Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

FYI mijn scores slaan nergens op dus vat het niet te serieus op. Moest ik die in mijn jonge jaren gezien hebben op video zou ik er misschien anders naar kijken, maar een persoonlijke band met de film heb ik niet. Wel heb ik me licht vermaakt en nu is er nog een gat in mijn '90s action filmografie gedicht.

Wat Universal Soldier betreft dan, mijn verwachtingen lagen toch wat hoger gezien het concept van de film en de eerste kennismaking met dat geheime militaire programma. Maar de film vervalt heel snel in een nogal doordeweekse cat-and-mouse tussen de goedzak en de slechterik, en er was zero chemistry tussen JCVD en Walker dus ook het couple-on-the -run plot werkte niet voor mij.

Overlaatst Downsizing nog eens gekeken. Indertijd in de cinema gaan kijken en mijn mening is nu nog steeds hetzelfde:
Het eerste deel is heel leuk gebracht, maar van zodra die aziatische vrouw (meest irritante personage ooit) in het spel komt gaat het allemaal serieus bergaf en is de film gewoon een draak van jewelste. :puke:

3/10

The House That Jack Built (Lars Von Trier, 2019) - 6.5/10

Ik heb deze lang links laten liggen omdat ik niks vond aan Nymphomaniac. Deze film was ook pretentieuze bullshit met veel (zelf-)referenties maar ik vond ‘m wel beter dan dat tweeluik. De film is opgedeeld in vijf hoofdstukken (incidenten) en een epiloog. De eerste twee vond ik relatief sterk omdat Von Trier een degelijke balans vond tussen horror en zeer zwarte komedie, maar de andere delen waren een pak minder interessant waardoor de film zich wat naar het eind sleepte. Ik bleef grotendeels onverschillig tijdens het kijken, de enige reactie die Von Trier waarschijnlijk wou vermijden. De cinematografie was wel dik in orde en het einde kon ik ook wel pruimen.

Ik heb deze lang links laten liggen omdat ik niks vond aan Nymphomaniac. Deze film was ook pretentieuze bullshit met veel (zelf-)referenties maar ik vond ‘m wel beter dan dat tweeluik. De film is opgedeeld in vijf hoofdstukken (incidenten) en een epiloog. De eerste twee vond ik relatief sterk omdat Von Trier een degelijke balans vond tussen horror en zeer zwarte komedie, maar de andere delen waren een pak minder interessant waardoor de film zich wat naar het eind sleepte. Ik bleef grotendeels onverschillig tijdens het kijken, de enige reactie die Von Trier waarschijnlijk wou vermijden. De cinematografie was wel dik in orde en het einde kon ik ook wel pruimen.
Staat ook al lang op mijn to watch-lijst. Zeer benieuwd naar.

Dit voelde ik dus ook. Niet even slecht als Nymphomaniac, maar wel gewoon... saai.

Staat ook al lang op mijn to watch-lijst. Zeer benieuwd naar.
Staat op Amazon Prime! Niet de beste streamingdienst maar wel heel goedkoop, €3/maand, haal je er makkelijk uit. Steekt alleen tegen dat veel films enkel in Franse dub er op staan, maar dit was gelukkig de originele versie met subs ipv La Maison Que Jacques a Construite.

iemand een (betalend) film kanaal ipv netflix?

wij hebben netflix opgezegd omdat er te weinig goede films om kwamen. we overwegen nu een ander aan te sluiten.
series kijken wij niet.

FRACTURED. saaie film , waarbij alles al es eerder is gedaan, man met geheugenverlies ziet een andere realiteit blabla....

sam wurthington, die zijn carrière geraakt toch maar niet van de grond hé. in T4: salvation deed hij het nie slecht, maar verder dan dat ...

De buit van begin januari tot nu:

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021) - 7/10
Welp (2014) - 6,5/10
Eternals (2021) - 6/10
Crank: High Voltage (2009) - 6,5/10
Inferno (2016) - 4/10
Little Miss Sunshine (2006, rewatch) - 6,5/10

Pacific Rim: Uprising (2018) - 5,5/10
Austin Powers: International Man of Mystery (1997, rewatch) - 6/10
Ace Ventura: Pet Detective (1994) - 6/10
Transfer (2021) - 7/10 (=kortfilm van Jonas Govaerts voor Lockdown-anthologieserie op VRT, wie link wilt > PM maar, je mag Jonas ook altijd zelf mailen :p )
Scary Movie 4 (2006) - 4,5/10
Death on the Nile (2022) - 6,5/10
The Craft (1996) - 7,5/10

