Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ready or Not - 7.5/10
Lol, wat was dat 😆 wist eerst niet goed wat ik ervan moest vinden en het was mij niet duidelijk welke sfeer men juist wou neerzetten met deze film. Plot sloeg eigenlijk ook nergens op. Na een tijdje werd duidelijk dat dit bijna een soort van Adams Family in een modern jasje is, met een vleugje Knives Out (film lijkt op geen van beiden, maar toch riep het hier iets van op, voor mij). Uiteindelijk is deze film gewoon batshit crazy, en heb er toch van genoten. Wat een geweldige moordscènes zitten er in.

The Wicker Man (origineel) - 6/10
Had redelijk hoge verwachtingen, maar werden niet helemaal ingelost... Kan me wel voorstellen dat dit 50 jaar geleden impact moest hebben.

Evil Dead (2013)
Een dijk van een remake, stukken grotesker, brutaler en beangstigend dan de originele maar mist dat vleugje humor. Ik ben meer fan van de originele trilogy, mede door de campiness er van, maar deze is wel een oerdegelijke horror film. Ik zou zelfs durven zeggen dat indien het niet de stempel Evil Dead had, het tegenwoordig als een betere film gezien zou worden.

[REC] (2007)
Een van de beste found footage horror films ooit imo. Gewoon een 75 minuten lang non stop thrill ride.

Evil Dead (2013)
Een dijk van een remake, stukken grotesker, brutaler en beangstigend dan de originele maar mist dat vleugje humor. Ik ben meer fan van de originele trilogy, mede door de campiness er van, maar deze is wel een oerdegelijke horror film. Ik zou zelfs durven zeggen dat indien het niet de stempel Evil Dead had, het tegenwoordig als een betere film gezien zou worden.

[REC] (2007)
Een van de beste found footage horror films ooit imo. Gewoon een 75 minuten lang non stop thrill ride.
Voor mij zat de humor van Evil Dead 2013 in de brutaliteit. Ik lach heel erg zelden luidop tijdens een film, maar ik weet nog dat ik bij elke "kill" zat te proesten in de cinema.
Misschien heb ik gewoon een psychiater nodig 🤷🏻‍♀️

Evil Dead (2013)
Fantastische film. Zeker met de kettingzaag 😍🪚

Gisteren Ritueel gezien in de Antwerpse Kinepolis. Vond het wel een goeie film, maar ook wat gruwelijk. Ik vind de meeste reviews wat te negatief over de film en zou eerder 7/10 geven.

Verder ook trailer gezien van Zillion en hoewel ik daar nooit geweest ben (was vlak "voor mijn tijd" qua uitgaan), wil ik die film zeker wel gaan zien binnenkort. :)

Evil Dead (2013)
Ik vond dat de nieuwe Evil Dead het te hard moest hebben van de gore en idd minder grappig. Ik wist wel totaal niet dat er tegenwoordig ook een game was van Evil Dead die ook nog goed schijnt te zijn. :biglaugh:

Sta ondertussen ook een film of vijf achter met spooktober (morgen wel hele dag tijd in se :p) . Maar nog gezien:

The Brood - Uiteindelijk toch echt wel het betere stijl- en sfeerwerk. Cronenberg weet een erg naar sfeertje te creëren en komt uiteindelijk weer met een erg origineel uitgangspunt. Scènes op het einde zijn echt goor. Deftige muziek eronder ook. Matig(er) acteerwerk soms past zelfs ook nog ietwat bij het licht b-sfeertje dat er soms overhangt. Zeker niet slecht. 7,5

En dan toch twee films die tegenvielen:

Straw Dogs - Ik kan er niet aan doen maar ik heb mij geërgerd aan het personage van Dustin Hoffman. Ja uiteindelijk is de finale wel deftig en heftig maar pffft, de landschappen passen wel en de acteurs voor de Britse rollen zijn top gecast (en een geweldige schoon vrouw ons vrouwelijk hoofdpersonage) maar verder mwa, ik zie de klassieker status er niet in. Wordt ook niks gedaan of nauwelijks iets met de heftigste scène voor het einde (ze vermeld het één keer heel cryptisch tegen Hoffman?). Snap ook niet dat hij hier en daar in horrorlijsten staat want een horrorfilm is het niet, imo. 5

Valerie and her Week of Wonders - Helaas, echt niets voor mij. Met veel doorzettingsvermogen toch kunnen uitzitten maar salut en tot nooit meer. Dromerige sfeer was deftig gedaan maar voor de rest, veel te veel van de hak op de tak en veel te vaag. Hoeft niet noodzakelijk een klassiek verhaaltje te zijn voor mij maar dit was toch echt te weinig om aan vast te houden voor mij, interesseerde me halfweg ook al niks meer ondanks de soms visuele pracht. 3

Close

Begrijpelijk dat A24 deze gekocht heeft.
Sterke film en voor mij één van de strafste Belgische films die ik al heb gezien. Op naar die oscar.

Top Gun Maverick.
De productiekost v die film moet ziekelijk hoog geweest zijn.
Tom Cruise is een raar individu,kheb em echter nog nooit op een slechte film betrapt...zelfs Vanilla Sky vond ik geweldig.
En ohja...kheb de Drive Ryan Gosling Scorpion jacket eindelijk aangekregen...love it!

