Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dungeons & Dragons: Honor Among
Leuke fantasyfilm dat zich afspeelt in de wereld van Baldur's gate en andere soortgelijke spelen.

Nog nooit wat van gezien, dus ook maar eens mee begonnen in aanloop van de 4e film. Lekker hersenloos entertainment.
Hehe, ja.... Toen die film uit kwam dacht ik ook van
"wick wat een wussy pussy name is dat nu weer". Bovendien zat Keanu reeves zijn carrière echt wel in het slop op dat moment.
Die film heeft hem echt gered in Hollywood.

Heeft me ook jaren gekost eer ik die films een kans gaf. Maar toen zoveel sequels kwamen, dacht ik ook van.... Moet toch iets goed aan zijn, en ze een kans gegeven.

Film grijpt terug naar de ouderwetse "core" van actiefilms zoals we die kenden in de jaren 80-90.
De sequels krijgen verrassend genoeg even goede punten als de eerste op imdb. Met 4 momenteel een absolute uitschieter.
(persoonlijk vind ik 2 en 3 toch een trapje lager, maar goed.... toch benieuwd naar deel 4).

Same, en Lionheart mag voor mij bij in dat lijstje. :) Van Damme heeft over het algemeen in veel goei actiefilms gespeeld imo.
Inderdaad.
En zelfs niet alleen maar "spierballen" films.
Ook Sudden Death en Timecop vond ik erg sterke films. En als kers op de taart: Hard Target. (heerlijke Louisiana setting. Loved it.)

The Menu

Ik vond op zich het basisidee wel goed, maar de uitwerking is zo ongeloofwaardig dat ik toch de hele tijd met een soort rem op keek. Wel extra puntje voor Ralph Fiennes.

Dat een sterrenchef het niet meer aan kan, kan gebeuren. Dat een sekteleider met zijn ganse gevolg zelfmoord pleegt, is ook nog al gebeurd en dus zeer plausibel. Maar dat dan heel toevallig ook al die volgers, die gezwind meestappen in dat lot, getalenteerde sterren topchefs zijn... nee, te ongeloofwaardig voor mij om indruk te maken.
6/10

Laatst bewerkt:
Ook enorm onder de indruk van Aftersun. Zwaar door geëmotioneerd. Geraakte met moeite in slaap erna.

Ik ben beginnen huilen na de film.
Ik had er online nog wat over na gelezen en het kraakte me helemaal.
Als iemand die al jaren sukkelt met depressie, gaf Paul mescal perfect weer hoe ik me soms voel.

Hoe vaak ik zelf al niet gezegd heb : " i dont see myself at 40, didnt even think i would have made it to 30"
Die zin alleen al was een koudrillingmoment.

ook besef en symboliek met liedje en dans dat ze haar pa nooit meer heeft gezien na die reis. En ook de scene in underground disco dat ze naar hem wilt, maar niet kan.
En dus ook besef dat er kort na de reis iets gebeurd is met hem. Wss zelfmoord.

Net Aftersun ook bekeken.
Ik was eerst niet 100% mee met de flashbacks die af en toe getoond werden, maar na wat gelezen te hebben erover nadien snap ik de betekenis wel. Al moet ik zeggen dat ik toch niet zo overweldigend onder de indruk ben er van als jullie.

My ★★★★½ review of Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 on Letterboxd https://boxd.it/41pux1

En verder nog wat rewatches.

Rear window blijft fantastisch al begon ik er deze keer ook iets van zwarte humor in te zien.

En verder veel Bond: For your eyes only blijft toch 1 van de betere Moore films. Daarna ook Licence to kill die ik de vorige keer precies toch iets beter vond. Goldfinger blijft een fantastische film die de Bondformule op punt zet. En daarna Thunderball die die formule toch nog net iets beter maakt. En nu is de hele Craig run herbekijken

Paddington (2014)

Leuke familiefilm, heel mooi geanimeerd en je kan er een paar keer een lach in kwijt.

