Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Onlangs Close gezien. Ze hadden die film beter "Close Up" genoemd. Een draak van een film en zoiets maakt dan kans op een oscar. Dat kon evengoed 1 of ander schoolproject geweest zijn :unsure:
Ik vond dat nochtans een heel mooie film, laat die Oscar maar komen! Al kan ik mij moeilijk inbeelden dat dit de beste zou zijn van alle "internationale" inzendingen.

Ik heb EEAAO nu ook gezien (dan toch deze avond gedaan). Ik ga er niet veel over schrijven, want ben te moe. Ik vond het goed, geen beste film aller tijden-type film, maar wel gewoon goed. En zoiets is ook moeilijk te verfilmen, kan echt snel misgaan, dat wordt hier wel wat vermeden omdat het grootste gevaar is dat het zodanig random wordt dat je voeling met het verhaal verliest bij dit type films. De referenties waren ook wel leuk en goed gevonden.
Helemaal akkoord. Ik denk ook wel dat het een film is die heel veel biedt op een rewatch. Details die je bij een eerste kijkbeurt gemist hebt of hun betekenis nog niet kon plaatsen. Ik kijk er alvast naar uit, maar ga nog wel een poosje wachten met hem opnieuw te zien.

Ik heb EEAAO nu ook gezien (dan toch deze avond gedaan). Ik ga er niet veel over schrijven, want ben te moe. Ik vond het goed, geen beste film aller tijden-type film, maar wel gewoon goed. En zoiets is ook moeilijk te verfilmen, kan echt snel misgaan, dat wordt hier wel wat vermeden omdat het grootste gevaar is dat het zodanig random wordt dat je voeling met het verhaal verliest bij dit type films. De referenties waren ook wel leuk en goed gevonden.
Ik zou hem ook nooit beste film aller tijden noemen, wel mijn favoriete film.
Daar zit een verschil in voor mij :p. Favoriet is een stuk subjectiever dan "beste".
Er zijn films die ik waanzinwekkend goed vind, maar niet perse zou willen rewatchen bvb.
Een favoriete film is een film die ik gigantisch graag zie.

Als ik een top 5 zou moeten maken van huidige favoriete en "beste" films:
1. Everything Everywhere All at Once
2. The Mummy (1999)
3. Raiders of the Lost Ark
4. Jurassic Park
5. Fellowship of the Ring

Beste films:
1. 12 Angry Men
2. Heat
3. The Departed
4. Apocalypse Now
5. Memories of Murder

Wednesday gisteren afgekeken. Ik ben zelf niet zo heel erg bekend met The Addams Family, tot voor kort wist ik zelfs niet dat de films en series gebaseerd waren op comics. Het enige waar ik ooit naar gekeken heb was de serie in de jaren 90. Dus ik was wel wat bekend met de verschillende figuren.

Het is al een paar keer gezegd, maar sommige momenten leek het inderdaad meer Harry Potter te zijn. Maar, ik vond het best leuk. Jenna Ortega zet hier een fijne hoofdrol neer. Het verhaal was weliswaar een beetje standaard. Voor mag een tweede seizoen nog wat gothischer en minder high school zijn. Het gedoe met die Crackstone vond ik het minste van dit seizoen.

de nieuwe pinokio

halverwege in slaap gevallen. en na de zoveelste oh boy oh boy oh boy! in het eerste half uur van de film had ik bijna mijn afstandsbediening door de tv gegooid.

mij zelden zo gestoord aan een personage....

van hetgeen ik gezien heb 6/10.

Het is ook niet mijn soort film. vriendin vond em beter maar ook niet speciaal.

Im Westen Nichts Neues

8/10 . typische oorlogsfilm. goed gefilmt, degelijke casting, en raakt u genoeg om u te doen hopen dat er nooit meer zo iets zal gebeuren. wel wat voorspelbaar maarja... iedereen weet hoe ww1 eindigde. er had wel wal meer meer character building in de film gemogen. ik gaf weinig fucks om de karakters die stierven.

Laatst bewerkt:
Shawshank redemption (rewatch can een rewatch 😅)
Één van de beste films gemaakt in mijn opinie.
Ik vraag me af of als zo’n film vandaag de dag in de bioscoop gereleased wordt, of die nog maar uit de kosten raakt met de inkomsten.
Die film is ook niet uit de kosten geraakt toen hij uitkwam.
25 miljoen gekost, 16 miljoen opgebracht.

