Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Jammer dat je dan teleurgesteld was in Get Out en It Follows want die mogen voor mij sowieso in dat lijstje van je staan. Goede tijden voor horrorfans!
Get Out fully agree, en die film gaat imo nog lang meegaan.
It Follows... not so much (imo again). Leuk en kundig gemaakt, maar meer ook niet

Allé, allé,...wat lees ik hier allemaal 😋
Imo zijn Get Out, Us en Nope allemaal top films!
Ik heb ze dan ook gewoon bekeken als films en niet zozeer gezocht achter de diepere maatschappelijke kritiek.

Im westen nichts neues (netflix): wow, de brutaliteit en horror van WO1 wordt echt heel goed in beeld gebracht. Sommige scenes wel anders aangepakt dan in het boek, wat ik minder vond. Maar voor de rest zeer beklijvende film.

Barbarian - 2022

Begint goed maar het einde wordt nogal simpel afgehandeld.
Vrij spannend maar er had zoveel méér in kunnen zitten.

Smile - 2022

Interessante mix tussen It Follows en The Ring. Qua verhaal vond ik Smile niet bijster origineel, maar dat maakt de film wel goed met een aantal top notch jumpscares. Helaas vertrouwt de film in Act 2 iets te veel op deze jumpscares, waardoor de effectiviteit (en de horror) een beetje verloren gaat. De climax vond ik dan weer geweldig. Muziek en regie waren ook zeer degelijk voor een horrordebuut.

Get Out fully agree, en die film gaat imo nog lang meegaan.
It Follows... not so much (imo again). Leuk en kundig gemaakt, maar meer ook niet

It Follows is er eentje die echt onder mijn huid kroop. Het idee dat er een entiteit achter je aan zit die eender welke vorm kan aannemen, die enkel jij kan zien en die zich niet laat stoppen. Scary spul.

Ook dat einde in het zwembad, waar ze niet wou zeggen tegen haar zus welke vorm het wezen aannam is echt eng. Het feit dat het ding de vorm van haar overleden vader besloot te gebruiken is gewoon het soort horror dat je de gibbers bezorgt.

Laatst bewerkt:
Naar de live opname van de Gremlins Strike back Filmpodcast geweest, alwaar we de double bill Fright Night-Braindead voorgeschoteld kregen
Had deze, wegens schijtluis al kind, beide nog niet gezien, dus erg van genoten
Zeker van Brain Dead dan, wat een hilarisch sterke film! Blij dat ik deze klassieker eindelijk zag

Im westen nichts neues (netflix): wow, de brutaliteit en horror van WO1 wordt echt heel goed in beeld gebracht. Sommige scenes wel anders aangepakt dan in het boek, wat ik minder vond. Maar voor de rest zeer beklijvende film.
Mogelijks film van het jaar voor mij. Vond dat echt een meesterwerk. Zeer aangrijpende film.

Is het boek ook een aanrader?

Mogelijks film van het jaar voor mij. Vond dat echt een meesterwerk. Zeer aangrijpende film.

Is het boek ook een aanrader?
Ik vind dat wel een klassieker ja. Mooi geschreven met enkele aangrijpende passages die niet altijd in de film aan bod komen. Het kameraadschap wordt natuurlijk diepgaander en beter beschreven en eigenlijk is de tijdslijn anders in het boek.

Waarom? Ik heb hem zelf een 6 gegeven, maar ik zou hem wel aan iedereen aanraden. Je hebt de lore die nu echt on point zit, degelijke acteerprestaties en genoeg gore om je mee te amuseren.
Ik vond net dat ze de orignele lore in de vuilbak smeten en er hun eigen ding mee deden. Er was geen enkel personage waar ik voor aan het rooten was en ook het acteren vond ik op z'n best op niveau van The CW-televisie. Het beetje gore was leuk en de cenobites zagen er best ok uit, al vond ik ze niet angstaanjagend. Ik miste enorm veel.

Raymond & Ray - Apple Original met Ethan Hawke en Ewan McGregor.

Raymond en Ray hebben dezelfde vader, verschillende moeders. Die vader behandelde hen slecht, lijfstraffen, schreeuwen en kleineren, … Het contact eens volwassen was dus compleet weg. Wanneer vader komt te overlijden, moeten de broers door de rimram van een levenseinde en volgt de kijker de gecompliceerde relatie tussen twee broers, hun beider perceptie van hun jeugd met de daaruit volgende spijt en en ‘wat als’ over hun levens en de confrontatie tussen de vader die zij kenden en de man die de buitenwereld kende. En de laatste wens van vader blijkt te zijn dat beide zoons zijn graf graven…

Het Amerikaans accent van Ewan is crimineel. Ronduit crimineel. Maar dat is het enige dat ik tegen deze film kan inbrengen. Het is een rustig stuk, veel dialoog die de lappendeken van het verhaal maken. Zowel Hawke - als ietwat ruwe Ray - als McGregor - tot het bovenste knopje geknoopte Raymond - volg je met volle interesse. In dit seizoen van jumpscares, is Raymond & Ray imo een adempauze.

Ik vond net dat ze de orignele lore in de vuilbak smeten en er hun eigen ding mee deden. Er was geen enkel personage waar ik voor aan het rooten was en ook het acteren vond ik op z'n best op niveau van The CW-televisie. Het beetje gore was leuk en de cenobites zagen er best ok uit, al vond ik ze niet angstaanjagend. Ik miste enorm veel.
Is dat eerste niet net het punt van een remake, dat ze er hun eigen ding proberen mee doen? Zeker in een filmserie waar de lore met elke nieuw vervolg met de voeten wordt getreden.

En dat je niet echt voor de hoofdpersonages kan rooten, heb ik gedurende heel de Hellraiser-franchise gehad, maar ook dat lijkt me net het punt te zijn: al de mensen waar Pinhead zich op richt, halen pleasure uit pain. Dus ook niet altijd simpel om zelfdestructieve hoofdpersonages te willen steunen.

Dat de cenobites niet supereng waren, geef ik je gelijk in. Maar de designs vond ik wel echt ijzersterk, en Pinhead heeft me ook overtuigd.

Im westen nichts neues (netflix), lang geleden dat ik een film heb gekeken die zo onder de kleren kruipt. Goed is niet het woord, beklijvend, pakkend, aangrijpend,... wel. Magnifiek, maar ik ga er niet snel nog eens naar kijken.

barbarian (2022) 6/10

eerste deel is gewoon goed. Daarna glijd het af in nonsens. Nu ja halloween heeft een griezelfilm nodig.

Terug
Bovenaan