Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

After-Yang.jpg

After Yang (2021): 9/10 (dir. Kogonoda)

Een nieuwe A24 hit voor mij. Al had ik van Kogonoda al Columbus gezien en beviel mij dat ook enorm. Vrij trage maar sfeervolle film. En vooral extreem meditatief. Goed gebruik van muziek en audio. Goede en rustige acteerprestaties. En enorm goede cinematografie dat opviel. Leuk om Lily Chou-Chou referenties te zien (o.a. in een cover door Mitski).

Filosofisch en psychologisch ook interessant, daar zit de kracht van de film qua plot ook in. De film stelt veel vragen rond identiteit, rond wat mensen tot mensen maakt, rond ouderschap, rond verlies enzovoort. Interessant om over na te denken. Mij ligt het alvast wel.

Akkoord met de review van @Karel-Jan dus.

Kogonada love, I dig.
Ik ben hem in de bioscoop gaan zien en vond de film wel top maar de projectie was echt ondermaats, ik kijk ernaar uit om hem in huis te halen en in een intiemere setting opnieuw van te genieten.

Four hours at the Capitol gezien nu de commissie rond die bestorming gestart is. Toch echt wel ongelofelijk om te zien...

bartdealerfb-jpg.jpg

Dealer (2021): 8/10 (dir. Jeroen Perceval)

Sterke rauwe film van Vlaamse bodem. Goede realistische sfeerbeelden en kijkje in de Vlaamse jeugd. Goede acteerprestaties vooral van Sverre Rous. De andere opvallende rollen waren voor Bart Hollanders, Ben Segers en Veerle Baetens. Rauw, deprimerend en audiovisueel vooral een stuk sterker tegenover andere Vlaamse films. Toont voor mij aan hoe jouw omgeving zoveel kan bepalen, en dat je eigenlijk het geluk moet hebben in een goed nest te zitten. Terechte ensor wat mij betreft, en hopelijk bepalend voor de toekomst van de Vlaamse film in welke richting het op moet. Wat mij betreft één van de beste Vlaamse films die ik al gezien heb. Al zal mijn favoriete Vlaamse film wellicht wel voor altijd Ex Drummer blijven.
staat die op netflix?
dat ik misschien toch nog es 1 goeie film kan bekijken voor mijn abo straks afloopt...

After-Yang.jpg

After Yang (2021): 9/10 (dir. Kogonoda)

Een nieuwe A24 hit voor mij. Al had ik van Kogonoda al Columbus gezien en beviel mij dat ook enorm. Vrij trage maar sfeervolle film. En vooral extreem meditatief. Goed gebruik van muziek en audio. Goede en rustige acteerprestaties. En enorm goede cinematografie dat opviel. Leuk om Lily Chou-Chou referenties te zien (o.a. in een cover door Mitski).

Filosofisch en psychologisch ook interessant, daar zit de kracht van de film qua plot ook in. De film stelt veel vragen rond identiteit, rond wat mensen tot mensen maakt, rond ouderschap, rond verlies enzovoort. Interessant om over na te denken. Mij ligt het alvast wel.

Akkoord met de review van @Karel-Jan dus.
Loved it. Heeft mij echt weggeblazen en enorm geëmotioneerd. Een van de beste films die ik dit jaar gezien heb.

About Time
Een schitterende Bill Neighy en janken janken janken. Geweldig.

Suspiria (1977)
Ik was helaas niet helemaal in de mood voor deze film. De slechte dubbing en vreemde practical effects droegen daar helaas niet tot bij. Toch zit er iets in, nog eens een kans geven op een ander moment.

Top gun, wa ne film jongens 😍

Het is ni vernieuwend, maar godmiljaar, het heeft alles wat ge van ne blockbuster/cinemafilm kunt en moogt verwachten. Hiervoor laat ik mij met plezier afrippen door kinepolis, thuis gaat die de helft minder epic aanvoelen (maar toch nog steeds kicken zijn)

Gisteren ook Top Gun gaan kijken en ik kan dat enkel maar beamen.

Veel komt ook door de nostalgie denk ik, maar vanaf de openingsscène was ik verkocht :love:
Echt een film die nog beter tot zijn recht komt op groot scherm.

Last-Night-in-Soho-2.jpg

Last Night in Soho (2021): 9/10 (dir. Edgar Wright)
Vijfde Wright en deze heeft mijn verwachtingen eigenlijk zelfs overtroffen. Ik hoorde hier en daar toch mensen die het niet zo wow vonden, en daarmee dat mijn verwachtingen bijgesteld waren. Maar dit is echt super gedaan, zowel qua sfeer (de 60's feel) komt het helemaal tot leven, en ook het tweede deel en ontknoping vind ik geweldig. Sterke acteerprestaties en wellicht ook mijn favoriete film die zich afspeelt in Londen (tenzij ik er één vergeet). Zo heb ik mijn films graag. In één klap, mijn favoriete film van Edgar Wright.

vlcsnap-2019-06-18-08h33m56s695.png

The Limit of Sleeping Beauty (2017): 3/10 (dir. Ken Ninomiya)
Hier had ik hoge verwachtingen van, maar deze film kon ze helaas niet waarmaken. Ik vond het gewoon geen boeiende film. En zelfs het audiovisuele aspect vind ik enorm overschat door sommigen. De film is zeker en vast kleurrijk en geen klein beetje, maar het miste voor mij iets, en de muziek paste niet echt bij de film vond ik persoonlijk. Verder lag het verhaal me ook niet echt, en vond ik het niet goed uitgewerkt voor het medium film. Het werkt gewoon niet voor mij. Jammer.

Laatst bewerkt:
staat die op netflix?
dat ik misschien toch nog es 1 goeie film kan bekijken voor mijn abo straks afloopt...
Via cinemapp.com kan je zien via welk platform je een film kunt bekijken. Voor Dealer is dat onder andere via Streamz.

The Core , van 2003. ook weer zo'n typische B film met lousy special effects.
en ja , aaron eckhardt, buiten Dark Knight een ongelofelijke B acteur.

halfweg afgezet uieraard....
reis naar de core of the earth. boeien....

Top gun, wa ne film jongens 😍

Het is ni vernieuwend, maar godmiljaar, het heeft alles wat ge van ne blockbuster/cinemafilm kunt en moogt verwachten. Hiervoor laat ik mij met plezier afrippen door kinepolis, thuis gaat die de helft minder epic aanvoelen (maar toch nog steeds kicken zijn)
Gisteren ook Top Gun gaan kijken en ik kan dat enkel maar beamen.

Veel komt ook door de nostalgie denk ik, maar vanaf de openingsscène was ik verkocht :love:
Echt een film die nog beter tot zijn recht komt op groot scherm.
Echt he :love: Deze week nog een 2e keer gaan zien

The Ascent - 8.5 /10 (Larissa Shepitko, 1977)

Roman Holiday - 8/10 (William Wyler, 1953)

Bones - 7.5/10 (Ernest R. Dickerson, 2001)

J'accuse a.k.a An Officer and a Spy - 7.5/10 (Roman Polanski, 2019)

Ryan's Daughter - 7.5/10 (David Lean, 1970)

Invitation to Hell - 6.5/10 (Wes Craven, 1984)

Young Billy Young - 6.5/10 (Burt Kennedy, 1969)

Pallieter - 5/10 (Roland Verhavert, 1976)

Ook nog enkele rewatches:
Space Jam
12 Angry Men
Stagecoach
Dirty Harry

Terug
Bovenaan