Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Monster Hunter (Milla J.)

Basic, maar volgens mij gebaseerd op iets japans, chinees? Het is omdat Ron Perlman met zijn haar en zwaard deed denken aan een figuur van FF.

Deze kan helaas niet de eerste films benaderen, maar scoort wel een pakske beter dan zijn recentere voorgangers. Soms is er wat veel plotarmor en de Fransen zijn maar pipo's, maar uiteindelijk een geloofwaardige predator en de actie zit wel snor. 7/10.

Gisteren nog es Swordfish opgelegd.

ongelofelijk, die film is 21 jaar oud, maar ziet er echt gelikt uit. Die onploffings scene in die bank helemaal in het begin, in slo-mo :scream:
veel acteurs daar, in hun prime/early carreer. Lijkt me een referentiefilm geweest te zijn voor Hugh Jackman, Hale Berry...
Erg leuke film.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren ook Avatar gezien in 3D. Had hem toen 9 keer in de bioscoop gezien :unsure: en nadien nooit meer dus was al veel vergeten. Terug enorm van genoten, ziet er nog steeds perfect uit :love:

Heb al zin in de tweede

Athena (Romain Gavras, 2022) - 6.5/10

Deze nieuwe Netflix film over politiegeweld in de Franse banlieues gooit z’n troeven al meteen bij het begin op tafel: na de dood van een allochtone jongen schiet het vuur in de pan en dropt een adembenemende lange take je als kijker midden in een aanval op een politiestation.

De opening blijkt een blauwdruk voor de hele film te zijn: een energieke en doorlopend intense rit vol gewelduitbarstingen tussen de banlieu jongeren en politie. Gavras zit de personages continu dicht op de huid en pakt de hele film uit met indrukwekkende tracking shots vol georchestreerde chaos. Alleen al daarvoor is het de moeite om te kijken, Athena is visueel één van de meest opwindende films die ik in lange tijd gezien heb.

Helaas zorgt het technische showmanship er ook net voor dat ik deze film lager inschat dan gelijkaardige films als La Haine en Les Misérables. Door de film zo gestileerd te brengen, offert Gavras realisme op en zo ook de mogelijkheid om iets zinnig te kunnen zeggen over een moeilijk onderwerp. Het helpt ook niet dat het verhaal een meer sensatie zoekende kant uitgaat in de tweede helft, iets dat een film als deze voor mij niet nodig heeft.

Maar bekeken als pure actiefilm (bij momenten een moderne variant op Assault on Precinct 13) vond ik deze zeker ok, de fantastische openingsscène alleen al is het bekijken waard.

Interstellar.
Hoewel het natuurlijk 100% scifi is, raakt deze film mij toch op één of andere manier, emotioneel.
Waarschijnlijk ook door de fantastische filmmuziek.

Verder ook gewoon een goede film!

Terug
Bovenaan