Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dat de film nog steeds een waanzinnig overdonderende ervaring is op een grote Oled met een soundbar op standje "aaargh" helpt ook wel.
Imo één van de weinige films waar het 3D effect echt de moeite was. De film op zich was niet zonder mankementen maar toen die life tree aan flarden werd geschoten, kreeg ik toch een krop in de keel. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.

Tár
Wat een meesterwerk! Zou Cate Blanchett al niet zo vaak geschitterd hebben was dit de rol van haar leven. Meesterlijk gefilmd. Heerlijk gelaagd. Geen seconde te veel ook al duurde het 150+ minuten.
waar heb je die kunnen zien? Komt toch pas volgend jaar uit?

Screamers(1995)

Qua Philip K. Dick verfilmingen, bengelt deze sowieso wel ergens in de bottom tier. Corny, weinig productie en strunkelt enorm snel over zijn eigen premise als je nog maar 2 minuten zacht nadenkt. Maar toch, leuke rewatch.
Ik krijg het gewoon makkelijk warm van dystopische sci fi horror. Als een warm deken met ne warmed chocomel.

Ik dacht ook dat ik Virus(1999) ging herbekijken, die'k ook wel leuk vind. Always mix these 2 up.

Qua PKD verfilmingen
1. A Scanner Darkly
2. Blade Runner
3. Total Recall
4. Minority Report
5. Screamers

Adjustment Bureau en The Man in The High Castle nog niet bekeken.
Duidelijk ook eens Radio Free Albemurh checken. Wat een spectaculaire lauwe trailer.

A Seperation (2011) - 4.5/5
Bones and All (2022) - 3/5, best teleurstellend maar dan vooral het script. Wel mooi gefilmd en redelijk geacteerd.

Ben voor een de maal aan de Harry Potter films begonnen. De boeken heb ik al meermaals verslonden, maar was nooit echt volledig fan van de films. In den tijd was ik er zowat tegen omdat ik de fantasie die ik in mijn hoofd had uit de boeken niet wou verbrotten, maar na de laatste boek dan toch tussen de soep en de patatten ooit eens allemaal gezien.
Nu ik de films met iets openere mind moet zien kan ik er misschien ook miijn eerlijke mening over geven.
Tot nu toe zit ik aan film 3 en deze is ook direct de beste van de 3.
De eerste was veel te kinderachtig (verstaanbaar, het zijn ook allemaal kinderen) en de acteerprestaties waren ook slecht en vaak redelijk cringe. Je voelde dat regisseur Chris Columbus net voor de take echt vroeg om zo of zo te kijken aan de kindertjes en dat voel je. Een wederkerende probleem voor mij is ook dat de films echt wel heel veel bronmateriaal geknipt hebben. Ik snap dat, het is een film dus je moet altijd knippen, maar ik vond het enorm jammer. Het voelt soms echt als een checklist die moet gebeuren. Ze volgen de boeken, maar er worden nogal wat hoofdstukken samen gesmeten zodat je als kijker weet wat je moet weten.
Soit, film 1 was niet echt goed, maar ook niet slecht. De sfeer zat wel goed, iedereen was nog wat zoekende, maar als ik hem dan met LOTR film 1 ga vergelijken dan is het grote verschil voor mij dat ik na LOTR voldaan was en hier bij HP1 blij was dat de film gedaan was ook al voelde hij soms gerushed.

Film 2 doet het op alle opzichten beter, maar ook veel te veel cruciale zaken die werden weggelaten. Heel Ginny en haar dagboek voelt zo gerushed en op het einde heb je amper een idee wie dat nu eigenlijk is. Acteerprestaties gaan wel lichtjes naar boven, beeld en storytelling lopen ook al vlotter. Ik heb het gevoel dat Chris Columbus de teugels hier veel beter vast had en hij had van mij vanaf hier de rest ook mogen maken. Ik zou er wel vertrouwen in hebben dat hij de rest goed zou hebben afgeleverd.

