Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Tony Hawk: Till The Wheels Fall Off
Amai, sterke documentaire over Tony Hawk en deels over skaten in het algemeen.
Als gastje dat in begin jaren 2000 is beginnen skaten wist ik eigenlijk echt niet zoveel over skaten en de skateboarders van de jaren 70 en 80. Mijn idolen van toen waren Rodney Mullen, Daewon Song en Tony Hawk natuurlijk wel maar skaten zag er toen al een stuk anders uit dan in de twee voorgaande decennia.
De docu is ook vrij persoonlijk, met een paar moeilijke momenten rond het verlies van zijn vader en de problemen met ontrouwheid die hij had.
Een boel skaters passeren de revue, met onder andere Rodney Mullen die tegenwoordig echt een soort skate filosoof is geworden, als hij praat luister je gewoon.
Oh, merci voor de tip! Was vroeger een fervente skater en grote fan van alle genoemde namen. Stiekem zou ik graag een nieuw skateboard kopen en eens naar de watersportbaan trekken, maar denk dat ik nogal uit de toon zou vallen :unsure:

Laatst bewerkt:
Oh, merci voor de tip! Was vroeger een fervente skater en grote fan van alle genoemde namen. Stiekem zou ik graag een nieuw skateboard kopen en eens naar de watersportbaan trekken, maar denk dat ik nogal uit de toon zou vallen :unsure:
how-do-you-do-fellow-kids-steve-buscemi.gif

Of gewoon Bruno Beeckman natuurlijk

8494cd7f-ee7b-43a2-9960-24458d4af666.jpg

Je kan ook gewoon lekker thuis blijven en The Search for Animal Chin opleggen. Old school cool gegarandeerd.

President (2021): 8/10
Goede tip en goede docu over een triestige situatie, classic textbook dictator toestanden. Het meest frappante is het moment waarop de valse president niet eens op de naam van de oppositiepartij kan komen. Hiermee vergeleken is Mugabe een heilige. Dit soort landen mogen ook volledig geïsoleerd en gesanctioneerd worden verder.

Om nog maar over de telling van de stemmen te zwijgen. Er zijn ongeveer 200.000 mensen die mogen stemmen in een bepaald kiesdistrict. De oppositie haalt daar ongeveer 95.000 stemmen, maar de partij van de president haal daar ongeveer 355.000 stemmen. Die hebben dus meer dan 200.000 stemmen verzonnen. In 16 kiesdistricten haalt de partij van de president 16(!) keer hetzelfde aantal stemmen. Laten we zeggen dat in het ene district er 215.654 stemmen gehaald zijn en in het andere ook. Maar dat resultaat in dan nog eens 14 kiesdistricten. Ongeloofwaardig. En dan keurt de rechtbank na al die argumenten dat de president die stemming rechtmatig heeft gewonnen.

xv5FiPD.png

Dit resultaat uit 2008 in Zimbabwe zegt ook al genoeg. Zelfs een kleuter is slim genoeg om te weten dat er fraude is. Alsof ze zelfs incompetent zijn of geen moeite doen in het frauderen van een verkiezing. Ze doen niet eens hun best om het geloofwaardig te maken.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik elke paar jaar nog eens in zo een bui geraak :D

It Follows (2014)
Rewatch, blijft een leuke en relatief originele moderne horror film. Jammer dat het einde niet echt van hetzelfde niveau is als de rest van de film.

The batman

Zoald hier reeds gezegd door anderen...
Ongelofelijk ... trage.... film..... precies in slowmotion.
Ik viel haastin slaap.

Hadden we nu echt een reboot nodig na die quasi perfecte nolan trilogy??

The Day The Earth Stood Still
Na een half uur getwijfeld om hem af te zetten (ik doe dat eigenlijk nooit) en toch verder gekeken. I regret that decision. Te Amerikaans, Keanu die te weinig Keanu is, Jaden Smith waarvan ik het op mijn heupen krijg en dan heb ik nog niks over de plot gezegd…

Spencer - 8.5/10 (Pablo Larraín, 2021)

Prachtige film, ook al heb ik het soms wel moeilijk om medelijden te voelen voor adel/royalty. Cinematografie is fingerlickin' good en levert bijna een even sterke bijdrage aan de emotionele inhoud van de scènes als de uitstekende performance van Kristen Stewart.

Eastern Condors - 7.5/10 (Sammo Hung, 1987)

Heel leuke men-on-a-mission movie. Nadat de Amerikaanse troepen uit Vietnam zijn weggetrokken, zadelen ze Hong Kong op met het uitvoeren van een Dirty Dozen-achtige missie: het rekruteren van gevangenen om een geheim arsenaal aan Amerikaanse wapens, verstopt in de Vietnamese jungle, op te zoeken en saboteren zodat de Vietcong er niet aan kan.

Iron Eagle - 6/10 (Sidney J. Furie, 1982)

Compleet van de pot gerukte plot over een tienerbende in een Amerikaanse Air Force basis die in het geheim een internationale reddingsactie op poten zetten (met o.a. twee bewapende F16 vliegtuigen) om een door een fictief Arabisch land neergehaalde piloot te bevrijden. Voor een deel is dit een leuke film, maar af en toe schijnt er een onaangenaam, jingoïstisch sentiment door.

Columbus (Kogonada, 2017)
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo’n mooi in beeld gebrachte film gezien heb, elk shot was top. Maar bovenal was de delicate manier waarop de vriendschap tussen de twee hoofdpersonages opgebouwd werd, ondersteund door die beelden, om van te genieten. Een prachtige film.

Jojo Rabbit (Taika Waititi, 2019)
Deze werkte voor mij niet zo goed als satire, daarvoor was het iets te tandloos door alle nazi’s voor te stellen als dwazen of als niet de slechtste gozers, dat trivialiseerde het precies een beetje. Op een wat meer oppervlakkig niveau vond ik dit wel een aangename Wes Anderson-achtige coming of age film waar ik geregeld mee heb moeten lachen dus misschien moet ik niet altijd te hard nadenken bij een film.

Death on the Nile (Kenneth Branagh, 2022)
Los van het feit dat het bronmateriaal ook al niet zo goed is, had ik twee bemerkingen: Ik vind Gal Gadot echt geen goede actrice en iemand die zeer weinig charisma heeft. De eerste persoon die ik van deze cast zou wisselen en er doet ook een kannibaal mee. En ik vond dit visueel ook gewoon echt een lelijke film met die overdaad aan CGI achtergronden waar de acteurs op geplakt werden die duidelijk met onnatuurlijke studiobelichting gefilmd waren.

Eternals (Chloé Zhao, 2021)
Zhao en Marvel leek me altijd van twee kanten een vreemd huwelijk en Eternals was duidelijk het verkeerde project om elkaar mee te verbinden. The Rider en Nomadland waren kleinschalige, intieme karakterportretten, Eternals wil een grootschalig epos van meerdere personages en tijdperken zijn. Zhao weet niet echt wat aan te vangen met die schaal en faalt om hier karakterontwikkeling te verwezelijken, op het eind van de rit kende ik niet eens de naam van alle personages. Wat Eternals wel had, waren onopvallende helden, een oninteressante slechterik, weinig indrukwekkende actiescènes en een gezapig tempo dat het gewoon saai maakte. Best de volgende Marvel film weer door een geavanceerd computerprogramma laten regisseren.

Terug
Bovenaan