7,5/10

Ik wil met onze pa naar John Wick 4 gaan kijken. Nu wonen wij vlak bij de NL grens en blijkbaar zou er in Eindhoven (?) ook een bioscoop zijn die een soort van imax ervaring biedt - zonder dat het die naam draagt.

Weet iemand over welke bioscoop dit gaat en zo ja, is dat effectief de moeite om een half uurtje extra voor te rijden?

The strays (netflix)
Als je anderhalf uur wilt verspillen aan een film, dan is het deze wel.
Een verhaal? Euh…
Ik denk dat op een gegeven moment de schrijver gewoon is doodgevallen, want een andere verklaring voor dat einde heb ik niet.
Avoid at all cost!!!

Laatst bewerkt:
John wick 2 & 3.

2 vond ik het logische vervolg op deel 1, het verhaal vloeide erg lekker in elkaar. Ook die setting in Rome was prachtig .

3 vond ik bij momenten toch wel een beetje langdradig aanvoelen: Het verhaal is quasi hetzelfde als in deel 2 hé. Hij is nog steeds op de vlucht voor "De orde van de tafel" of hoe noemden ze zich daar.....
Gelukkig was de actie weer prima, maar ik vind de 3e toch de minste van de 3 persoonlijk.

John Wick 2 hier destijds halfweg afgezet omdat het allemaal toch iets te "correct" en "klinisch" is om van te genieten. Dat realisme dat ze najagen hoeft voor mij echt niet. Ik zie gewoon oude mannen die heel traag stunts doen.

Maar ik heb nog altijd nen fameuze crush op Donnie Yen dus dik aan het twijfelen om deel 4 toch in de cinema te gaan zien en "Steve Holt" gewijs telkens "DONNIE YEN!" te roepen in de cinema wanneer hij op beeld verschijnt.

Een verdiend pak slaag neem ik er dan eventueel wel bij. 'T is alweer efkes geleden.

Over Donnie gesproken, Hero(2002) nog eens herbekeken. Tegelijk beter en slechter dan da'k mij herinner. Het is zo theatraal en hyperdramatisch geacteerd dat het geheel zelfs als grote wuxia fan moeilijk is om volledig serieus te nemen. Maar qua choreografie en beeldvorming krijg je zoveel moois te zien dat het er uiteindelijk niet zoveel toe doet.

Halfweg de film begon ik dan ook een vervlaamsde dub te fantaseren want wanneer ik een fameus slaaptekort heb word ik eigenlijk dommer met de minuut en vind ik wel humor in alles, en ik kan u zeggen, Jet Li als West-Vlaming was toch zeker heel even enorm grappig.

Mijn vrouw vond het na de hele dramatische ontknoping minder amusant.

John wick 2 & 3.

2 vond ik het logische vervolg op deel 1, het verhaal vloeide erg lekker in elkaar. Ook die setting in Rome was prachtig .

3 vond ik bij momenten toch wel een beetje langdradig aanvoelen: Het verhaal is quasi hetzelfde als in deel 2 hé. Hij is nog steeds op de vlucht voor "De orde van de tafel" of hoe noemden ze zich daar.....
Gelukkig was de actie weer prima, maar ik vind de 3e toch de minste van de 3 persoonlijk.
Die lobbyscène in het hotel en die ninja's in dat theater zijn wel :love2: 't is uiteindelijk ne platte actiefilm éh, meer verwacht ik er ook niet van. En die actie is wel top.

Al vraag ik me ook af hoe ze 170 minuten gaan overbruggen in de 4e :unsure: ik ga binnen twee weken kijken iig.

Die lobbyscène in het hotel en die ninja's in dat theater zijn wel :love2: 't is uiteindelijk ne platte actiefilm éh, meer verwacht ik er ook niet van. En die actie is wel top.
In die bibliotheek met dat dik boek in die kerel zn mond en daarna de nek er mee breken was ook wel funny

Terug
Bovenaan