Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beste moment voor mij was Justin Long die zijn fucking lintmeter bovenhaalt voor de kelder op te meten lmao.Barbarian
*boop* /10
What a wild ride.![]()

Spooktober Part IV: The Final Chapter 
En nu dees luisteren => https://podcasts.apple.com/us/podcast/an-american-werewolf-in-paris-live/id409287913?i=1000581105665An American Werewolf In Paris
Absolute bagger. Ik begrijp niet dat Julie Delpy hier in meespeelt.![]()

Barbarian
De trailer was beter. 4/10
...en dat staat aan 3.8 op Letterboxd?![]()
WASSUUUUUUPPPP JERKS!!!!!En nu dees luisteren => https://podcasts.apple.com/us/podcast/an-american-werewolf-in-paris-live/id409287913?i=1000581105665
Dan hebt ge die kutfilm tenminste niet voor niks gezien.

Aah jammer. Ik vind dit wel echt een topper, maar is dan ook zoals je zegt omdat ik niet aanvoelde hoe het in elkaar zat. Verder vond ik de scares en de vibe gewoon ook heel goed gedaan.Spooktober Part IV: The Final Chapter
A Tale of Two Sisters (Kim Ji-Woon, 2003)
Goed maar ik had er misschien iets meer van verwacht. Ik denk dat deze minder impact bij me had omdat ik redelijk snel aanvoelde hoe het verhaal deels in elkaar zat, waardoor het eind minder krachtig was en dat bepaalt toch wel hoeveel je als kijker uit deze film kan halen. Dit kwam een beetje over als een soort proto-A24 horror film.
De shots van het hoog gras vond ik mesmerizing en bewitching (of dat zijn toch de engelse woorden die in me opkwamen bij het bekijken van deze film). Een beetje een thema dat ook verder bij de film past.Onibaba (Kaneto Shindo, 1964)
Onibaba was anders dan ik verwacht had maar vond ik wel zeer goed. Ik had geen idee dat dit zo'n seksueel geladen film was en de spanning komt vooral door de drukkende atmosfeer die daar het gevolg van is. Uiteindelijk komt het pas in het laatste deel wat in de buurt van een traditionele horrorfilm. Ik apprecieerde ook de ruwe look van de film, die paste heel goed bij het verhaal en de veelvuldige shots van hoog gras wapperend in de wind waren tegelijk sensueel en claustrofobisch.
Ik vond deze ook zeer indrukwekkend maar bij mij haalde het 3e verhaal mij echt volledig uit de film helaas. Review van toen ik hem zag:Kwaidan (Masaki Kobayashi, 1964)
Samen met The Innocents mijn favoriete film van deze maand. Net als die zou ik dit eerder een spookfilm dan een horrorfilm noemen. Haunting was het Engels adjectief dat continu bij me op kwam, ik krijg het niet echt juist vertaald. Er zat niet alleen spanning maar ook tristesse doorheen de verhalen. Dit is namelijk een verzameling van vier afzonderlijke verhalen waarvan ik de eerste twee heel erg sterk vond en de volgende twee in verhouding iets minder maar wel minstens nog goed. Het tweede verhaal was wel met voorsprong mijn favoriet. De som is hier echter groter dan de delen omdat de film in het geheel echt prachtig gemaakt was, schitterend gefilmd met erg mooie kostuums en speciale sets.
Mijn favoriete horror film. Zo zot, zo wack, zo goed, zo fun. Je hebt zowel de kinderlijkheid als de diepere betekenissen (oorlogs weduwen, atomic bomb, jaloezie naar jonge vrouwen, naiviteit van jeugd, ...) en zoals je zegt, verveel je je geen moment.House (Nobuhiko Obayashi, 1977)
Ik ben heel blij dat ik hier bijna blind aan kon beginnen, het enige wat ik wist wat dat het een cultfilm was met een zeer coole poster. Spoilers omdat iedereen best zo weinig ervan weet.Ik heb al heel wat films gezien maar deze was toch wel uniek en op geen enkel moment saai.Wat een vreemde film en tegelijk eigenlijk ook niet! Op het eerste zicht was dit een extreem kitscherige, eigenlijk vrij amateuristisch gemaakte film maar ik pikte al vrij snel de kinderlijke vibe op en daarbinnen zit er wel een soort logica in, ook al is die logica hier gewoon "alles mag!". Achteraf las ik dat de regisseur ideeën van zijn dochter gebruikte en zo kwam de film me over: alsof de film gemaakt is met kinderlijk enthousiasme dat zich niks aantrekt van saaie regeltjes of wat goed is of niet. Ik heb hier dan ook van genoten omdat ik me heb laten meeslepen door mijn verbazing, ik wist nooit wat voor weirde shit ging volgen.
Ik vond idd ook de sfeer in het begin heel erg goed. Goed geacteerd, veel vaak ongemakkelijke spanning, eigenlijk zoals de trailer het "beloofde". Tot Justin Long in the picture kwam. Zijn rol en verhaallijn maakte van die sfeervolle horrorprent plots een karikaturale over the top film waarbij mij niet zelden een "yeah, right" ontviel. Het had gewoon zoveel meer en beter kunnen zijn hadden ze in de sfeer van het eerste deel en de aanzet van de film gebleven.Barbarian is één van de meer inventieve, met duidelijke zorg voor sfeer en mise en scene gemaakte genrefilms van de laatste jaren, dus ik zou durven stellen dat de hoge scores best gerechtvaardigd zijn. Wat vond je er dan zo slecht aan?
Dat vond ik net zo leuk aan de film. Plots lijkt de film stoppen en begint hij opnieuw met een compleet andere toon om dan uiteindelijk wel weer af te glijden richting de aanvankelijke toon van de film. Het brak de film even zonder echt te storen want ik bleef op het puntje van mijn stoel zitten omdat ik benieuw was waar dit heen zou leiden. Het zorgde ook even voor wat comic relief en uiteindelijk heeft zijn personage een mooie ontwikkeling en dito afronding. Het stoorde geen moment IMO, integendeel. Ik denk dat ik hem veel meer MEH/13-in-een-dozijn had gevonden zonder dat Justin Long-stuk.Ik vond idd ook de sfeer in het begin heel erg goed. Goed geacteerd, veel vaak ongemakkelijke spanning, eigenlijk zoals de trailer het "beloofde". Tot Justin Long in the picture kwam. Zijn rol en verhaallijn maakte van die sfeervolle horrorprent plots een karikaturale over the top film waarbij mij niet zelden een "yeah, right" ontviel. Het had gewoon zoveel meer en beter kunnen zijn hadden ze in de sfeer van het eerste deel en de aanzet van de film gebleven.