Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Argentinië: "Argentina, 1985"Ik vond dat nochtans een heel mooie film, laat die Oscar maar komen! Al kan ik mij moeilijk inbeelden dat dit de beste zou zijn van alle "internationale" inzendingen.
Volgens mij een goede kanshebber, op dit moment is er nog niet echt een frontrunner. En RRR is niet ingediend voor die categorie namens India maar zou wel andere prijzen kunnen winnen.
Decision To Leave, Argentina 1985 (met Darin als acteur), EO (een soort eigentijdse versie van au hasard balthasar) en Bardo worden ook genoemd. All Quiet on the Western Front (een Duitse film) en Alcarras (Spaans) ook, maar eerlijk gezegd denk ik dat Close - op basis van wat ik las - close gaat komen, omdat het wellicht een net iets breder publiek kan aanspreken en toch apart genoeg is voor de categorie. Ik heb hem wel nog niet gezien, enkel Girl van dezelfde regisseur. De grootste concurrentie komt volgens mij van Spaanstalige films (de entries van Argentinië, Mexico en Spanje). Een echte frontrunner is er niet, dat was de voorbije jaren in die categorie anders (Roma, Parasite, Another Round, Drive My Car waren duidelijk favoriet).
Geen verkeerde lijst, enkel American Beauty kan ik sinds Spacey zijn stoten niet meer bekijkenVerder me ook eens beziggehouden met de "oscarwinnaars" (beste film categorie) even te rangschikken van degene die ik gezien heb. Heb de meeste uit de 21ste eeuw (behalve CODA, Chicago, Crash en The Artist) gezien, maar wel heel weinig van voor de jaren '90.
![]()
Ranking Academy Award Best Picture films
Still a lot of interesting films that i haven't seen, esp. older winners. This is going to be a controversial list, but it is my list, my opinion, my ratings and my experience. At a few films i explain why "in the notes".letterboxd.com
Ook, rangschikking zal zeer controversieel zijn, maar het is mijn lijst en mijn mening natuurlijk. En ik trek me niets aan van status van een film, het gaat erom wat de film met mij doet en mijn ervaring. Hier en daar wat uitleg bij de "notes".
.Kijk The Last DuelGood Will Hunting
Damn, ik dacht dat Matt Damon en Ben Afleck ongeveer 1 hersencel deelden onder de twee van hen maar deze film is echt wel top, geschreven door voorgenoemd duo.
Reeds gezien, goed maar ook niet meer dan dat.Kijk The Last Duel
Affleck kan echt wel nog degelijke films in elkaar steken: Argo, The Town, Gone Baby Gone…Reeds gezien, goed maar ook niet meer dan dat.
Gone Baby Gone vond ik inderdaad ook degelijk.Affleck kan echt wel nog degelijke films in elkaar steken: Argo, The Town, Gone Baby Gone…
Prima film. Echt mooi in beeld gebracht en die verschillende standpunten zijn ook goed gedaan.Kijk The Last Duel
Dat stond in de "notes" van die lijst, en ik vind dat zeer begrijpelijk. Ik kan die ook niet meer zien. Ik weet alleen niet of ik daarom de rating van weleer daarvoor moet gaan aanpassen, en volgens mij heb ik dat al gedaan, want dat was ooit een 10/10 film.Geen verkeerde lijst, enkel American Beauty kan ik sinds Spacey zijn stoten niet meer bekijken
Dikke second. Net ook gekeken en deze was echt fun.Ik ken Tommy Mirkola niet, maar met Violent Night heeft hij wat mij betreft de formule voor awesomesauce gevonden:
- Gelijke delen Die Hard en Home Alone
- Een halve maat Kerstmagie
- Benader het vanuit een Big Trouble in Little China hoek
- Een schattig kindje
- Perfecte casting voor de "everyman action hero" (niemand is geloofwaardiger hiervoor dan Arbour)
- Gestileerde actie
- R-rated gore
Resultaat: Een enorm entertainende R-rated kerstfilm die zowel de actie, de fun, de blood and gore, EN de kerstmagie weet te benaderen.
Verwacht geen meesterwerk he, dat probeert de film ook helemaal niet te zijn. Het is wel moeiteloos charmant, grappig, cool, en bovenal entertainend. Het is vrij zeldzaam dat een film al deze beats correct weet te raken.
Voor mij nemen we deze op in de top 10 van "beste alternatieve kerstfilms".
Paar keren echt hardop moeten lachen ook.Dikke second. Net ook gekeken en deze was echt fun.
. Of zijn reactie bij die granaat.Idd.Paar keren echt hardop moeten lachen ook.
Arbour is echt 50% van de fun in de film.Zijn "verraste" uitlating van pret als hij die schoorsteen op vliegt en Scrooge in 2 breekt. Of zijn reactie bij die granaat.