Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

@Lint no spoilers please want ik ga maandag prolly maar eerst maar als je even zou kunnen toelichten; slecht voor een Cameron film of is het slecht voor een blockbuster als in worse than jurassic world, fantastic beasts, black adam, ....
Slecht voor een Cameron. Het is zeker beter dan de compleet zielloze drek die ge opsomt. Maar dat maakt het eigenlijk des te pijnlijker dat een Cameron zo slecht is. Er zit veel meer in Avatar dan eruit komt, en er is veel talentvoller volk mee gemoeid dan het resultaat doet vermoeden.

Op gebied van actie: Het doet me aan Transformers denken ... een brij van coole shit op een hoop gepropt, maar zonder enige gravitas of spanning. Wel een heel stuk overzichtelijker, so that's good.

Tbh als je de eerste goed vond kan ik me echt niet inbeelden dat je deze rotslecht zou vinden.
Ik vond de eerste goed...

Man, wat lult Cameron toch steeds uit z'n nek. Hoe meer quotes ik van hem lees, hoe meer hij mij irriteert. Die lijdt aan grootheidswaanzin. Ok, de film ziet er goed uit, maar dat is het ook. De dialogen zijn vreselijk en hij kopieert basically de voorganger maar in een andere setting. Het is 95% een wildlifesdocu. Alles behalve The Lord of the Rings.

Quotes als in: ga gerust naar het toilet tijdens de film, je zult hem sowieso een tweede keer gaan zien. Of, niemand kan het einde voorspellen. Terwijl het, spoiler alert, wel voorspelbaar en cliché is.

Nu hoor ik dat het blijkbaar een bewuste keuze was om aan en af van 48fps naar 24fps en terug te gaan. Ik snap er niets van.

Ik had hem eerst lager gescoord dan 7/10, ik was beter bij mijn eerste mening gebleven.

Het is 95% een wildlifesdocu.

belle-delphine-belle.gif

Please stop. I can only get so erect. 😅

Attenborough or bust. ;p
Nee was wel goed maar ik heb het liever allemaal wat vreemder, zoals bloed wenende hagedissen, slakken met piemels in hun hoofd, centipedes die hun prooi in plek vastlijmen met glue cannons, diepzee vissen waarvan de vrouwtjes de mannen absorberen en enkel de teelballen bijhouden, ...

🥰

This legit got me close to sploogin. 👌
Veel beter dan die recentere netflix reeks. In fact, prolly one of the best sci-fi films ever made. 🤷‍♂️

Man, wat lult Cameron toch steeds uit z'n nek. Hoe meer quotes ik van hem lees, hoe meer hij mij irriteert. Die lijdt aan grootheidswaanzin. Ok, de film ziet er goed uit, maar dat is het ook. De dialogen zijn vreselijk en hij kopieert basically de voorganger maar in een andere setting. Het is 95% een wildlifesdocu. Alles behalve The Lord of the Rings.

Quotes als in: ga gerust naar het toilet tijdens de film, je zult hem sowieso een tweede keer gaan zien. Of, niemand kan het einde voorspellen. Terwijl het, spoiler alert, wel voorspelbaar en cliché is.

Nu hoor ik dat het blijkbaar een bewuste keuze was om aan en af van 48fps naar 24fps en terug te gaan. Ik snap er niets van.

Ik had hem eerst lager gescoord dan 7/10, ik was beter bij mijn eerste mening gebleven.
Cameron was toffer toen zijn grootste bezorgdheid bij Avatar 1 was of de smurfen heet genoeg waren, en hij zijn animators constant vroeg of "they would do her".

YEAH BRO!!!!

:unsure:

Zojuist The Pianist voor het eerste gezien. Doet je toch wel stilstaan.

Raar genoeg moest ik tijdens de film denken waarom er niet meer (bekende) films zijn waar het westen de 'bad guys' zijn? Ik denk bvb aan heel de kolonisatie geschiedenis van België/Europa. Of de moorden in de VS bij het uitroeien van de Native Americans.
Mogelijks iets dat velen niet onder ogen willen zien en als er dan een film over zou zijn gemaakt, het niet bekend zou worden (ook niet interessant voor productie huizen)

(Of ken ik die films gewoon niet? 🤔)

Love Actually

Enfin, met een half oog terwijl mijn vriendin vooral aan het kijken was. Daar blijven toch wel echt grappig stukken in zitten.

