Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Allez, eens afschaffen dan deze zomer. Thanks voor het advies.

Zijn de films van The Hobbit de moeite? Herinner mij dat ik de eerste gezien heb maar verder gaat de herinnering niet meer
Meh, het zijn op zich best vermakelijke films vind ik, maar ze moeten gewoon opboksen tegen een originele trilogie die (voor mij) quasi perfect is.
Grootste minpunten imo: de belachelijke liefdesdriehoek die ze erin geforceerd hebben, de soms overdreven CGI en het feit dat ge een boek van ocharme 300 bladzijden persé over 3 films wilt gaan spreiden. Casting zit op zich wel goed, en het is een vermakelijke film om eens naartoe te zappen, maar ook niet meer dan dat.

Wat betreft de boeken, ik vind ze fantastisch, ook gelezen nog voor de films er waren. Als je het niet hebt voor heel beschrijvende stijl is het wel doorbijten, maar het heeft ook als effect dat er een ongelofelijk levendige wereld geschapen wordt.

Moet ik proberen verder kijken? Het lukte echt niet
Ik vond het hoofdpersonage ook ontzettend ergerlijk en heb meermaals getwijfeld om de film af te zetten, maar heb dan toch doorgezet en na een tijdje klikte het. Het tempo van de film blijft constant, maar het verhaalt evolueert wel en traag maar zeker besefte ik dat ik helemaal in de ban was van The Power of the Dog.
Ik vind het nu ook een van de betere films van dit jaar!

Expedition Happiness....

eerder een reis blog vond ik dit, over duits koppeltje die een oude bus koopt in USA en ombouwt tot woon wagen, en er noord amerika mee afreist.

Op zich wel leuk concept, al vond ik dat ze zichzelf wel serieus te kort deden. omdat die bus zo groot was, nergens parkeerplaats, en dus lieten ze alle grote steden zoals, Seattle, San Fransisco, Mexico city en dergelijke, allemaal achter zich...

bovendien krijgen ze er op IMDB van langs omdat ze zo onvoorbereid waren, en die hond hebben doen afzien in die warme streken :)

Meh, het zijn op zich best vermakelijke films vind ik, maar ze moeten gewoon opboksen tegen een originele trilogie die (voor mij) quasi perfect is.
Grootste minpunten imo: de belachelijke liefdesdriehoek die ze erin geforceerd hebben, de soms overdreven CGI en het feit dat ge een boek van ocharme 300 bladzijden persé over 3 films wilt gaan spreiden. Casting zit op zich wel goed, en het is een vermakelijke film om eens naartoe te zappen, maar ook niet meer dan dat.

Wat betreft de boeken, ik vind ze fantastisch, ook gelezen nog voor de films er waren. Als je het niet hebt voor heel beschrijvende stijl is het wel doorbijten, maar het heeft ook als effect dat er een ongelofelijk levendige wereld geschapen wordt.
Wist niet dat die maar 300 pagina's was. Misschien al eens lezen dan voor ik de films kijk.

Persoonlijk vind The Hobbit echt walgelijk slechte films. Als je erin slaagt om die volledig los te koppelen van de LOTR films, dan kan dat misschien een klein beetje meevallen, maar ze maken dat quasi onmogelijk omdat er heel veel moeite wordt gedaan om LOTR na te bootsen:
Het uitrekken tot drie lange films terwijl daar onvoldoende bronmateriaal voor bestaat, het nodeloos terughalen van personages uit de trilogie die totaal niet in het verhaal van The Hobbit figureren of passen, het manipuleren van de look van hoofddwerg Thorin om hem er zo 'mannish' mogelijk te doen uitzien en zo te kunnen dienen als een Aragorn-figuur, de zielige shot-replica's van de originele trilogie etc... Bovendien hebben ze véél te veel CGI gebruikt en veel minder fysieke sets, kostuums, props etc dan de originele trilogie, waardoor alles er gewoon fake uitziet. Als ze het boek beter hadden gevolgd en er gewoon één deftige film van hadden gemaakt die op zichzelf bestond en het niet moest hebben van zielige throwbacks, verzonnen plotlijnen en VFX-diarree dan had dat misschien een waardige toevoeging geweest aan de Middle-earth canon. Nu is het echt om van te huilen.

