Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Celine Sciamma <3 Was bij mij ook 1 van mijn favorieten. Verdient veeeeel meer hype. Hoe krijg je zoveel gevoelens gepropt in zo'n kleine film?

Toevallig net Water Lilies, haar debuut, gezien. Nog een beetje zoekende, maar alles dat haar kenmerkt zit er al in. Heel mooie film ook.
Sciamma heeft nog niets gemaakt dat niet adembenemend mooi is. Portrait De La Jeune Fille En Feu zal je wel al gezien hebben, maar sla ook zeker Bande Des Filles en Tomboy niet over!
Dat ingenieus tijdreisidee was geniaal gevonden om onuitgesproken gevoelens over de band tussen ouders en kinderen en over rouw toonbaar te maken. Sciamma is ook zo goed in het tonen van emoties en van de band tussen twee mensen via kleine handelingen of gebeurtenissen. Echt een zeer ontroerende film.

Portrait heb ik inderdaad al gezien, geweldige film. Heel toevallig gezien dat Tomboy zondagnamiddag uitgezonden wordt op NPO3 (onrechtstreeks dankzij @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield, bedankt!) dus die staat al zeer binnenkort op het programma. Bij deze ook een tip voor iedereen!

Soms is het niet goed van te veel goeie films na elkaar te zien want ik heb Licorice Pizza hierboven misschien wat ondergewaardeerd. Ik heb die film met een constante glimlach bekeken, geregeld met een bredere lach zoals met die schitterende rol van Bradley Cooper. Da’s dan meteen mijn nr. 2 van vorig jaar.

Top Gun 2
Still the most gay macho shit ever, but it was fun :thumb:. Stuk beter dan de eerste imo.

Nog eens Sleepers gekeken. Elke 2-3 jaar zet ik die wel eens opnieuw op. Top cast, top verhaal (al dan niet waar gebeurd), top sfeer. Verveelt niet ondanks dat ik hem al zo vaak heb herbekeken. King Benny blijft ook geweldig.

Blacklight
Kan er iemand Liam Neeson laten weten dat het nu echt tijd is om op pensioen te gaan ?

The Northman
Bij momenten een vreemde film met wat teveel mythologie en Ethan Hawke vond ik wat miscast.

Everything Everwhere All At Once gezien, geweldige film. Zou sterk zijn als dit niet mijn favo sci-fi film van dit jaar blijft.
Een toch redelijk ingewikkeld concept dat uiteindelijk heel makkelijk te volgen was. Zat ook tjokvol details waarvan ik er waarschijnlijk nog meer zal ontdekken na een tweede keer te kijken. Geweldig geacteerd, wreed goeie cinematografie en choreografie etc. Dikke 9 denk ik.
Also fun fact:
All the VFX for this film was done by 9 people, including the two directors, with the majority of the shots being done by a core group of 5 people. None of the VFX team went to school for VFX. They were all friends who taught themselves with tutorials they found online for free.

Ik ontwijk Metropolis al voor de influx van luidruchtige begaaide nachovretende Nederlanders, laat staan dat ik over de grens een film zal gaan kijken :unsure:
Lumiere cinema speelt hem blijkbaar wel elke vrijdag vanaf volgende week.

Ik ontwijk Metropolis al voor de influx van luidruchtige begaaide nachovretende Nederlanders, laat staan dat ik over de grens een film zal gaan kijken :unsure:
Lumiere cinema speelt hem blijkbaar wel elke vrijdag vanaf volgende week.
Hah begrijpelijk, ik woon helaas heel slecht qua bioscopen. Aangezien ik Kinepolis mijd, blijven enkel Genk en Maastricht over als bioscopen “in de buurt” en dan is het nog een heel eind rijden. Het zal ook wel liggen aan de films die ik in de cinema ga zien, maar ik heb alvast nog geen luidruchtige nachovretende Nederlanders als gezelschap gehad.

In Genk is het op dinsdag wel maar €6.50 voor een film dus 90% van de films bekeek ik daar en dan, hoewel de filmzaal in Maastricht aangenamer is. Vandaag moet ik toevallig toch over de grens zijn, kan ik evengoed een filmpje meepikken.

Maar goed UITNODIGING INGETROKKEN

Hah begrijpelijk, ik woon helaas heel slecht qua bioscopen. Aangezien ik Kinepolis mijd, blijven enkel Genk en Maastricht over als bioscopen “in de buurt”
Als zowel Genk als Maastricht een optie is, moeten Lanaken en Maasmechelen toch ook lukken?
Niet dat ge daar minder luide nacho vretende hollanders hebt hoor.

Terug
Bovenaan