Insidious (2010) - 7/10
Hi, My Name Is Jonny Polonsky (2020) - 7/10

Laatst bewerkt:
Ik heb die film nog niet gezien, maar Emmerich heeft ook wel een beetje een reputatie van niet echt verhalend sterk te zijn maar eerder puur entertainment of zelfs destructie van werelden goed af te beelden, zag onlangs deze video (deze week nog toevallig)

Als kind was ik wel fan van de film. Viel mij ook nooit op dat dit zo een lange film was, en ik deel wel de mening van de maker van de video. Je kan het niet serieus nemen, maar misschien toch wel leuk om naar zo een CGI fest te kijken, vooral als uw interesse al in geologie/geografie ligt zoals bij mij het geval is, en het is niet dat je een traan moet laten om de doden... want daarvoor is het verhaal te zwak of niet serieus genoeg.

En Emmerich zijn films zijn verder niet zoveel anders. The Day After Tomorrow (het mechanisme daarvan is wel realistischer, maar de uitwerking van de ramp dan weer totaal niet) en Independence Day (herinner ik me niet veel meer van) heb ik ook gezien. Die laatste heeft ook een vervolg, er is 10.000BC en wellicht nog zo een echte oertypische amerikaanse actiefilm met The Patriot.

Mijn ding is het nu wat minder, en ik denk van velen niet echt meer. 2012 is ook niet relevant meer omdat het leunde op de 2012-hype van toen, terwijl naar The Day After Tomorrow al wat meer verwezen wordt door de AMOC circulatie die sterk afneemt of dreigt stil te vallen met klimaatverandering (wat exact gebeurde in The Day After Tomorrow) met veel meer Twitteractiviteit of referenties naar die film zoals deze bvb. maar zoals 90% van de rampenfilms is de uitwerking totaal niet realistisch. En in 2012 is de synops alleen al belachelijk en gevoed door een complottheorie. Verder geen behoefte aan films met te grote religieuze referenties of "America is great"-noties.

Grote fout die vaak gemaakt ook is dat het alleen maar om Amerika draait. Nu 2012 maakt die fout nu wel niet (wel Amerikaanse protagonisten). Maar vele rampenfilms blijven in Amerika, zelfs series als Walking Dead hoor je niets van buiten Amerika en zombiefilms of settings zijn belachelijk omwille van die reden want tenzij je met een incubatietijd van maanden of jaren zit en daarin niets detecteert icm snelle en universele verspreiding tijdens die fase al of een soort start hebt als de HIV pandemie, sluit de rest van de wereld zich onmiddelijk af, en zombies kunnen moeilijk op het vliegtuig reizen naar andere continenten of afgelegen regio's. Zelfs met onze huidige pandemie hadden landen als Tonga tot dit jaar amper gevallen. Bij iets ernstigs als een zombie-uitbraak valt de handel en alle transport van en naar een afgelegen regio volledig stil.

Laatst bewerkt:
De buit van begin januari tot nu:

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021) - 7/10
Welp (2014) - 6,5/10
Eternals (2021) - 6/10
Crank: High Voltage (2009) - 6,5/10
Inferno (2016) - 4/10
Little Miss Sunshine (2006, rewatch) - 6,5/10

Pacific Rim: Uprising (2018) - 5,5/10
Austin Powers: International Man of Mystery (1997, rewatch) - 6/10
Ace Ventura: Pet Detective (1994) - 6/10
Transfer (2021) - 7/10 (=kortfilm van Jonas Govaerts voor Lockdown-anthologieserie op VRT, wie link wilt > PM maar, je mag Jonas ook altijd zelf mailen :p )
Scary Movie 4 (2006) - 4,5/10
Death on the Nile (2022) - 6,5/10
The Craft (1996) - 7,5/10

Insidious (2010) - 7/10
Hi, My Name Is Jonny Polonsky (2020) - 7/10
Eternals, waar op gekeken?

p05ndb9k.jpg

Darkest Hour (2017): 7/10 (wordt op 29 maart verwijderd van Netflix)
Goede film over Churchill die steun voor de oorlog of het verdedigen van het thuisland moest verzamelen ondanks dat hij een wat controversieel figuur was op het moment, en moest tegengaan tegen proponenten van de appeasementpolitiek onder wie Chamberlain en Halifax. Ik vond het de moeite waard. Ik had wat schrik dat het saai zou zijn, maar dat was het voor mij absoluut niet.