Everything Everywhere All At Once (2022): 8/10 (kleine 8) dir. Scheinert, Kwan
The Untouchables (1987): 7/10 (dikke zeven) dir. De Palma
The Hurt Locker (2008): 6/10 (kleine zes) dir. Bigelow
Cold War (2018): 5/10 (dikke vijf) dir. Pawlikowski

Cold War, niet helemaal mijn ding, en kon me niet volledig grijpen, en had ik wel het gevoel dat er meer inzat. Vrij kort ook, dus veel tijd heeft de film ook niet echt om dat te doen. De metafoor vond ik wel goed gevonden. Goed camerawerk ook.

Hurt Locker is ook overschat in filmkringen. Ik vind het qua film zelf niet slecht, maar het is erg ongeloofwaardig en tegelijkertijd ook underwhelming, zeker voor de status die de film heeft. Hier had ik geen moeite met de film, het is gewoon zoals de film is. Fors overschat. En de verzadiging van dit type films treedt ook op (die ook nog eens te veel op elkaar trekken.) En ik heb het toch wel al beter en boeiender gezien dan dit.

Untouchables is eigenlijk ook wat ongeloofwaardig, maar is tenminste wat uitdagender en toffer. Ook al heb ik hier (net zoals bij Hurt Locker) wat moeite met het perspectief van de film: good vs evil. Zo zie ik het toch niet. De film is goed, maar in vergelijking met andere soortgelijke klassiekers dan toch ook weer wat braafjes soms.

EEAAO is een erg goede film, maar voor mij persoonlijk wat te random en misschien wederom ook niet volledig mijn ding. Twijfel nog tussen de 7 en 8, want er is echt wel veel dat de film goed doet vind ik, alsook dat de film op zichzelf ook weer een metafoor is met goede referenties, maar ik ben er nog niet helemaal aan uit wat ik ervan moet denken. Film ademt echt wel chaos uit. Voorlopig geef ik voordeel v/d twijfel, ook al omdat ik vind dat het een betere boodschap geeft dan de Untouchables (bvb.) en echt wel vernieuwing probeert te brengen.

Laatst bewerkt:
Ik vond dat nochtans een heel mooie film, laat die Oscar maar komen! Al kan ik mij moeilijk inbeelden dat dit de beste zou zijn van alle "internationale" inzendingen.
Volgens mij een goede kanshebber, op dit moment is er nog niet echt een frontrunner. En RRR is niet ingediend voor die categorie namens India maar zou wel andere prijzen kunnen winnen.

Decision To Leave, Argentina 1985 (met Darin als acteur), EO (een soort eigentijdse versie van au hasard balthasar) en Bardo worden ook genoemd. All Quiet on the Western Front (een Duitse film) en Alcarras (Spaans) ook, maar eerlijk gezegd denk ik dat Close - op basis van wat ik las - close gaat komen, omdat het wellicht een net iets breder publiek kan aanspreken en toch apart genoeg is voor de categorie. Ik heb hem wel nog niet gezien, enkel Girl van dezelfde regisseur. De grootste concurrentie komt volgens mij van Spaanstalige films (de entries van Argentinië, Mexico en Spanje). Een echte frontrunner is er niet, dat was de voorbije jaren in die categorie anders (Roma, Parasite, Another Round, Drive My Car waren duidelijk favoriet).

Laatst bewerkt:
If you gotta ask about the colour of the boathouse in Hereford...
gEsFxww.gif

- Meshes of the Afternoon (1943) 8/10

- News From Home (1977) 6/10

- Touki Bouki (1973) 7/10

- Raging Bull* (1980) 8/10

- The Relic (1997) 6/10

- Reservoir Dogs* (1992)

- Men (2022) 8/10

The pledge;
Een vrij standaard verhaal eigenlijk.
Maar wat een cast en acteerwerk.
Nicholson laat hier weer zien waarom hij in mijn top 5 favo acteurs staat.

Heerlijk. Visueel echt mindblowing. De wereld van Pandora wordt verder uit de doeken gedaan en alles klopt gewoon. Ondanks de lange duur verveelde hij ook geen seconde. Verhaal gaat verder op de eerste dus voor het overgrote deel weet je wel wat het gaat zijn maar dat stoorde mij niet. Wat me wel stoorde:
Ik heb weinig goesting om Quaritch een derde keer te zien terug komen…

Terug
Bovenaan