Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Crimes Of The Future

Nieuwe organen laten groeien als kunst/performance/sex en mensen die graag plastic eten.
Weird as shit zoals een Cronenberg hoort te zijn.

Three Thousand Years of Longing - 8/10 (George Miller, 2022)

Heel mooie, goed geacteerde, visueel verbluffende film met een ontroerend verhaal dat zowel op een intellectueel als emotioneel niveau de bal raak slaat. Gaat dat zien!

Speak no Evil
Speak No Evil

Pfieuw, heftig deze! Ik vond hem echt zeer goed, gaat dat zien!
Dankzij deze post was mijn nieuwsgierigheid geprikkeld, merci 😁
Damn, wat een film.
Ik snap dat hij lang niet voor iedereen weggelegd is, is het type film waar ik fysiek wat ongemakkelijk van wordt (zoals ook Eden Lake, Funny Games, Creep,...)

Voor mij een 8.5/10

JCqc64R.png

Goed gekozen, internetsite.
Ik moet hem nog eens kijken, maar hij krijgt toch al een 10/10.

The Island

Nostalgische rewatch. De eerste akte is naar Bay-normen vrij terughoudend en voelt bij momenten wat als een Black Mirror avant la lettre. Eens het spreekwoorderlijke konijn uit de hoed is verandert het echter in een chase thriller waarin de Bayster zijn klassieke trucjes boven mag halen. Het verveelt geen moment, maar mijn god man...die snelle cuts waren 17 jaar geleden een stuk minder irritant.

De grootste gemiste kans aan de film is echter dat de film een volledig nutteloze ackward vrijscéne heeft die ScarJo naakt wou spelen, maar die semi gekleed moest van de Michael omdat hij zijn PG13 rating niet wou verliezen. Dat is nog onvergeeflijker dan adhd montage vent.

Moonrise Kingdom - Wes Anderson
Tweede Wes Anderson en hier heb ik me wat aan mispakt. Ik verwachte meer van hetzelfde na Grand Budapest Hotel, maar dit is toch een andere film. Uiteraard is het wel weer prachtig verfilmd en is het leuk om naar te kijken maar uiteindelijk zit er iets te weinig vlees aan.

Tweede Wes Anderson en hier heb ik me wat aan mispakt. Ik verwachte meer van hetzelfde na Grand Budapest Hotel, maar dit is toch een andere film. Uiteraard is het wel weer prachtig verfilmd en is het leuk om naar te kijken maar uiteindelijk zit er iets te weinig vlees aan.
Ah jammer. Dat is wel het ding met Anderson. Puur qua stijl kunt ge u altijd verwachten aan een gigacast, een licht opgefokt tempo en een obsessie met symmetrie en pastelkleuren. Verhaalsmatig is het wel altijd iets anders. Probeer eens French Dispatch of Life aquatic with Steve Zissou

Damn, toch wel een goeie film. Fijn dat ze de muziek en ook sommige scenes uit de originele film hebben meegenomen. Toch wel nog van genoten. 8/10.

Ik kan de recensie van dr strange op zich wel volgen en vind de liefde voor Tampopo hier (door meerdere mensen) erg fijn :D .

Waarom vond je Belle de jour sterk? Die heb ik recent ook gezien en vond dat vrij mager.
Ik kan wel begrijpen dat film nogal onderkoeld of gewoontjes overkwam, maar ik denk dat dat de bedoeling wel was van Buñuel. Voor mij had die film echt de perfecte balans tussen het conventionele en het surreële. De surreële elementen worden hier vooral gebruikt om de grenzen te vervagen tussen wat echt is en wat fantasie. Misschien dat de hele film uiteindelijk één grote seksuele dagdroom van Severine is binnen haar leefwereld? Die ambiguïteit zou verloren gegaan zijn als Buñuel te ver gegaan was met de bevreemdende, droomachtige onderdelen. Ik vond het ook niet bepaald een opwindende film, maar op een manier wel erotisch omdat heel de film over verlangen en seksuele frustratie draait. Ik denk dat Buñuel en dus ook Severine niet echt geïnteresseerd zijn in de seks zelf, maar wel in de overgave eraan, het kunnen loslaten van de remmen. En dat werd heel goed weergegeven.