BG IK HEB JULLIE HULP NODIG .

Ik heb eindelijk die nieuwe spider-man trilogy een kans willen geven. De eerste viel nog mee als stand alone film, maar bij de 2e film begonnen de problemen: Ik ben helemaal niet meer mee, want heel het Marvel Universe verhaal werd er teveel in betrokken.
Ik heb op internet reeds rond gekeken, en inderdaad, ze vragen dat je daar toch eerst Avengers 3 en 4, (en eventueel ook CA: civil war) bekijkt.
Sorry maar daar heb ik momenteel geen zin in.

KAN IEMAND MIJ IN SPOILER TAGS, de korte en beknopte inhoud van de avengers films (vooral die 2 laatste dan) geven aub?
Ik zal je dankbaar zijn!

En dat brengt mij trouwens een beetje bij mijn frustratie bij die nieuwe "spider-man" films. Voor MCU fanboys is het wellicht een natte droom dat alles zo verweven zit, maar om gewoon als losse film avond te genieten, en je bent niet mee met die Avengers tijdlijn, is het hopeloos.

Kijk, ik heb eigenlijk al weer heimwee naar de Toby Maguire Spidermans..... Die waren heerlijk op zich, en hoefden eigenlijk geen reboots.
Die eerste film bijvoorbeeld, met James Franco & Willem Dafoe. Hoe heerlijk was die. Je kon perfect genieten van een "superhero" film, als tussendoortje, zonder enige voorkennis. (pas op, ik heb genoten van HOMECOMING hé, en ik ben zeker dat die 2 sequels ook best OK gaan zijn, maar ik wil toch graag eerst weten hoe het zit met avengers 3 en 4)

BG IK HEB JULLIE HULP NODIG .

Ik heb eindelijk die nieuwe spider-man trilogy een kans willen geven. De eerste viel nog mee als stand alone film, maar bij de 2e film begonnen de problemen: Ik ben helemaal niet meer mee, want heel het Marvel Universe verhaal werd er teveel in betrokken.
Ik heb op internet reeds rond gekeken, en inderdaad, ze vragen dat je daar toch eerst Avengers 3 en 4, (en eventueel ook CA: civil war) bekijkt.
Sorry maar daar heb ik momenteel geen zin in.

KAN IEMAND MIJ IN SPOILER TAGS, de korte en beknopte inhoud van de avengers films (vooral die 2 laatste dan) geven aub?
Ik zal je dankbaar zijn!

En dat brengt mij trouwens een beetje bij mijn frustratie bij die nieuwe "spider-man" films. Voor MCU fanboys is het wellicht een natte droom dat alles zo verweven zit, maar om gewoon als losse film avond te genieten, en je bent niet mee met die Avengers tijdlijn, is het hopeloos.

Kijk, ik heb eigenlijk al weer heimwee naar de Toby Maguire Spidermans..... Die waren heerlijk op zich, en hoefden eigenlijk geen reboots.
Die eerste film bijvoorbeeld, met James Franco & Willem Dafoe. Hoe heerlijk was die. Je kon perfect genieten van een "superhero" film, als tussendoortje, zonder enige voorkennis. (pas op, ik heb genoten van HOMECOMING hé, en ik ben zeker dat die 2 sequels ook best OK gaan zijn, maar ik wil toch graag eerst weten hoe het zit met avengers 3 en 4)
Civil War
- Tony ontdekt dat Bucky de moordenaar van zijn ouders is (onder invloed van een Russisch experiment). Cap kiest partij voor Bucky en de Avengers vallen uiteen
Infinity war
- The snap: Thanos slaagt in zijn opzet en doet de helft van alle levende wezens overal verdwijnen. Onder de slachtoffers zijn Peter Parker, Ned en MJ, Flash Thompson en Dr Strange. Tony Stark overleeft.
Endgame
- Battle for Earth: The Snap wordt na 5 jaar teruggedraaid. Iedereen keert terug met de leeftijd die hij had (dus stel dat je als 22 jarige wordt weggesnapt en na 5 jaar terug keert dan ben je nog steeds 22 maar iemand van hetzelfde jaar die niet is weggesnapt is er nu 27). Tony Stark verslaat Thanos maar sterft hierbij

Ge gaat mij niet horen zeggen dat alle MCU films goed zijn maar bekijk als je tijd hebt toch eens Avengers 3 en 4, beide heel goed en Infinity war is voor mij de beste MCU film

Terug
Bovenaan