Ik vond dat de nieuwe Evil Dead het te hard moest hebben van de gore en idd minder grappig. Ik wist wel totaal niet dat er tegenwoordig ook een game was van Evil Dead die ook nog goed schijnt te zijn. :biglaugh:
Yo she bitch... bring it!
Ik heb een horrorbeen tattoo en het volgende is Evil Dead Ash ,chainsaw en die Oldsmobile Delta v 73...kvind de remake niet slecht en de serie eerder komisch...de eerste Evil Dead vond ik fucking gruwelijk...

Serie > 3 = 2 > remake > 1

Fight me!!!!!
james-franco-wait-what.gif

Serie > 3 = 2 > remake > 1

Fight me!!!!!
De serie was buitengewoon goed! Scènes als die in het mortuarium zullen mij altijd bij blijven. Had wel wat tijd nodig om zijn momentum te vinden. Echt zonde dat die gecanceld is.

Serie = 2 = remake > 1 > 3

- Docter Strange in the Multiverse of Madness (2022) 7/10

- Nostalgia (1983) 8/10

- Moonraker (1979) 6/10

- Near Dark (1987) 7/10

- Burden of Dreams (1982) 8/10 (Werner Herzog is een held)

- Deep Cover (1992) 8/10

- Vampire's Kiss (1988) 6/10 (maar Cage zijn prestatie is een 10/10)

- The Curse of Bridge Hollow (2022) 4/10 (maar de zoon vond het fantastisch)

- The Bad Guys (2022) 6/10 (idem als hier boven)

Luckiest Girl Alive - Mike Barker (2022)
Heeft veel potentieel maar had beter gewerkt als mini series denk ik. Mila Kunis doet het verrassend goed maar messy editing haalt de kwaliteit wat naar beneden.

They Live - John Carpenter (1988)
Meer actiefilm dan horror maar WAT EEN ICONISCHE FILM.
Rowdy Roddy Piper die sommige van de meest bekende one-liners ooit laat horen.
"I've come to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of bubblegum." -> ik dacht altijd dat dat een originele Duke Nukem quote was, wat een idioot ben ik en waar was deze film mijn heel leven?
"Life's a bitch and she's in heat".
Keith David is een badass construction worker.
Een 5 minuten lange fight scene tussen bovengenaamde die 1 van de beste is die ik ooit heb gezien.
Nog een geweldige John Carpenter soundtrack.
Ok, het verhaal is misschien wel een wappie's wet dream maar dat maakt me geen flying fuck uit. Dit is 1 van mijn favoriete Carpenter films geworden (en de concurrentie is groot!).
Anderhalf uur fun.
OBEY.

The Handmaiden - Park Chan Wook (2016)

Ik vertrouw Park Chan Wook nooit meer. Tis altijd hetzelfde, interessante 1e act, 2e act waarbij ik denk dat ik de film misschien beter uit zet, 3e act waarin ik ervan overtuigd ben dat ik net de beste film ooit heb gezien.
Ok dat is misschien een beetje overdreven maar wat een topper zeg.

They Live - John Carpenter (1988)
Meer actiefilm dan horror maar WAT EEN ICONISCHE FILM.
Rowdy Roddy Piper die sommige van de meest bekende one-liners ooit laat horen.
"I've come to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of bubblegum." -> ik dacht altijd dat dat een originele Duke Nukem quote was, wat een idioot ben ik en waar was deze film mijn heel leven?
"Life's a bitch and she's in heat".
Keith David is een badass construction worker.
Een 5 minuten lange fight scene tussen bovengenaamde die 1 van de beste is die ik ooit heb gezien.
Nog een geweldige John Carpenter soundtrack.
Ok, het verhaal is misschien wel een wappie's wet dream maar dat maakt me geen flying fuck uit. Dit is 1 van mijn favoriete Carpenter films geworden (en de concurrentie is groot!).
Anderhalf
EN de beste end-scene ever!!
van mij mochten ze al eindigen bij de middelvinger, maar de "Gloria, you look like SHIT" en "hey what's wrong baby" is ook OK.

Interessant stuk over iets dat mij nauw aan het hart ligt. Wat zijn jullie meningen hierover?
Ik vind de originele film fantastisch, maar ik moet dan wel volledig kunnen loskoppelen dat het een verfilming is van het boek (dat ik ook geweldig vind). De sfeer in die film en de performance van Jack Nicholson zijn subliem, maar het mist wel wat opbouw. Jack start inderdaad als gekwelde persoon en verandert quasi van het ene op het andere moment in ne razige zot.
Op dat vlak is de miniserie beter. Die heeft natuurlijk ook veel meer tijd om die opbouw in te verwerken, maar de trage transformatie werkt daar echt wel. Ik was grote fan van de serie toen ik een jaar of 20 was, maar ik moet het artikel gelijk geven: hij voelt inmiddels verouderd aan en met momenten zeer cheesy of zelfs cringy. Heb hem een jaar geleden ofzo nog eens bekeken en puur als film is het een totale no-brainer dat ik Kubrick zijn versie verkies.

Terug
Bovenaan