Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Halverwege Everything Everywhere All at Once gestopt.

Ik was moe en ik kwam er maar niet in. Het kon mij nu eens echt niet boeien.

giphy.gif

Ik begrijp wel waarom dat het iemand niet zou kunnen boeien, ik ben eigenlijk al verrast dat het zo breed geliefd is, maar ik begrijp ook wel waarom het iemand niet zou kunnen liggen en waarom het iemand wel zou kunnen liggen. Het is wel geen film om op te leggen als je moe bent wel.

Glass Onion: A Knives Out Mystery

Entertainend en best grappig, maar niet zo goed als zijn voorganger, daarvoor is deze te karikaturaal en de setting iets teveel over the top. 7/10

The Banshees of Inisherin (2022)

Ik denk dat ik het verhaal wat moet laten bezinken, want ik weet niet goed of ik de film geniaal of wel oké vind. Ik heb het gevoel dat ik veel details gemist heb als ik zo online wat reviews lees.

Lightyear (2022)
Leuke film, veel grappige momenten, vooral door Sox (de robotkat), maar uiteindelijk bleef ik toch wat op mijn honger zitten. Het verhaal en de personages voelen allemaal wat te standaard Disney/Marvel aan, en hebben niet die typische Pixar magie van vroeger. Visueel wel top.

Laatst bewerkt:
Tinker Tailor Soldier Spy (Tomas Alfredson, 2011)

Ik denk dat dit mijn all time favoriete spy film is. Spionnen weergegeven als bureaucraten die trachten hun eigen agenda uit te voeren terwijl ze geleidelijk verdwijnen in een grijze, lelijke wereld van informatie en paranoia. Alfredson moet een hele hoop verhaal in twee uur film proppen en de kans is dan bestaande dat de doorsnee kijker dit een saaie film vindt waar niet veel in gebeurt. Maar de stortvloed aan informatie, waar je de aandacht moet blijven houden op kleine details die groot belang hebben voor het verhaal, werkt goed om je te doen inleven in de leefwereld van de spionnen in de film, waar ook elk klein stukje nodig is om de uiteindelijke puzzel te kunnen vormen. Een leefwereld die trouwens prachtig weergegeven wordt door de beelden van Hoyte Van Hoytema.
En wat een fantastische cast! Gary Oldman acteert vooral door zijn ogen en mond wat te vertrekken en wordt geflankeerd door de ene topacteur na de andere in de bijrollen: John Hurt, Benedict Cumberbatch, Mark Strong, Tom Hardy, Colin Firth, Toby Jones, Ciaran Hinds, Stephen Graham...

Puss in boots, the last wish. Had via youtube gehoord dat het zeer goed was en wij vonden thuis de vorige film wel "ok".

Zeer aangenaam verrast. Leuk verhaaltje, coole villain en zeer knappe animatie. Misschien wel een van de leukste animatie-films die ik in tijden gezien heb.

Tinker Tailor Soldier Spy (Tomas Alfredson, 2011)

Ik denk dat dit mijn all time favoriete spy film is. Spionnen weergegeven als bureaucraten die trachten hun eigen agenda uit te voeren terwijl ze geleidelijk verdwijnen in een grijze, lelijke wereld van informatie en paranoia. Alfredson moet een hele hoop verhaal in twee uur film proppen en de kans is dan bestaande dat de doorsnee kijker dit een saaie film vindt waar niet veel in gebeurt. Maar de stortvloed aan informatie, waar je de aandacht moet blijven houden op kleine details die groot belang hebben voor het verhaal, werkt goed om je te doen inleven in de leefwereld van de spionnen in de film, waar ook elk klein stukje nodig is om de uiteindelijke puzzel te kunnen vormen. Een leefwereld die trouwens prachtig weergegeven wordt door de beelden van Hoyte Van Hoytema.
Dit is een fantastische film, was een revelatie voor mij toen ik die voor het eerst zag op FFG toen die uitkwam. Nog maar één keer gezien sinds dan, en dat was weeral echt genieten!

The Banshees of Inisherin (2022)

Ik denk dat ik het verhaal wat moet laten bezinken, want ik weet niet goed of ik de film geniaal of wel oké vind. Ik heb het gevoel dat ik veel details gemist heb als ik zo online wat reviews lees.

Ik had exact hetzelfde gevoel, ergens weet je wel, dit is een goeie film, met navenante acteerprestaties, maar ik wist het toch ook niet goed wat ik er van moest denken na de eindgeneriek..

Ik begrijp wel waarom dat het iemand niet zou kunnen boeien, ik ben eigenlijk al verrast dat het zo breed geliefd is, maar ik begrijp ook wel waarom het iemand niet zou kunnen liggen en waarom het iemand wel zou kunnen liggen. Het is wel geen film om op te leggen als je moe bent wel.
Noted! Ik geef hem nog een kans wanneer ik uitgerust ben.

Decor, effecten, kleding,... alles is wel goed hoor. Maar het verhaal kan mij precies niet boeien. Ik las hier: 'de film bevat alles'. Maar dat hoeft helemaal niet voor mij.

Ik verander misschien nog van gedacht!

Over de spoiler: issue als in “te verregaand”, “te onnozel” of “te ongemakkelijk”?
Onnozel was het zeker, en hoewel ik daar in principe geen probleem mee heb (meestal vind ik het zelfs leuk als films ne keer onnozel doen en zichzelf niet al te serieus nemen), maar omdat ik het ook helemaal geen grappig idee vond, was het enkel nog grotesk en irritant. Later in de film, wanneer het menselijke elementwordt geïntroduceerd was ik wel mee met dat subplotje. Maar dat had ook gewerkt met eender welke andere silly gimmick die ik dan misschien wel weer grappig vond.

In een poging van de They shoot pictures don't they lijst te vervolledigen Moulin Rouge opgezet. 40 minuten ver, red mij alstublieft, stuur een ambulance of ontvoer mij naar de Goelagarchipel, het maakt mij niet uit maar sleur mij van achter mijn tv

The Menu toevallig ook gezien en dat was nu eens insulting bullshit. Lege kleuternonsens. Zonder het Anya Taylor-Joy personage was het waarschijnlijk een leuke film geweest, maar nu druipt het van een soort zielig superioriteitsgevoel dat het doet aanvoelen als de verfilming van een discussie op dit forum. Niet toevallig produced by Adam McKay, want Don't Look Up had een gelijkaardige vibe.
Ralph Fiennes was wel genieten.
Ook net The Menu gekeken en zo hard eens met deze post.
Wist niet dat hij hierbij betrokken was, en de moed zakte me in de schoenen zodra zijn naam verscheen
Dat 'kijk eens hoe slim ik ben'-sfeertje in elke film van McKay is om van te kotsen

edit: zou graag aan succession beginnen, maar vraag me af of het iets voor mij is gezien deze film van zowat dezelfde equipe komt?

Laatst bewerkt:
Ook net The Menu gekeken en zo hard eens met deze post.
Wist niet dat hij hierbij betrokken was, en de moed zakte me in de schoenen zodra zijn naam verscheen
Dat 'kijk eens hoe slim ik ben'-sfeertje in elke film van McKay is om van te kotsen

edit: zou graag aan succession beginnen, maar vraag me af of het iets voor mij is gezien deze film van zowat dezelfde equipe komt?
Succession is een van de beste dingen die ooit op beeld verschenen zijn, gewoon doen.

Terug
Bovenaan