After Earth (2013): 4/10 (dir. Night Shyamalan)
Geen dramatische film, ook niet extreem saai. Stukken beter toch dan The Last Airbender waar vanalles aan schort. Maar voor mij was het wel zo van wat is the point. Waarom dit verhaal. Redelijk onrealistisch. Enkel grote rollen voor zoon en vader Smith en een vrij inspiratieloze wereld alsook verhaal dat 10.000 keren al is gezien, en met weinig diepgang in dat verhaal en de karakters. Dit is een film waar lef, durf, inspiratie en creativiteit in ontbreekt. Ik vind het vrij zwak, maar ik vind het niet slechter dan eender welke film uit Divergent, Maze Runner of Hunger Games universum als ik eerlijk mag zijn. Enig verschil is dat je hier maar 2 personages hebt die de nodige aandacht krijgen, de rest is niet relevant. En die 2 personages zijn nu ook voor velen niet bepaald de sympathiekste IRL.

Ga Signs en The Village ook nog zien van deze regisseur (en verwacht ik wat meer van).

Everything Everywhere All at Once 5/10
Had er hoge verwachtingen bij door de vele positieve reacties maar kon me op geen moment bekoren. Een paar leuke scenes maar buiten dat vond ik er niks aan helaas.

Emancipation 6/10
Losjes geïnspireerd op het leven van Whipped Peter. Een goeie Will Smith en Ben Foster weer. Er wordt gepoogd door de saturatie van het scherm zo laag mogelijk te zetten een aparte sfeer te maken maar ik vind het niks eigenlijk. Ik las links en rechts dat de film in zwart wit was en dat er velen dit raar vonden. De film is dus niet in zwart wit voor alle duidelijkheid, dat had Fuqua mss beter wel gedaan. De saturatie staat zo laag dat je enkel sommige rood en groen tinten ziet op het scherm, al de rest is een soort grijs zwarte veeg op het scherm. Bij avond/nachtscenes is daar dan weer veel minder van te merken en dan stoort het me nog harder. Het haalde me al te vaak uit het verhaal want voor de rest vond ik het wel een degelijke film.

Warriors of Future 4/10
Buiten de coole pakken en CGI was er niks aan. Korte film ook maar had geen moment langer moeten duren van mij.

Ad Astra 7/10
Goeie trage Sci Fi film met Pitt en Tommy Lee Jones. Film heeft me zeer bekoord. Mijn vrouw vond het zowaar ook een goede film en ze is totaal niet voor Sci Fi. Niet alleen qua verhaal maar ook de vormgeving van wereld (en ruimte) waarin het verhaal zich afspeelt vond ik echt knap. Ook nog is leuk om Donald Suntherland te zien.

Amsterdam

Een sterrencast is dus duidelijk geen garantie op een goede film.
Veel te langdradig. Te bekijken als je 2 uur teveel hebt.

Samen met Sixth Sense prolly zijn 2 beste. Zeker ook zijn all time best meesterwerk niet vergeten; The Happening. :oi22:
The Happening heb ik ook al gezien (was een 3/10). Ondertussen zowel Signs als The Village gezien.

Signs (2002): 7/10
Dit is een goede film, en ik heb genoten van de film. Film met Hitchcock elementen en ook in bepaalde opzichten die typische Spielberg-King vibe. Waar de film vooral goed in is, is het opbouwen van spanning en mysterie en juist doordat (of ondanks) dat er eigenlijk niet zoveel getoond wordt. Het einde is misschien wat controversiëler maar persoonlijk had ik er weinig problemen en past het eigenlijk wel goed binnen wat de regisseur probeert te vertellen, waar een extra laag aan de film wordt getoond, ook al heb ik daar persoonlijk weinig mee. Ik vind het een betere film dan The Sixth Sense, en Shyamalans beste van degene die ik tot nu toe zag.

The Village (2004): 5/10
Dit vind ik niet al te geslaagd, ik zie wel waar de film naartoe wilt maar het slaagt niet volledig in het opbouwen van spanning, ook al merk je voortdurend dat dingen niet zijn zoals ze zijn, toch miste het wat impact. Ook vond ik het wat lang aanslepen voor de clue getoond werd, en de ontknoping vond ik wat teleurstellend. Ik heb al beter gezien eigenlijk.

Ik zit nu op 8 films van de regisseur. Enkel Lady in the Water, Split, Glass en Old nog niet gezien (maar Lady in the Water ga ik overslaan).

Terug
Bovenaan