D
Deleted member 14
Guest
Midway (Netflix)
Oorlogsfilm, erg van genoten, mooie scenes in. Spannend
8/10
Oorlogsfilm, erg van genoten, mooie scenes in. Spannend
8/10
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Staat zeker tussen mijn favorieten allertijden.Wat een toppersSinds een 2-tal maanden probeer ik weer 1x per week een film te kijken. Tot nu toe zijn het allemaal films die mijn vriend al eens had gezien, maar waarvan hij dacht dat ik ze wel goed zou vinden en die hij graag nog eens wou herbekijken:
Prisoners (Villeneuve, 2013)
Le Trou (Becker, 1960)
Rear Window (Hitchcock, 1954)
Strangers on a Train (Hitchcock, 1951)
Sunset Blvd. (Wilder, 1950)
Double Indemnity (Wilder, 1944)
Cidade de Deus (Meirelles/Lund, 2002)
7 Samurai (Kurosawa, 1954)
Citizen Kane (Welles, 1941)
Ik heb alle films graag gekeken, maar Prisoners (ook de meest recente in dit lijstje) is mij dan achteraf gezien het minst bevallen wegens de grote voorspelbaarheid ervan.
Ik heb wel een soft spot voor de film noir, zeker als ze zo mooi in beeld zijn gebracht als de films van Hitchcock en Wilder. Vooral opvallend hoe ze voor het kleurentijdperk veel meer sfeer en spanning probeerden te scheppen met onheilspellende schaduwen en vervormingen.
Cidade de Deus was angstaanjagend, ik kan nauwelijks geloven dat dit geen documentaire was als je die kinderen zo ontstellend goed zag acteren.
Le Trou: fenomenaal, ontzettend goed gevonden om de hele voorbereiding van de ontsnapping zo pijnlijk minutieus te tonen.
7 Samurai: De blauwdruk voor zoveel latere films moest ik toch eens 1 keer gezien hebben. Lange speelduur, maar verveelde geen moment.
Citizen Kane: ik had hier heel hoge verwachtingen van als klassieke lijstjestopper, maar zelfs die verwachtingen werden nog eens overtroffen.Staat zeker tussen mijn favorieten allertijden.
.

Originele zeker eens bekijken! Beter dan de remake, wel veel ouder uiteraard.Blijkt trouwens een remake te zijn
Ja, zie dat die toch bekender is dan ik dacht, maar dat zal echt niet voor de eerstkomende jaren zijn omwille van dat ik nog veel te veel wil zien en juist de remake zal gezien hebben. En ook omdat het ook niet echt mijn genre 100% is.Originele zeker eens bekijken! Beter dan de remake, wel veel ouder uiteraard.
Mijn ervaring is dat ‘funnybad’ het beste werkt als je de film in gezelschap bekijkt. Lachen werkt aanstekelijk, je kan de dode momenten opvullen met commentaar, etc.ook alleen moet het toch lachen zijn als je duidelijk ziet dat een ufo een eetbord aan een touw is?
way too lowUniversal Soldier - 5.5/10 (Roland Emmerich, 1992)