Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Naar de live opname van de Gremlins Strike back Filmpodcast geweest, alwaar we de double bill Fright Night-Braindead voorgeschoteld kregen
Had deze, wegens schijtluis al kind, beide nog niet gezien, dus erg van genoten
Zeker van Brain Dead dan, wat een hilarisch sterke film! Blij dat ik deze klassieker eindelijk zag
Plezante podcast wel, ik wil Sven die 'Zillion' roept als ringtone

- dead & Buried (1981) 8/10

- Superman (1978) 7/10

- Tetsuo: The Iron Man (1989) 8/10

- The Social Network (2010)* 8/10

- Bullet Train (2022) 7/10

- Husbands (1970) 6/10

- American Psycho (2000)* 8/10

Ik ben hopeloos achter geraakt met mijn horror halloween omwille van diverse omstandigheden maar daarnet Yummy gezien en die was toch echt wel fun :D . Als je alle zaken die er in die film gebeuren zou opnoemen :D . Met geweldig veel liefde gemaakt, dat er dan precies geen geweldig hoog budget was kan me niet schelen, de effects waren top en de schwung zat er zo goed in dat ik een heel groot deel van de film met een geweldige smile bekeken heb.

Scream (2022)

Een vijfde deel in een horror franchise zou eigenlijk zo goed niet mogen zijn als dit. Het voelt als een back to basics slasher met een script dat nog best wat goede vondsten op zak heeft.

Niet alles werkt..personages die een beetje te gul met referenties strooien en wat zwak acteerwerk bij momenten valt op. Uiteindelijk kan het de pret niet drukken. Ghostface zijn kills zijn trouwens verrassend bruut. Waarom zou je iemand 1 of 2 keer steken, wanneer je het 7 keer kan doen? Zonder twijfel de meest naargeestige sinds de eerste film.

The Takeover op Netflix..... slechtste wat ik gezien heb in jaren op netflix.
Ik moest gewoon fast forwarden op den duur omdat ik er ambetant van werd. :)

Studio 666

Het is meteen duidelijk wat de bedoeling van de Foo Fighters was: lekker griezelen overgoten met veel humor. En dat doet deze behoorlijk, hoewel uiteraard ze niet allemaal even goede acteurs zijn (Dave Grohl doet dat eigenlijk wel goed). Een meer serieuze insteek had dit mss een betere film gemaakt, maar zou wellicht moeilijker hebben gewerkt met hen in de hoofdrol. 6/10

Gaan kijken met de kids. Gelijk er 13 in een dozijn zijn zeker? Niets baanbrekend te zien. Pierce Brosnan staat er in sommige scenes voor spek en bonen bij. Raar zicht :) En weer een nieuwe "League of Heroes". Aan hoeveel zitten we nu? 6/10.
James Gunn is gebombardeerd tot de Kevin Feige van het DC universe. Spijtige zaak voor de guardians maar als 1 man daar de boel op orde kan stellen

Malignant - 4/10

Idee en plottwist vond ik op zich wel cool, maar de uitvoering balanceerde steeds wat op het randje van te belachelijk. Deed me wat denken aan een totaal ontspoorde X-Files aflevering.

James Gunn is gebombardeerd tot de Kevin Feige van het DC universe. Spijtige zaak voor de guardians maar als 1 man daar de boel op orde kan stellen
Tgoh dat is imo geen garantie. Feige zijn rol is imo heel wat meer dan "gewoon" een regisseur. De Feige spelen is nog iets anders dan wat films regisseren en producen (wat Gunn wel zal kunnen). Er zal ook hopen politics en business bij komen zien binnen DC.
Het is maar te zien hoe goed Gunn daarin is.

Ik kan Gunn enorm hard appreciëren, en zijn films zijn top. Maar een heel universum hoeft ook niet de toon van 1 maker te hebben, want een overdaad Gunn gaat ook snel vervelen. Imo is dat zelfs de fout die ze met Snyder hebben gemaakt, inzetten op 1 visie (en dat Snyder gewoon geen goede regisseur noch visionair is helpt ook niet).

Ik hoop dat ik fout ben, maar we zullen zien 🤷‍♂️.

Ik kan Gunn enorm hard appreciëren, en zijn films zijn top. Maar een heel universum hoeft ook niet de toon van 1 maker te hebben, want een overdaad Gunn gaat ook snel vervelen. Imo is dat zelfs de fout die ze met Snyder hebben gemaakt, inzetten op 1 visie (en dat Snyder gewoon geen goede regisseur noch visionair is helpt ook niet).
word

Bullet Train
Popcorn filmpje

Memory
Ik vond de zaak alzheimer beter. Kan zijn dat ik gewoon de locatie El Paso niet zo aangenaam vond. (als dit misschien in New York of Chicago afspeelde wel. Ze moeten altijd in die Mexico, Texas gebieden precies een Breaking Bad gele filter zetten?)

Blackout

Wat een B-film. Nick Nolte kan precies nog maar 1 rol spelen, de alcholist met zijn stem die naar alle kanten schiet.

Malignant - 4/10

Idee en plottwist vond ik op zich wel cool, maar de uitvoering balanceerde steeds wat op het randje van te belachelijk. Deed me wat denken aan een totaal ontspoorde X-Files aflevering.
Weeral zo streng! Ik vond hem niet super, maar wel leuk. Buizen zou ik nu niet doen.

Terug
Bovenaan