Film 3, andere regisseur en direct een pak donkerder en volwassener. Hier ben je echt naar een film aan het kijken en geen sprookje. De effecten zijn beter, de acteerprestaties zijn eigenlijk wel goed en iedereen heeft zijn draai gevonden. Wat voor mij mss wel het beste boek was is ook tot nu toe beste film, maar zooooo veel materiaal weggelaten. Het hele einde voelde zo geforceerd omdat we zoveel stukken geskipped hebben in de voorstukken.

Ben benieuwd naar de volgende 4.
static-assets-upload12547055990576309377.jpg

Ben voor een de maal aan de Harry Potter films begonnen. De boeken heb ik al meermaals verslonden, maar was nooit echt volledig fan van de films. In den tijd was ik er zowat tegen omdat ik de fantasie die ik in mijn hoofd had uit de boeken niet wou verbrotten, maar na de laatste boek dan toch tussen de soep en de patatten ooit eens allemaal gezien.
Nu ik de films met iets openere mind moet zien kan ik er misschien ook miijn eerlijke mening over geven.
Tot nu toe zit ik aan film 3 en deze is ook direct de beste van de 3.
De eerste was veel te kinderachtig (verstaanbaar, het zijn ook allemaal kinderen) en de acteerprestaties waren ook slecht en vaak redelijk cringe. Je voelde dat regisseur Chris Columbus net voor de take echt vroeg om zo of zo te kijken aan de kindertjes en dat voel je. Een wederkerende probleem voor mij is ook dat de films echt wel heel veel bronmateriaal geknipt hebben. Ik snap dat, het is een film dus je moet altijd knippen, maar ik vond het enorm jammer. Het voelt soms echt als een checklist die moet gebeuren. Ze volgen de boeken, maar er worden nogal wat hoofdstukken samen gesmeten zodat je als kijker weet wat je moet weten.
Soit, film 1 was niet echt goed, maar ook niet slecht. De sfeer zat wel goed, iedereen was nog wat zoekende, maar als ik hem dan met LOTR film 1 ga vergelijken dan is het grote verschil voor mij dat ik na LOTR voldaan was en hier bij HP1 blij was dat de film gedaan was ook al voelde hij soms gerushed.
Film 1 is zeker niet zonder zonden. Snap ook volledig je kritieken.
Maar voor mij is film 1 ook de meest magische, misschien omdat ik zelf kind was toen ik deze gezien heb. Het is voor mij ook een ideale kerstfilm. Warm, magisch en nostalgisch!

Troll op Netflix. Geinige spektakelfilm, maar had wat weinig om het lijf. Kudo's aan de trol, ik had het er wel mee te doen.
Ook gezien

Acteerwerk is wel ok
Wat goede humor
Cgi is meer dan ok voor een low budget
Ik vind die noorse mythologie wel te pruimen, dus graag meer van dat.

Trollhunter was wel beter
En verwacht je niet aan een groot spectakel aan explosies zoals bij Godzilla en consorten

Indecent Proposal (1993): 6/10

Typisch nineties romantisch drama. Het was draaglijk. 😆 De relatie tussen Diana en David verslechterde wel heel snel, hadden ze misschien wel wat beter kunnen uitwerken.

Demi Moore lijkt eigenlijk zo hard op "Monica" van Friends.

Laatst bewerkt:
Ne keer Zillion gaan kijken en had er eigenlijk meer van verwacht door die hype. Gene slechte film, maar sommige scènes konden wat korter en de film algemeen was een beetje te lang.

Roma (2018): 5/10 (dir. Alfonso Cuaron)

Start vrij traag, en dat houdt wel eventjes aan, waardoor het erg lastig is om in de film te komen. Het tempo neemt nadien wel toe, en er gebeurt eigenlijk ook wel nog wel wat, maar ik heb moeite met de fragmentarische en episodische structuur - iets heel typisch voor recente Oscarfillms (de slice of life film) - en ik denk in het algemeen dat een familie epos me niet echt ligt. Cinematografie vind ik goed, alleen weet ik niet of b/w hier een meerwaarde heeft. Acteerprestaties zijn ook goed, zeker van de kinderen, hun script en acteerprestaties zijn zeer realistisch, maar het is niet mijn film (en dat vermoeden had ik ergens wel al een beetje, anders had ik hem vroeger al gezien).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan