FlyingHorseman
Well-known member
Dat ingenieus tijdreisidee was geniaal gevonden om onuitgesproken gevoelens over de band tussen ouders en kinderen en over rouw toonbaar te maken. Sciamma is ook zo goed in het tonen van emoties en van de band tussen twee mensen via kleine handelingen of gebeurtenissen. Echt een zeer ontroerende film.Celine Sciamma <3 Was bij mij ook 1 van mijn favorieten. Verdient veeeeel meer hype. Hoe krijg je zoveel gevoelens gepropt in zo'n kleine film?
Toevallig net Water Lilies, haar debuut, gezien. Nog een beetje zoekende, maar alles dat haar kenmerkt zit er al in. Heel mooie film ook.
Sciamma heeft nog niets gemaakt dat niet adembenemend mooi is. Portrait De La Jeune Fille En Feu zal je wel al gezien hebben, maar sla ook zeker Bande Des Filles en Tomboy niet over!
Portrait heb ik inderdaad al gezien, geweldige film. Heel toevallig gezien dat Tomboy zondagnamiddag uitgezonden wordt op NPO3 (onrechtstreeks dankzij @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield, bedankt!) dus die staat al zeer binnenkort op het programma. Bij deze ook een tip voor iedereen!
Soms is het niet goed van te veel goeie films na elkaar te zien want ik heb Licorice Pizza hierboven misschien wat ondergewaardeerd. Ik heb die film met een constante glimlach bekeken, geregeld met een bredere lach zoals met die schitterende rol van Bradley Cooper. Da’s dan meteen mijn nr. 2 van vorig jaar.