Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik wou er ook kopen tot ik de prijzen zag :unsure:
Is nochtans oprecht een ervaring die de moeite is. Ik heb al 2 van de 3 lord of the rings-films meegepikt zo, en het is nog iets gans anders om die muziek live gespeeld te horen tijdens de film. Ook al is het inderdaad nogal duur, ik kan het alleen maar warm aanbevelen :love:
Hajime no Ippo gaat over een timide jongen van 16 ofzo die bij zijn moeder haar vissersboot werkt en (natuurlijk) gepest wordt door enkele schoolkerels die enkele koppen groter zijn. Omwille van het visserswerk is hij bovengemiddeld sterk voor zijn leeftijd, maar gelijk eerder gezegd: zeer timide/braaf

Door omstandigheden komt hij in contact met een zeer goede boxer die hem aanspoort om te gaan boxen. Van hier af aan ziet ge zijn reis hoe hij alles leert beginnende met de absolute basics gelijk jabs, voetenwerk, veeeeel lopen, uppercut, zijn rivaal, zijn eerste toernooi, ....

Het hoofdpersonage Ippo is echt een brave knul die geen vlieg kwaad doet en gewoon heel graag wilt boxen. Hoe hij stap-voor-stap beter wordt, de tegenstanders die hij krijgt.... hij is zeer likeable :D

Niet om films gelijk Raging Bull of The fighter te willen onderwaarderen natuurlijk. Hajime No Ippo is een langlopende anime/manga en heeft veeeeeel meer tijd om zijn legende geloofwaardig op te bouwen.

Iedereen die dit leest en Ippo kent zal de hype van Takamura vs Hawk of Ippo die zijn signature move voor het eerst gebruikt niet ontkennen. :love:

Maar ja, niet iedereen kijkt graag anime, dus snap wel als mensen verwilderd zijn als ik zoiets zeg terwijl er films zijn zoals Raging Bull
Dempsey Roll ftw <3 idd één van de beste anime's die er is, echt leuke character development, story arcs en mooi uitgebouwd. Aanrader voor iedereen :)

The Wind rises na eeuwig uitstel eindelijk bekeken.

Engelse dub geprobeerd en moet direct zeggen dat deze zeer goed gedaan is. Echt geen enkele zwakke schakel in de hele cast en aangenaam verrast om onze favoriete Bingo-man te herkennen. :D Alles mooi in beeld gebracht gelijk je gewoon bent van de doorsnee Ghibli film. Leuk verhaal dat voorbij vliegt.

Is nochtans oprecht een ervaring die de moeite is. Ik heb al 2 van de 3 lord of the rings-films meegepikt zo, en het is nog iets gans anders om die muziek live gespeeld te horen tijdens de film. Ook al is het inderdaad nogal duur, ik kan het alleen maar warm aanbevelen :love:
Nu doe je mij weer twijfelen :D

MISSING

nieuwe film over een dochter die haar moeder kwijt is op reis.
Via al die nieuwe technologie en google, op zoek gaat naar haar, en heel complot ontdekt.

Bleef enorm spannend, zat wel op puntje van mijn zetel.

Aanrader

Jurassic World: Dominion (2022)

Aangezien die nu op Netflix staat, dan toch maar eens gekeken. Zoals verwacht... wat een absolute bagger. De 'hold/stop it'-handjes van Chris Pratt ben ik nu wel helemaal beu gezien. Niks mis met een beetje fan pleasing, maar er zijn grenzen. We hebben het nu wel allemaal eens gezien hoor. Je kan niet blijven teren op al die plat gewandelde paden. Sommige keuzes zijn echt lui, en vooral ook echt slecht of onlogisch uitgewerkt.

Waar gaat deze film eigenlijk over? Van 'world dominion' is alvast weinig sprake. Onze 3 oudgedienden terugbrengen, is initieel nog wel leuk, maar eigenlijk bieden ze geen enkele meerwaarde en dient dit gewoon om te verdoezelen dat de filmmakers absoluut geen deftig plan of verhaallijn hadden.

Wat een waardeloze trilogy. Slecht, slechter en nu overduidelijk slechtst. John Hammond draait zich om in zijn graf.
Tegen beter weten in ook op gezet en ik kan het alleen maar beamen. De plot rammelt langs alle kanten: hoe de fuck die 30 of 40 dino's uit de vorige film ineens half de wereld ingenomen, joost mag het weten; heel die sprinkhanen plot. Ook veel kleinere zaken die op niks slaan; wanneer die brand uitbreekt, is ineens heel dat domein leeg op de protagonisten na of why the fuck al dino's samen op dat middenplein laten samen komen? Maar het ergst vond ik al die fan service en referenties naar het origineel. De scène met de omgekeerde jeep, de bus scheerschuim of de ondergang van Dodgson.

Deze komt met stip onderaan de lijst. Falllen Kingdom was ook niet goed maar kon ik nog wel appreciëren omdat er iets nieuws geprobeerd werd.
Diens grootste fout was imo die retcon van Hammond zijn backstory. Het plot was ook niet zo waanzinnig maar net omdat ze iets nieuws wilden proberen, zet ik die toch boven de eerste Jurassic World.

Scream (1996): 7.5/10

Viel best mee. Zijn de sequels de moeite?
Jawel!

Zeker 2. Same level.

3 was iets minder. Misschien wel de minste.
Al heeft die wel de beste openings scene van allemaal!!

Dan de 4 was terug een verademing.
Pikt erg goed de draad terug op.

5 was ook wel goed..
En vanavond gaan wij naar 6.morgen volgt review!

