Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zillion - 6/10 (Robin Pront, 2022)

Leuk begin en degelijk einde (oef), maar wat een veel te lang middenstuk in deze film. Het voelde aan alsof ik een uur lang naar dezelfde scene aan het kijken was. Heel de tijd in een luide blauwovergoten ruimte rondhangen met groene lasers en dansende figuranten maken een film niet cool. Daarbij was het verhaal weer de zoveelste derivatieve Scorsese kloon zodat je alles van mijlenver zag komen.
Wat? Veel voice-over die uitlegt wat er op het scherm te zien is? Paranoia en cocaine vormen geen gezonde cocktail? Never seen this before.
Maar zelfs een povere imitatie kan entertainend zijn, en dat was deze wel. Vooral dankzij de geinige presence van Simoni, die elke scène steelt waarin hij te zien is. Ook Charlotte Timmers speelt goed, al krijgt ze weinig screentime in verhouding tot het belang van haar personage in dit verhaal.

Als je interesse hebt in deze film, ga hem dan zeker in de cinema zien zodat de flashy lichten en pulserende dancemuziek nog een beetje hun effect hebben. Thuis heb je hier allicht geen hol aan.

The Menu - 7.5/10 (Mark Mylod, 2022)

Een geslaagde film over een groep rijke stinkers die naar het ultra-exclusieve restaurant van een meester chef trekken voor een diner dat ze nooit zullen vergeten. The Menu mag gerust in de lijst van beste food movies komen, al zal hij het daar niet tot bovenaan schoppen.

Zillion - 6/10 (Robin Pront, 2022)

Leuk begin en degelijk einde (oef), maar wat een veel te lang middenstuk in deze film. Het voelde aan alsof ik een uur lang naar dezelfde scene aan het kijken was. Heel de tijd in een luide blauwovergoten ruimte rondhangen met groene lasers en dansende figuranten maken een film niet cool. Daarbij was het verhaal weer de zoveelste derivatieve Scorsese kloon zodat je alles van mijlenver zag komen.
Wat? Veel voice-over die uitlegt wat er op het scherm te zien is? Paranoia en cocaine vormen geen gezonde cocktail? Never seen this before.
Maar zelfs een povere imitatie kan entertainend zijn, en dat was deze wel. Vooral dankzij de geinige presence van Simoni, die elke scène steelt waarin hij te zien is. Ook Charlotte Timmers speelt goed, al krijgt ze weinig screentime in verhouding tot het belang van haar personage in dit verhaal.

Als je interesse hebt in deze film, ga hem dan zeker in de cinema zien zodat de flashy lichten en pulserende dancemuziek nog een beetje hun effect hebben. Thuis heb je hier allicht geen hol aan.
Akkoord met alles, maar Robin is wel een ex-9lifer, dus dubbele punten daarvoor !!!

Oblivion (2013): 8/10

Stond al even op mijn lijstje van films die ik nog eens terug wilde zien. Ik heb die film altijd wat underrated gevonden. :)

Laatst bewerkt:
Heb de vergissing gemaakt Black Adam te bekijken. DC ain't ever gonna learn are they?

Ik zou zelfs zeggen, laat The Rock nu maar eens ophouden met constant half-assed star-vehicles uit te brengen. Hoe charismatisch die man ook kan overkomen, er is een limiet aan middelmatigheid die ik kan verdragen, en er is een over-exposure.
👆

Daarna de slechte smaak doorgespoeld met Benedetta. Verhoeven still got it! Het zal hem waarschijnlijk een enkeltje richting hel kosten maar als hij met zoiets afkomt is dat een offer dat ik gerust wil maken.

Fantastische melk scene trouwens! Hoort in feite tussen de nominaties in de versus thread maar dan heb ik waarschijnlijk een ban aan mijn been dus je zult mij er gewoon op moeten vertrouwen.

Guardians of the Galaxy - christmas special
Dit konden ze beter weglaten.
Dit had nu echt niet veel meerwaarde.. Mantis en Draxx die naar Aarde gaan om Kevin Bacon te ontvoeren Wat de meerwaarde nu ook weer was om in een gaybar te gaan? Maar ja Disney/Marvel moeten het wel weer tonen zeker?

King of Peking(2017-Netflix)

Leuke vader/zoon dramady met als achtergrond de Chinese bootleg dvd markt en een kwijte vader die zichzelf een beetje als een "Projectionist Messiah" waant.
Geen groot meesterwerk, maar maakt zijn punt wel onder de 100minuten wat wel geapprecieerd word.
7/10

Ook klein pluspunt voor de filmnerds onder ons, je kan mee audiofragmenten raden van een aantal "Grote" filmklassiekers.(30's to 70's)
Ik had er welgeteld 1 :unsure:

House of Gucci
Fuckin love Ridley, ma na een 70tal minuten maar afgezet. Ik ben Adam "schoonste vismuil van Hollywood" Driver ook wel effe beugezien denk.

Wat vond ze er zo slecht aan? :unsure:

De 'before-trilogie' is één van mijn favoriete aller tijden en stiekem hoop ik nog op een vierde in de reeks. Dit jaar is helaas 9 jaar na de vorige release dus die kaap hebben we al overschreden.
Vermoed te overdreven romantisch. Dat type film kan ze eigenlijk enkel aan als het een 4 uur durend Bollywoodspektakel is waar ik al zit te schuimbekken na het 2e liedje.

Na Brian & Charles die van mij een meh/10 krijgt aan Bros begonnen. Grotendeels vanwege de imo bijzonder geinige trailer. Helaas. Begint goed en vrij uniek maar nog geen halfuur later verzandt die in een run off the mill eyeroll inducing rom com. Missie succes and my bad for expecting anything better I guess. 1 lichtpuntje voor een houndog like me; Eve Lindley als Tamara. 🥰 Maar heeft ocharme 5 minuten screentime so yeah. Not worth it.

Le Fidèle / Racer and the Jailbird (2017): 6/10

Film is wel okayish, maar zakt wat in elkaar eens "Gigi" in de gevangenis beland. Wordt vanaf dan zooo langdradig.

Edit: en Adèle Exarchopoulos mag er best wel wezen in deze prent. 😛

Terug
Bovenaan