Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Top Gun Maverick

In Engeland nog eens in IMAX gaan zien vorig weekend. Zalige ervaring. Die grote lederen zetels met tafeltje en voetsteun die je met knopjes kunt bedienen… Heerlijk. Al die vliegscenes kwamen ook pas echt tot hun recht op zo’n scherm :love:

Gisteren derde keer bij ons in de Kinepolis geweest. Blijft echt de perfecte film voor mij. Blaast de originele echt op alle vlakken weg. Niet dat dat zo moeilijk is maar toch… Zou eigenlijk nog een paar keer kunnen gaan maar zal maar wachten tot de bluray release :unsure:

RRR

3 uur puur entertainment. Wat een film.

Naacho Naacho 😍
Ah, topfilm! Ik ben weinig vertrouwd met dat soort Indische films. Blijkbaar is dit Tollywood en geen Bollywood. Daarnaast heb je nog Pollywood, Kollywood, Lollywood, Sandalwood en nog vele anderen in die regio. Toch ook weer wat anders dan de prachtige Apu-trilogie van Satyajit Ray.

The Unbearable Weight of Massive Talent - 7.5/10 (Tom Gormican, 2022)

The Matrix Resurrections - 6.5/10 (Lana Wachowski, 2022)

Paddington - 8/10 (Paul King, 2014)

Paddington 2 - 8/10 (Paul King, 2017)

To Kill with Intrigue - 7/10 (Lo Wei, 1977)

Ava - 5.5/10 (Tate Taylor, 2020)

Ava vind ik nog royaal die 5,5 dat rommelde nu echt is langs alle kanten zelfs de ravissante Chastain kreeg daar niks aan verandert.

The Help vond ik nochtans een heel sterke film van Taylor.

Een Wout overzicht voor juli:

qkt5mpd.png

- And the Ship Sails on (1983) 8/10

- Kanal (1957) 8/10

- The Sea Beast (2022) 6/10

- Flowers of Shanghai (1998) 8/10

- The Gray Man (2022) 6/10

- Lola (1961) 9/10

- Tirez Sur le Pianiste (1960) 8/10

Mooi lijstje! Vooral Flowers of Shanghai wil ik nog eens zien. Ik mis die warme clair-obscur, de milde zweverige camerabewegingen en de trage fades. En ook dat rare drankspelletje dat ze daar heel de tijd spelen.

Terug
Bovenaan