Luther: The Fallen Sun

Idris Elba als Luther blijft een goede combinatie.
De film gaat op hetzelfde elan verder als de serie.

Luther: The Fallen Sun

Idris Elba als Luther blijft een goede combinatie.
De film gaat op hetzelfde elan verder als de serie.
Ook gezien.
Série wel nooit bekeken..

Film deed wat denken aan Untraceable opt einde. Maar geen verwijt. Best onderhoudende ouderwetse thriller.

Net op tijd nog Close gezien. Had niet verwacht er zo van aangedaan te zijn. Serieus gebleit. Top prestaties van de cast!

Scream VI

Het leuke aan die films is dat die zo verweven zitten in elkaar. Ik vond het wel leuk die vele easter eggs en verwijzingen naar de vorige films.
Ook dat ze nooit met volledige nieuwe casts beginnen, wat bij vele sequels wel het geval is, waardoor je een cheap knock off versie krijgt.

Deze was dus terug op niveau, ook eens een leuke nieuwe setting, met vele plot wendingen.
één van de weinige film series die niet gaat vervelen. (al is de rewatch value er wel erg verwaterd, als je ze opnieuw bekijkt vind ik.... de hele "who did it" is er van af natuurlijk..)

Hitchcock aan het kijken?
Rope vind ik ook nog altijd een heerlijke film. Prachtig hoe dat zo allemaal op 1 locatie blijft en toch vliegt die film voorbij.
Klopt. Ik dacht me hier eens aan te wagen. Ik heb er nog enkele klaarstaan. Tussendoor wat van Studio Ghibli aan het meepikken.

Op het programma staan nog:

To Catch a Thief
Vertigo
North by Northwest
Dial M for Murder

Klopt. Ik dacht me hier eens aan te wagen. Ik heb er nog enkele klaarstaan. Tussendoor wat van Studio Ghibli aan het meepikken.

Op het programma staan nog:

To Catch a Thief
Vertigo
North by Northwest
Dial M for Murder
Damn.

Ik zou beginnen met Dial M For Murder gevolgd door To Catch A Thief om te eindigen met de genialiteit van de 2 andere. North By Northwest en Vertigo zijn allebei een 10/10 voor mij. Alleen Vertigo heeft net dat tikkeltje extra.

All the Money in the World (2017)

Gebaseerd op waargebeurde feiten over de ontvoering van John Paul Getty III, de kleinzoon van Jean Paul Getty, een billionaire olie magnaat. Opa Getty wou geen cent betalen voor het losgeld voor zijn kleinzoon, zijn moeder daarentegen bleef al die tijd strijden om de vrijlating van haar zoon.

Leuke film, geen hoogvlieger, maar het was leuk om een vleugje Italië mee te pikken uit de jaren 70 wat denk ik op een realistische manier werd geportretteerd. Spijtig genoeg vond ik dat de film zich soms iets te veel focuste op de locatie van de ontvoering, als kijker mocht je wat meer in het gewisse gelaten worden. In het echt heeft JPG III nooit de gezichten van de ontvoerders gezien, in de film wel. Mocht men zich hieraan gehouden hebben, zou er iets meer speeltijd vrijkomen om de andere kant van de film aan te dikken.

Je hebt als kijker geen idee wat de impact was op de familie. De moeder stond er alleen voor samen met een private detective, maar ze had nog andere kinderen. De vader was niet in beeld door drug en drankverslaving. De emotionele impact op het volledige gezin en de andere kinderen op zich kwam amper in beeld. Van opa Getty krijg je in het begin een korte introductie over het vergaren van zijn rijkdom. Je krijgt een kleine doch interessante inkijk in zijn levenstijl, door de extravagantie en het materialistische dat primeert boven alles, wat tevens mooi in beeld wordt gebracht. De oliecrisis van '73 mochten ze van mij part gebruiken om opa Getty nog meer in een slecht daglicht te zetten want dit kwam buiten een enkele scene niet aan bod. (Het losgeld dat toen gevraagd werd, had hij letterlijk op één dag tijd verdient.)

Dit is geen slechte film, maar ik had toch wat meer emotionele betrokkenheid willen voelen. De film baseert zich iets te veel op het objectieve en voelde soms wat afstandelijk aan.

7/10

65

De trailer had me niet overtuigd, maar toch maar gaan kijken. Dino's op 't grote scherm BUITEN een Jurassic Park context. Could be fun.

Van in 't begin kreeg ik het gevoel dat ik naar een B-film aan 't kijken was, terwijl hij naar 't schijnt toch een budget van 90 miljoen had. Ook niet gigantisch veel, maar als je naar het einde toe jezelf moet afvragen waar dat budget dan eigenlijk allemaal naartoe is gegaan. Vooral CGI neem ik aan, want die zag er zeker niet slecht uit.

De (weinige) personages zijn nogal 1 dimensionaal, de (weinige) dialogen cliché en het (simpele) verhaal uiteraard voorspelbaar.
Eigenlijk allemaal zaken die ik perfect zou kunnen negeren als ik voor de rest helemaal kan meegesleurd worden door de actie.
Maar die zat vaak vol met cliché toevalligheden en werd teveel onderbroken door lange emo-scènes.
Ze hadden de film ook beter 65 Jumpscares genoemd.

De relatie vader - (zieke) dochter voelde te gepushed. KIJK! GEEF OM DEZE PERSONAGES!
Door de soms vreemde pacing van de film werkte dit gewoon niet imo.

De duurtijd is niet te lang en er zitten wel goeie momentjes in, waardoor het nu ook weer geen pain is om deze door te kijken.
Maar ze hadden met dit concept iets interessanter kunnen doen.

5,5/10

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan