spotlight - Tom McCarthy (2015)
De kracht van investigative journalism! We kennen ondertussen alle verhalen van kindermisbruik in de kerk wel maar toch blijft deze film spannend en interessant.

If it takes a village to raise a child, it takes a village to abuse one.

A Taxi Driver - Jang Hoon (2017)
Een onwetende taxi chauffeur wordt gevraagd om een Duitse reporter naar de stad Gwangju te vervoeren in 1980 ten tijde van een militaire coup d'etat door een Zuid Koreaanse Generaal.
Een verhaal over leven onder een militaire dictatuur, verdrukking van free speech en recht op protest, vervolging op journalisten en onwetendheid.
Soms wat melodramatisch maar echt wel een sterke film met enkele zeer emotionele momenten.

Verrassend herkenbaar met momenten.

gisteren avatar way of the water hier op de home cinema, vader en zus uitgenodigd wat chips en een drankje.
perfecte film om met de familie te kijken imo.
audio super, Visuals uiteraard ook. verhaal, tja ik had niet meer verwacht. 3u lange film was ook wel te lang.

JW 4 net gezien.
De film mocht idd iets minder lang duren.
Hoewel de vechtscènes van een zeer hoog niveau waren, voelde het sommige gevechten te langdradig aan.
Maar al bij al zeker genoten ervan.
Schitterende rol ook voor Scott Adkins.

Tàr

Nog snel zondag gaan kijken voor hij wss uit de zalen gaat
Toch wel een erg zware zit voor een zondagavond, heb zeker niet alles meteen begrepen.
Heb er me dan de voorbije dagen wat verder in verdiept en het moge duidelijk zijn dat we mogen spreken over een modern meesterwerk, eentje die het huidige tijdsgewricht volledig vat. Een klassieker in wording dus.

Las onder meer dat Todd Field zich een paar jaar in het kielzog van Kubrick heeft begeven, en dat is er hier duidelijk aan te zien. Over alle details, van dialogen tot locaties tot kledij en set decoration, is duidelijk heel hard nagedacht. Het deed me ook wat denken aan Phantom Thread.

En dan Cate Blanchett. Tja, wat moet je er nog over zeggen wat nog niet gezegd is? Ze overtreft zichtzelf hier alweer
Na Banshees is dit al de tweede film waarin de acteerprestaties me veel meer van mijn sokken bliezen dan in EEAAO
Geen slecht woord over Yeoh, maar dit is toch hors categorie hoor

Gaf hem na de vertoning 8/10, maar dat is nu wat gestegen
bij volgende visie zal het wss nog wat stijgen

Tàr

Las onder meer dat Todd Field zich een paar jaar in het kielzog van Kubrick heeft begeven, en dat is er hier duidelijk aan te zien. Over alle details, van dialogen tot locaties tot kledij en set decoration, is duidelijk heel hard nagedacht. Het deed me ook wat denken aan Phantom Thread.

En dan Cate Blanchett. Tja, wat moet je er nog over zeggen wat nog niet gezegd is? Ze overtreft zichtzelf hier alweer
Na Banshees is dit al de tweede film waarin de acteerprestaties me veel meer van mijn sokken bliezen dan in EEAAO
Geen slecht woord over Yeoh, maar dit is toch hors categorie hoor
Inderdaad, hij deed mij ook aan Phantom Thread denken!

En ik ben ook van mening dat Cate Blanchett hier de Oscar had moeten voor winnen. Ik was meteen onder de indruk!

Onlangs ook John Wick 4 gezien en wederom een topactiefilm. Donnie yen zn rol was wel nice en die hotline miami scene was ferm gemaakt seg!!

Is voor mij toch de beste wick van alle 4. De 3de vond ik het minst.

John Wick 4

Verwachtingen lagen wellicht te hoog omwille van de (erg) goede reviews maar ik vond het vooral meer van hetzelfde. En daar was ik na nummer 3 eerlijk gezegd al wel een beetje klaar mee.

6/10

The unbearable weight of massive talent (2022)
Best wel grappige meta comedie. Nicolas cage steekt de draak met zichzelf en de chemie met pedro pascal is echt wel goed.

Beste bij wick 3 was dat messen gevecht
Bwa , ook dat ninjasterren gevecht, en dat bibliotheek gevecht in het begin waren wel heel cool gedaan vond ik :)
John Wick 4

Verwachtingen lagen wellicht te hoog omwille van de (erg) goede reviews maar ik vond het vooral meer van hetzelfde. En daar was ik na nummer 3 eerlijk gezegd al wel een beetje klaar mee.

6/10
I feel ya. Ik heb me niet verveeld, maar de lange speelduur was er imo wel wat overkill aan. Vooral dat gedoe op die trappen in parijs op het einde vond ik nogal wat enerverend.

Het einde zorgt wel voor een verrassing, en ik kijk toch weer uit naar deel 5 hoor, aangezien dit soort films (pure actie a la 80's) nog maar weinig (goed) gemaakt wordt

Bwa , ook dat ninjasterren gevecht, en dat bibliotheek gevecht in het begin waren wel heel cool gedaan vond ik :)

I feel ya. Ik heb me niet verveeld, maar de lange speelduur was er imo wel wat overkill aan. Vooral dat gedoe op die trappen in parijs op het einde vond ik nogal wat enerverend.

Die trappen vond ik te langdradig.
En het beste gevecht was voor mij toch tegen Killa (Scott Atkins). Ook mooi in beeld gebracht met al dat water en de techno muziek

Terug
Bovenaan