Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Op Tumblr/discord en communities die meer internationaal zijn, gericht op Gen Z en een groter aandeel vrouwen hebben zie je de film eindeloos opnieuw terugkeren.

High risers. The movies that had the highest trend upwards in the last 10 years on letterboxd.

Over Jennifer's Body specifiek schreef letterboxd magazine

Few films have undergone as radical a critical reassessment as Karyn Kusama’s 2009 feature Jennifer’s Body, the number-three film on our list (rising from a 2.39 in our first year to an average of 3.66 for all ratings cast in 2021, pulling its average up to 3.5 overall). It is the highest-ranking example of the many films on the list that speak to a queer audience, and one of many that speaks directly to a teenage-girl audience.
The initial reception to Jennifer’s Body—writer Diablo Cody’s follow-up to her critically acclaimed debut Juno—was grossly misogynistic, with critics seemingly unable to comprehend that a sexy teen horror with Megan Fox in the lead might actually have something to say. Or that its target audience might not actually be horny males. It’s all deeply ironic when you consider the text of the film.
The last few years have seen a loud decrying of its initial reception, with much of it articulated on Letterboxd—and on this iconic Super Yaki dad hat.

“One of most misunderstood and under-appreciated movies of all time,” writes Amanda, in her deeply thorough analysis of the film. “This film’s reception, not the film itself, is a prime example of the suppression of female voices,” she further explains. “Easily one of the worst marketing failures ever, this movie was sold to the complete opposite demographic than what the creator had intended.”
Ghostsarereal calls Jennifer’s Body “a thoughtful, perceptive, and scary examination of what it means to be a teenage girl,” and laments how it was “marketed as a sexy movie for boys when it’s actually a movie about female friendship”. Or perhaps Brat put it best when she wrote “This is Twilight for bi girls”. By the way, Twilight itself is also on the Risers list, at number 25.
Ok cool, ik heb hem nooit gezien, misschien ooit eens opzetten.

Prisoners (2013): 7/10

Een meeslepende misdaadthriller met enkele zware thema's erin verwerkt.
Sterke Jackman en Gyllenhaal, behoorlijk verhaal maar een te voorspelbaar plot vond ik.

Valt goed mee eigenlijk. Er zijn heel veel verschillen uiteraard, zowel qua toon als inhoud. Plotlijnen worden dikwijls versneld of samengevoegd, personages zijn regelmatig iets extremer, veel extra drama,... Maar er zijn weinig grote stukken verhaal die compleet weg zijn. Ik kan er maar 2 bedenken: een stuk met de hobbits in Fangorn, tussen het vertrek in the shire en de meeting met Aragorn, en een stuk helemaal op het einde als de hobbits terugkomen in the shire. Alles rond the shire eigenlijk. Tolkien brengt veel meer tijd door tussen de hobbits dan Jackson.
Veel significant verhaal ga je dus niet extra krijgen, maar al de kleine beetjes tellen ook wel op natuurlijk.
Hm oke. Omdat ik bij de Harry Potter boeken vind dat je heel veel extra info krijgt. De films gaan daar over bepaalde stukken soms heel erg snel.
Misschien LOTR en/of The Hobbit deze zomer eens op vakantie lezen.

Allez, eens aanschaffen dan deze zomer. Thanks voor het advies.

Zijn de films van The Hobbit de moeite? Herinner mij dat ik de eerste gezien heb maar verder gaat de herinnering niet meer

Laatst bewerkt:
Allez, eens afschaffen dan deze zomer. Thanks voor het advies.

Zijn de films van The Hobbit de moeite? Herinner mij dat ik de eerste gezien heb maar verder gaat de herinnering niet meer
1 keer de volledige trilogie gezien en hoewel hier en daar een leuk stukje was heb ik mij eerder geergerd aan die films als er mij mee geamuseerd. Het contrast is niet zo groot als tussen de star wars trilogieen maar is er wel

Allez, eens afschaffen dan deze zomer. Thanks voor het advies.

De hobbit vind ik veel vlotter lezen dan LOTR.
De films zijn dan weer veel minder dan lotr. Teveel extra’s en verzonnen verhaallijnen aan gehangen en de cgi is echt niet om naar huis te schrijven in bepaalde scènes

Er in gebeten misschien?

Ik lees nochtans goeie commentaren. Niet wow maar toch leuke film zijn de commentaren

Hoh, ik volg de review van op de site hier.
Ik had nooit het gevoel dat het Uncharted was.
Belabberde acteerprestaties, lelijke sets, geslinger en geklauter ontbreekt, vuurgevechten ook en vooral die stomme humor pff

Detective Pikachu is momenteel de Citizen Kane onder game verfilmingen. Zo blij da'k die in de cinema heb gezien. Laatste Mortal Kombat was lachen, ging alvast in de goede richting. Sonic is ook fun, veel beter dan het recht heeft om te zijn gezien de kwakkelige toestand van heel die franchise.

Maar videogames zullen zelden goed bronmateriaal zijn. Wanneer ze cinematische ambities hebben halen ze grotendeels de mosterd ook bij film(Resident Evil, Uncharted, Silent Hill). Om dan in het geval van Uncharted retro actief een nieuwe Indiana Jones uit de grond te stampen is dan ook heel naief gezien ze het met de laatste film van die franchise zelf niet is gelukt.

Terug
Bovenaan