Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

What about Bobby Loepoh.
Yeshh 🥰 . Alleejong OUT FOR JUSTICE. Dat zou toch echt verplichte kost moeten zijn he hier. Ik stel voor dat iedereen die film deze week bekijkt, en uitgebreid hier bespreekt.

Die scene waar seagal dat been afknalt , en die vent awkwardly stamelt OH God MY LEG MY LEG 😁

Of die drugdealer die zn nichtje drugs verkoopt, bij zijn nek grijpt en hem in die berg coke duwt. WANNA GET HIGH?! SNIFF MOTHERFUCKER 😁

Do Revenge - Jennifer Kaytin Robinson (2022)
Het was aan de vriendin om een film te kiezen en het werd deze.
Had even nodig om te switchen naar de juiste mood voor deze film, maar eigenlijk vanaf dan is dit een leuke romcom.
Doet me denken aan de romcom's van de late 90's en van de 00's.
Leuke plot twist ook.

Speak no Evil

Dankzij deze post was mijn nieuwsgierigheid geprikkeld, merci 😁
Damn, wat een film.
Ik snap dat hij lang niet voor iedereen weggelegd is, is het type film waar ik fysiek wat ongemakkelijk van wordt (zoals ook Eden Lake, Funny Games, Creep,...)

Voor mij een 8.5/10
Ja ik wist ook niet meteen aan wie ik het kon aanraden, zat toch ook echt miserabel naar het scherm te kijken, maar ik vond het zeker niet gratuit of dergelijke. Leuk dat je het ook goed vond!

Jep, ik ook, maar ik vond die moves nog wel vrij "silly" hoor.
Ong Bak 1, man de nostalgie. Wat een film.

De moves vond ik net vernieuwend t.o.v. de typische bewegingen die je in zowat elke actiefilm zag. De muay Thai invloeden waren duidelijk merkbaar.

FUCK MUAY THAI! Om dan met een welgemikte knie in de borst direct gevloerd te worden. Zalig.

Nu goed, ik was 15 jaar.

You Won't Be Alone - 6/10

Goh... Moeilijk verteerbare brok, al is dat niet per se het probleem. In de eerste helft vond ik het een zeer fascinerende film, maar daarna waren ze mij toch kwijt. Het hekserij-thema vond ik wel zalig uitgewerkt.

John Carter
6/10
Interessante premises (gebaseerd op een boek), maar slecht uitgewerkt en met momenten echt dom.
Wel enkele goeie actiescenes, af en toe wat geslaagde humor en 2012 Lynn Collins.

- Motherless Brooklyn (2019) 7/10

- Walker (1987) 8/10

- Underworld U.S.A. (1961) 8/10

- God Told Me To (1976) 6/10

- The Little Soldier (1963) 7/10

- Exotica (1994) 8/10

Dat is er ene die toen hij uitkwam wel op de radar stond maar daar volledig is van verdwenen. Gaat toch ook terug iets meer op de radar komen.

The Black Phone - 7/10
Ben wat horrorfilms aan het inhalen die mij de laatste jaren ontglipt waren en dit was wel een fijne. Het thema van kidnapping en opsluiting in de kelder is nu niet bepaald origineel maar de bovennatuurlijke elementen maakten het wel vermakelijk. Wel meer thriller dan horror imo.

Naar aanleiding van de podcast klokslag 12 nog eens een film uitgekozen uit de jaren 70, nl. Invasion of the Body Snatchers. Bij de omschrijving van de film moest ik toch even fronsen:

Een vreemd soort zaden regent neer in San Francisco en groeit uit tot een daarvoor ongeziene soort bloemen, die veel bekijks trekken. Wat de mensen
dan nog niet weten is dat de bloemen hen ook 'zien', kopieën van hen kweken terwijl ze slapen en die vervolgens de originelen laten vervangen. Gezondheidsinspecteur Matthew Bennell (Donald Sutherland) en zijn collega Elizabeth Driscoll (Brooke Adams) weten in eerste instantie eveneens niet wat ze van de gewassen moeten denken.

Nu goed. Ik heb bij die podcast al vreemdere aanraders gehad (een vrouw die zwanger wordt van een auto o.a.) en ben er toch aan begonnen. Het was weer even wennen om een film uit de jaren 70 te zien. Ik ben toch wat moderner beeld gewoon. Maar o.a. Jeff Goldblum maaktte mij toch nieuwsgierig. Het kwam wat traag op gang, zelfs een beetje saai, maar er kwam op een bepaald moment we drive in.

In het massagesalon begon het interessant te worden bij het ontdekken van het 'lijk'. Ook de scène met Donald Sutherland in de tuin was echt mooi om te zien. De special effects waren niet top, maar dat zal wel normaal zijn voor een film uit de jaren 70. De sfeer was dreigend en bouwde goed op.

Op een bepaald moment beginnen de achtervolgingen. Ergens cliché, maar het begon toen wel op te vallen hoe het buitenaards leven het hele staatsapparaat had ingenomen.

De dood van Brooke Adams vond ik wel klote, maar ergens ook mooi, want wat een knappe vrouw (en dan ook nog eens naakt).

Die hond was wel een minpuntje op visueel vlak, maar het effect (een schreeuwende vrouw) was dan wel weer een pluspunt. Verder was het tijdens dat vluchten ook goed te zien hoe de Body Snatchers de echte mensen er langzaam uithaalden. Opnieuw goed opgebouwd.

Na het in brand zetten van de serre dacht ik wel dat de mensen hadden gewonnen. Donald Sutherland loopt dan even later ook nog eens langs een bomenrij zonder begroeing. Dan denkt ge direct: ze hebben gewonnen. Hij komt dan een van de vrouwelijke kennissen tegen en iedereen verwacht een happy end. En dan komt het: Donald Sutherland blijkt dook een Body Snatcher te zijn met de gekende schreeuw. Ge voelt de wanhoop bij de vrouw.

Knap gedaan. Ik geef toch wel een 3,5 sterren op 5.

Laatst bewerkt:
Rewatch van Avatar (2009) in IMAX 3D. Ongelofelijk dat dit nog steeds een van de best uitziende/gedetailleerde films ooit is, nu 13 jaar later. Benieuwd naar de opvolger in december. Hopelijk wel een iets origineler verhaal want Pandora is wel een interessante wereld.

Tegenvaller van formaat. De film wordt ook wat verkeerd geadverteerd als horrorfilm. Pas na een dik uur wordt het enigzins interessant, maar zelfs dan is het maar soso. 4/10.

Thor Love and Thunder - Taika Waititi
Wel, tis minder slecht dan ik verwacht had van al de commentaren.
Tis zeker wel een downgrade op Ragnarok. Ik heb ook echt gewoon marvel moeheid, geen enkel emotioneel moment hit voor mij nog.

Terug
Bovenaan