Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Daar volg ik je wel in, zeker qua set design en dergelijke. Maar ik vond de dialogen/monologen (zeker het eerste half uur) zo ontzettend geforceerd gebracht dat ik het heel pretentieus vond. Washington en McDormand konden me ook niet overtuigen, de nevenpersonages dan weer wel.

The Black Phone

Leuke insteek, redelijk cava uitgewerkt, verschrikkelijk slechte acteerprestaties van de kinderen, awesome Ethan Hawke (as always), veel te lang voor wat het is. Dit had veel beter gewerkt als een Twilight Zone of Outer Limits episode ofzo.

Prey: 7, 5/10
Beste Predator films sinds jaren. Ik zat echt op het puntje van mijn stoel soms. Al begrijp ik niet waarom deze niet in de bioscoop komt. Bij de extra's is er ook een Comanche versie voor wie zich stoort aan het Engels.

Murder Mystery: 6/10
Nog is een oldskool komedie met Adam Sandler met een veel te knappe Jennifer Aniston (al valt de botox wel op bij momenten) als zijn madame. Verstand op 0 zetten en gewoon meegaan.

Goodfellas: 9/10
Meesterwerk. RIP Ray Liotta en Paul Sorvino.

The Godfather part 1: 8/10
Voor mij de beste vd 3. Heerlijk om nog is te bekijken op tv.

The King: 8/10
Heb deze nog maar is gezien. Blijf deze heerlijk vinden. Goede vertolkingen en prachtig verhaal. Sean Harris, Timothée Chalamet en Joel Edgerton gewoon top.

The Man from Toronto: 0/10
Afgezet na een half uur. Vond er geen bal aan. Kevin Hart weer typisch histerisch ganse tijd. Het werkte me gewoon op de zenuwen.

Lucky: 7/10
Mooie film met Harry Dean Stanton and David Linch in. Vooral het einde was ontroerend

Prey: 7, 5/10
Beste Predator films sinds jaren. Ik zat echt op het puntje van mijn stoel soms. Al begrijp ik niet waarom deze niet in de bioscoop komt. Bij de extra's is er ook een Comanche versie voor wie zich stoort aan het Engels.

Ik ben er ook net door maar vond er oprecht geen hol aan. Spanning doorheen de film vond ik ok, maar der zat weinig tot niets die end fight vond ik.

En het interesseert me normaliter niet veel in de meeste films of er een man of een vrouw de lead heeft, maar hier vond ik het afbreuk doen. De eerste predator was gewoon 1 grote testosteronbom als hoogtepunt van de jaren 80 actie-films. Dan moet je er geen "vrouw wil zich bewijzen" subplot insteken imo, toch niets als predatorfranchise zijnde.

Soit, kan zijn dat ik er met verkeerde verwachtingen ingegaan ben, maar voor mij was het geen voltreffer.

Ook prey gezien.
Wel in het comanche gesproken.
Ik vond hem heel goed.
Ik heb ook een heikel aan al die woke en female empowerment en female remakes.
Maar deze film is gewoon zeer goed met deze female lead.
Wss ook door de tijdsgeest en indianencultuur.

RRR op netflix: wtf hoe goed was dit? Kent iemand nog films zoals dit?
Edit: die Raman Beemha scene op einde was avenger shit level ofzo :p
De muziek tijdens scenes ook zoooooo zalig sowieso 9/10
En de bromance verdient een 10 lol

Laatst bewerkt:
Ook prey gezien.
Wel in het comanche gesproken.
Ik vond hem heel goed.
Ik heb ook een heikel aan al die woke en female empowerment en female remakes.
Maar deze film is gewoon zeer goed met deze female lead.
Wss ook door de tijdsgeest en indianencultuur.

Ben ook zo maar denk niet dat we een hekel hebben aan woke en female empowerment en female remakes. Maar eerder een hekel aan bad writing (en vaak gewoon diversity writing);)

Prey

Ben nogal een Predator fan (nu ja, van de eerste twee films toch :tongue:) dus de verwachtingen lagen vrij hoog. En eigenlijk ben ik niet echt teleurgesteld. Ook leuk dat ze voor een 'eenvoudige' Predator hebben gekozen en niet nog groter en nog geavanceerder zijn gegaan - een verschrikkelijke trend die je toch vaak ziet bij dit soort films.

