Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

bh187-die-hard.gif

Klaus
Wat een geweldige kerstfilm.
Ik ben helemaal geen grote kerst film kijker dus mijn sample size is klein, maar dit is mijn nieuwe favoriet.
Geweldige animatie, een ietwat origineel verhaal (voor een kerstfilm), en tonnen emotie.
Aardig wat traantjes moeten wegpinken.

Love Actually en Home Alone. Verplichte jaarlijkse kerstkost. Home Alone is tegenwoordig wel maar met een half oog meer, maar blijft wel goed. Maar bij Love Actually blijf ik genieten bij iedere scène! Normaal zal Die Hard ook nog de revue passeren.

La piscine (1969) 8/10

4942.jpg

Een film die het moet hebben van onderhuidse spanning en on uitgesproken gevoelens (liefde, jaloezie, frustratie, haat & minachting) ...

Film over een koppel Jean-Paul & Marianne die hun zomervakantie neemt in een villa net buiten Saint-Tropez. Ze zijn al 2 jaar samen en gelukkig. Dan komt een oude vriend Harry van het koppel met zijn 18 jarige dochter langs, blijkbaar had hij in het verleden een relatie met Marianne, waar Jean-Paul niet veel v weet. Marianne bied Harry aan om een tijdje bij hen te logeren. Al vlug word duidelijk dat Harry probeert Marianne opnieuw voor zich te winnen en Jean-Paul te vernederen, Jean-Paul neemt hierop wraak door met Harry's dochter op te trekken...

Heb deze al puber eens gezien, maar zoveel jaar later, kan ik deze film beter waarderen hoe subtiel de spanning stijgt en hoe veel er word gezegd met enkele beelden.

Once upon a time in the west (1968) 9/10
493.jpg

Was onlangs op VTM4 en opgenomen. Reeds vaak gezien maar blijft genieten van deze legendarisch western.
Met recht 1 vd beste ooit gemaakt, vooral het begin en einde zijn ijzersterk.
In het midden zijn er wat scenes die me wat minder boeien imho.
Niettemin, omwille van de laatste confrontatie tussen Henry Fonda en Charles Bronson + de soundtrack geef ik deze een 9/10.

Interesssant detail: men wou deze hoofdrol eerst geven aan Clint Eastwood, maar deze weigerde omdat hij al teveel zulke rollen had gespeeld.
Gelukkig want Bronson is gewoon perfect hier.

Home Alone

Ja, die tijd van het jaar... Zelf niet bepaald zo'n fan van het 'genre', en zoals de meesten ook wel helemaal beu gezien.

Je kind horen gibberen van het lachen tijdens het laatste deel, daar doe je het dan nog wel voor.

Knives Out

Nu het nieuwe deel op Netflix verschenen is, eindelijk eens tijd gemaakt om het eerste deel te zien.

Het was wat anders opgebouwd/verlopen dan ik vooraf gedacht had. Uitstekend entertainment. Kijkt heel vlot weg en het tweede deel zal hier dan ook snel volgen.

Hele leuke prestatie van Craig. En shoutout naar Christopher Plummer uiteraard!

7,5/10

Terug
Bovenaan