En dan vond ik het visueel nog eens een stijlvolle, mooie film. Het helpt ook dat Catherine Deneuve in de 60s misschien wel een van de mooiste vrouwen ooit was en hier perfect gecast is.

Ik ben dan weer meer fan van deze. Budapest Hotel natuurlijk ook heel goed maar Anderson is imo op zijn best wanneer hij de grens tussen humor en tragiek bewandelt, en dat voel ik heet meeste in zijn run van Tenenbaums tot Moonrise Kingdom.

Hard to Kill

Ik was slaperig maar met mijn suffe kop wou ik toch nog wat tv zien. Ik dacht, Seagal zijn oud werk moet ondertussen wel hilarisch verouderd zijn. En gelijk had ik. Tegen dat hij uit zijn coma kwam had ik al een handvol keer goed gelachen, iets wat de gemiddelde moderne comedy niet lukt. Serieus demoeite om 90tal minuten te roasten. Als er nog iemand aanraders heeft, shoot.
Out For Justice.

ik zou kunnen die 7 minuten durende bar scene waar hij zelfs een kerel in een staande klok mept, en een andere met een biljard bal in zijn zakdoek zijn tanden uitmept; kunnen posten.

Maar what's the fun of that, als je de volledige film gewoon kunt bekijken , met uw suffe kop :D

Oh en die heerlijke brooklyn scenery van de jaren 80 met de cadillac versus lincoln street ruling, street prostitute's en the rise of heroin sfeertje.... zalig toch.

en ik beloof dat je een week lang in je hoofd "anyone seen richy???" blijft na roepen :D

EDIT: als je en niet- verouderde Seagal wil zien, dan raad ik THE GLIMMER MAN aan (beetje zoals tango & cash , een duo cop buddy movie). met een maffe keenen ivory wayens als sidekick. what could go wrong?!

Laatst bewerkt door een moderator:
Crimes Of The Future

Nieuwe organen laten groeien als kunst/performance/sex en mensen die graag plastic eten.
Weird as shit zoals een Cronenberg hoort te zijn.
Het concept vind ik zeer origineel en echt mijn ding, echter vond ik de film in zijn geheel een beetje tegen vallen.
JCqc64R.png

Goed gekozen, internetsite.
Ik moet hem nog eens kijken, maar hij krijgt toch al een 10/10.
Wat voor een onnozele site is dat. Ik geef als genre horror/ sci-fi/ mystery in en ik krijg als resultaat Iron Man 3 :ROFLMAO:
Veel van zijn films kijk je voor de sfeer, de setting en zijn specifieke stijl. Er zit niet altijd een complex verhaal in maar wel een rode draad die doorheen de hele film loopt.

ONG BAK 1, 2 en 3.

1 was uiteraard de beste, maar zelfs dat was nu niet echt een film waar ik wild van werd. Geen super mooie settings (van Thailand kan je toch mooiere film maken), geen super actie (was nogal over te top en dwaze moves bij momenten) en al helemaal geen verhaal die ergens steek hield.

Deel 2 en 3 waren helemaal dwaas, en heb ik amper kunnen uit kijken.
gelukkig gekocht voor 50 cent per stuk.

Alléé tziet er naar uit dat ik vanavond weer een onbekende "gelukkig" ga maken in mijn straat, en deze 3 in iemands brievenbus ga droppen.

Toch vreemd dat ze na al die jaren nog steeds niet weten wie die onbekende weldoener is :D :D

Ong Bak 1 ook gezien en vond die ook wel goed.
Door de slecht reviews mij wel niet gewaagd aan de vervolgen.

Ik kijk wel graag naar goede martial arts films.

Ong Bak 1 ook gezien en vond die ook wel goed.
Door de slecht reviews mij wel niet gewaagd aan de vervolgen.

Ik kijk wel graag naar goede martial arts films.
Jep, ik ook, maar ik vond die moves nog wel vrij "silly" hoor.

Geef mij maar een Kickboxer (en vervolg, nr 2 is ook heel goed), bloodsport (ook goede sequel trouwens met Daniel Bernhart); Best of the best...

of deze hier, wat een onbekend pareltje met Billy Blanks:
(toegeven, Loren Avedon zijn overacting is er soms wel heel over, maar soit)

Terug
Bovenaan