Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Fall

2 domme trienen beklimmen een vervallen toren van 600m hoog.
Niet kijken als je hoogtevrees hebt.
Wel daar zeg je het,
bij momenten zat ik zelfs op de zetel met mijn handen voor mn ogen....

echt knap film en camera werk vond ik dit !!

dat je het domme trienen vond, kan ik inkomen.

Maar ik vind het een onderhoudende en vooral spannende film, waarbij je echt wil weten hoe het afloopt.
En daar draait het toch vooral om toch, bij films bekijken?

Ook net The Menu gekeken en zo hard eens met deze post.
Wist niet dat hij hierbij betrokken was, en de moed zakte me in de schoenen zodra zijn naam verscheen
Dat 'kijk eens hoe slim ik ben'-sfeertje in elke film van McKay is om van te kotsen

edit: zou graag aan succession beginnen, maar vraag me af of het iets voor mij is gezien deze film van zowat dezelfde equipe komt?
Succession is volledig anders. Bijna niet te geloven dat die twee uit hetzelfde brein komen. Ook satire, maar alles dat The Menu fout doet, doet Succession juist. Er is geen echt publiekssurrogaat, en alles wordt redelijk 'straight' gebracht, zodat je niet dat onnozel vingertje hebt maar net wordt meegezogen in de drama's en intriges. Je staat er niet boven maar zit er middenin, en het is gemakkelijk om verafschuwd te zijn maar toch empathie te krijgen voor de verschrikkelijkste mensen van de wereld. Fantastische serie.

Succession is volledig anders. Bijna niet te geloven dat die twee uit hetzelfde brein komen. Ook satire, maar alles dat The Menu fout doet, doet Succession juist. Er is geen echt publiekssurrogaat, en alles wordt redelijk 'straight' gebracht, zodat je niet dat onnozel vingertje hebt maar net wordt meegezogen in de drama's en intriges. Je staat er niet boven maar zit er middenin, en het is gemakkelijk om verafschuwd te zijn maar toch empathie te krijgen voor de verschrikkelijkste mensen van de wereld. Fantastische serie.
2nd, schitterende serie :love:

Dat is nu eens een stuk beter verwoord dan mij :p maar helemaal mee eens dus.

(Moet wel even vermelden dat ik Don't Look Up wel heel goed vond)

Dat is nu eens een stuk beter verwoord dan mij :p maar helemaal mee eens dus.

(Moet wel even vermelden dat ik Don't Look Up wel heel goed vond)
Vond Don't look up ook wel goed maar die oscarnominaties waren er wel wat teveel aan. Veel virologen en klimaatwetenschappers zeiden achteraf ook dat de film voor hun heel herkenbaar was dus dan moet hij toch wel iets hebben goed gedaan?

En met het figuur van Anya Taylor Joy had ik nu ook geen probleem in The Menu, er moet toch iemand in dat restaurant zitten waar ge nog mee kunt meeleven? Al de rest komt er gaandeweg nu niet echt positief uit

Ik had exact hetzelfde gevoel, ergens weet je wel, dit is een goeie film, met navenante acteerprestaties, maar ik wist het toch ook niet goed wat ik er van moest denken na de eindgeneriek..

Ik zit nu nog over de film na te denken, dus ik neig wel naar geniaal haha. De chemie tussen Gleeson en Farrell, Jenny, the feckin Irish language en landschappen, .... Zou het ondertussen zeker een 7.8 geven!

Ik zit nu nog over de film na te denken, dus ik neig wel naar geniaal haha. De chemie tussen Gleeson en Farrell, Jenny, the feckin Irish language en landschappen, .... Zou het ondertussen zeker een 7.8 geven!

De chemie tussen die 2 was zeker geniaal, ga ik niet ontkennen, en dat fecking Irish al zeker, maar toch ontbrak er nog iets voor mij :-)

The Menu

Heel vermakelijke film, goeie mix van humor en spanning.
Ik moet dringend ook nooit eens The Witch hebekijken met ons Anya.

Het is lang geleden dat ik Moulin Rouge nog heb gezien, maar ik vond die indertijd niet top, maar best amusant.
Vooral Jim Broadbent was heel plezant, en al zeker bij Like a Virgin :love:.

American Made

Ik kende het verhaal van Barry Seal niet, op zich best spannend, leuk om volgen en goed gebracht met een vleug humor en satire errond. Alleen, ik vind Tom Cruise in dergelijke rol compleet ongeloofwaardig en niet kloppen, geen idee waarom. Kost hem toch een half punt. 6,5/10

La La Land

Het gebeurt wel eens dat ik een film of serie afzet na een half uur, omdat het me niet boeit, meesleept of aangrijpt. Maar een film letterlijk na 5 minuten afzetten, gebeurt mij zelden. Chapeau! Kan geen score geven uiteraard, en het zal er ook nooit van komen, ik bespaar me de horror.

La La Land

Het gebeurt wel eens dat ik een film of serie afzet na een half uur, omdat het me niet boeit, meesleept of aangrijpt. Maar een film letterlijk na 5 minuten afzetten, gebeurt mij zelden. Chapeau! Kan geen score geven uiteraard, en het zal er ook nooit van komen, ik bespaar me de horror.
Die eerste 5 minuten moet je inderdaad door, niet veel later volgt er nog zo een scene maar daarna valt het allemaal echt wel goed mee hoor. Maar inderdaad dat gedoe op de snelweg is way too much

Ik begrijp dat er mensen zijn die het plotse zingen in films niet goed kunnen verdragen. La La Land blijft wel een van mijn lievelingsfilms en zeker de epiloog pakt mij iedere keer opnieuw. La La Land is een ode aan musical, jazz en Hollywood met een liefdesverhaal in verwerkt.

Die eerste 5 minuten moet je inderdaad door, niet veel later volgt er nog zo een scene maar daarna valt het allemaal echt wel goed mee hoor. Maar inderdaad dat gedoe op de snelweg is way too much

Ik begrijp dat er mensen zijn die het plotse zingen in films niet goed kunnen verdragen. La La Land blijft wel een van mijn lievelingsfilms en zeker de epiloog pakt mij iedere keer opnieuw. La La Land is een ode aan musical, jazz en Hollywood met een liefdesverhaal in verwerkt.

Het is idd die snelwegscène die voor mij de toon heeft gezet. Ik geraakte daar echt niet door, en als de film al zo begint... :cry:

Het is niet zozeer of enkel het feit dat er wordt gezongen of gedanst. Grease vind ik bv fantastisch, hoewel wellicht ook door de nostalgische factor. Maar die openingsscène had voor mij een te grote "kijk eens hoe wij hier allemaal staan te blinken met onze big smile"-factor, ik miste daar een soort relativering, een soort humor, een soort "we nemen onszelf niet te serieus hoor" vibe.

Het is idd die snelwegscène die voor mij de toon heeft gezet. Ik geraakte daar echt niet door, en als de film al zo begint... :cry:

Het is niet zozeer of enkel het feit dat er wordt gezongen of gedanst. Grease vind ik bv fantastisch, hoewel wellicht ook door de nostalgische factor. Maar die openingsscène had voor mij een te grote "kijk eens hoe wij hier allemaal staan te blinken met onze big smile"-factor, ik miste daar een soort relativering, een soort humor, een soort "we nemen onszelf niet te serieus hoor" vibe.
Ik zou het nog een kans geven want na die scene wordt het wel een mooie film, eigenlijk vind ik die scene niet zo representatief voor de rest van de film

Terug
Bovenaan