Een dingetje dat mij wel een tikkeltje 'stoorde':

De Predator gedraagt zich met momenten nogal dom vind ik. Zoals dat gevecht met die pelsjagers... Gewoon midden in de vuurlinie gaan staan en incasseren maar... Dat is gedrag dat je mag verwachten van een Terminator, maar niet van een apex roofdier imo. Die doen er toch net alles aan om niét gewond te raken?

Een leuke Predator film seg; dat we dat nog mogen meemaken.

7/10

Prey

Ben nogal een Predator fan (nu ja, van de eerste twee films toch :tongue:) dus de verwachtingen lagen vrij hoog. En eigenlijk ben ik niet echt teleurgesteld. Ook leuk dat ze voor een 'eenvoudige' Predator hebben gekozen en niet nog groter en nog geavanceerder zijn gegaan - een verschrikkelijke trend die je toch vaak ziet bij dit soort films.

Een dingetje dat mij wel een tikkeltje 'stoorde':

De Predator gedraagt zich met momenten nogal dom vind ik. Zoals dat gevecht met die pelsjagers... Gewoon midden in de vuurlinie gaan staan en incasseren maar... Dat is gedrag dat je mag verwachten van een Terminator, maar niet van een apex roofdier imo. Die doen er toch net alles aan om niét gewond te raken?

Een leuke Predator film seg; dat we dat nog mogen meemaken.

7/10
Blij dat je het ook zegt. Ik had op een gegeven moment het gevoel dat dit een terminale predator was die gedropt werd op Aarde om zijn laatste dagen daar te besteden. Denk dat deze predator 1 van de eerste is die zoveel heeft ingecasseerd. Snijwondes, kogels, enzovoort. De sterkte was hij totaal niet, zeker niet in vergelijking met Scar.

Ik snapte wel totaal niet dat masker + wapen gedoe. Dat wapen is dus gelinkt aan het vizier zijn laser. Hij kan dus totaal niet schieten blijkbaar als hij dat op zijn kop heeft want die laser mikt ergens anders? Waarom gaat hij op het einde dan schieten als hij dat masker niet heeft? Of werkte dat alleen op bepaalde afstand?

In Studio Skoop (Gent) is nu al ruim een week een zomerfestival aan de gang; er staan echt enkele parels op het programma!
Daar net gezien (rewatch): Whiplash (2014) 9/10
En heel binnenkort ga ik er 2001: A Space Odyssey bekijken, eindelijk nog eens die 10/10 ervaring in de cinema 😍

The handmaiden volgende week zondag op canvas trouwens. Wel enkel oldboy van hem gezien dus ben is benieuwd
Ik vond dat een van zijn beste films, zeker kijken dus.
En heel binnenkort ga ik er 2001: A Space Odyssey bekijken, eindelijk nog eens die 10/10 ervaring in de cinema 😍
2001 op het grote scherm is altijd de moeite!

Gisteravond double dip gedaan in de cinema voor mijn neef zijn verjaardag:

Bullet Train
2u entertainment met een film die zichzelf helemaal niet serieus neemt. Een film die weet wat het wil doen. Is het een must-see? Absoluut niet. Heb ik mij geen minuut verveeld en veel gelachen? Absoluut wel. Oh, en de Japanse versies van klassiekers was een heel mooie touch!

Top Gun: Maverick
Ik denk dat hier alles al gezegd is geweest, maar wat een fantastische film! Zelfs in een gewone zaal (geen IMAX/Laser Ultra) kwam die al mooi tot zijn recht. En waar ik de eerste goed vond, maar zeker niet wild van liep, is dat bij deze wel het geval.

Van beide heel blij dat ik ze op groot scherm heb kunnen zien.

In Studio Skoop (Gent) is nu al ruim een week een zomerfestival aan de gang; er staan echt enkele parels op het programma!
The dreamers op groot scherm. Voor de Eva Green liefhebbers serieuze meerwaarde ☺️😏

Terug
Bovenaan