Mijn schoonma excuseert zich soms nog dat ze de eerste Hobbit ooit heeft opgezet als film van de avond.
Zelden zo'n golven aan gegeeuw aanschouwd.

The Texas Chainsaw Massacre (dunno, 2022)

Mijn vader is een groot wijnliefhebber en toen ik jonger was liet hij me altijd proeven van de goeie tot uitstekende wijnen die hij kocht. Na verloop van tijd kwam het gedacht bij me op dat ik eigenlijk geen idee had wat bepaalde of een wijn "goed" was, ondanks dat hij me zei waar ik op moest letten, omdat ik nog nooit slechte wijn gedronken had en dus ergens een referentiekader miste. Kan je te volle iets appreciëren als je persoonlijke schaal van goed tot geweldig gaat? Moet je het slechte ervaren om te weten wanneer iets echt goed is? Een interessant vraagstuk.

The Texas Chainsaw Massacre (2022) is de allergoedkoopste wijn die je koopt in de vervelende, ongezellige supermarkt waar je eigenlijk niet graag komt maar die nu toevallig de makkelijkste optie was, wijn die verpakt zit in zo'n bag in a box en die je vervolgens moet drinken op een erg warme zomerdag nadat dat pakje wijn vijf uur in de auto heeft zitten opwarmen en omdat er geen bekertjes zijn, moet je die zak onhandig boven uw hoofd houden terwijl je probeert dat kraantje in te drukken zodat er even een straaltje warme schijtwijn uit komt. Achteraf heb je spijt en voel je je schuldig en hoop je dat je er niet té veel koppijn van gaat overhouden.

The Texas Chainsaw Massacre (dunno, 2022)

Mijn vader is een groot wijnliefhebber en toen ik jonger was liet hij me altijd proeven van de goeie tot uitstekende wijnen die hij kocht. Na verloop van tijd kwam het gedacht bij me op dat ik eigenlijk geen idee had wat bepaalde of een wijn "goed" was, ondanks dat hij me zei waar ik op moest letten, omdat ik nog nooit slechte wijn gedronken had en dus ergens een referentiekader miste. Kan je te volle iets appreciëren als je persoonlijke schaal van goed tot geweldig gaat? Moet je het slechte ervaren om te weten wanneer iets echt goed is? Een interessant vraagstuk.

The Texas Chainsaw Massacre (2022) is de allergoedkoopste wijn die je koopt in de vervelende, ongezellige supermarkt waar je eigenlijk niet graag komt maar die nu toevallig de makkelijkste optie was, wijn die verpakt zit in zo'n bag in a box en die je vervolgens moet drinken op een erg warme zomerdag nadat dat pakje wijn vijf uur in de auto heeft zitten opwarmen en omdat er geen bekertjes zijn, moet je die zak onhandig boven uw hoofd houden terwijl je probeert dat kraantje in te drukken zodat er even een straaltje warme schijtwijn uit komt. Achteraf heb je spijt en voel je je schuldig en hoop je dat je er niet té veel koppijn van gaat overhouden.
Wil je ons met die wijnanalogie zeggen dat je de originele TCM nooit gezien hebt?

Eternals

Veel mensen vonden hem niet goed maar vond hem best ok. Ook de twist dat een personage tegen hen keerde begreep ik ook. (mijn vrouw dan niet).
Opoffering van 1 planeet voor miljoenen andere planeten? Lijkt cru maar ergens is dat te begrijpen..
Ik had alleen nooit het gevoel dat de Eternals zo sterk waren. Als Iron Man of Thor in het eind gevecht zouden komen zag ik dit veel sneller eindigen eerlijk gezegd? Ze waren alleen goed in team fights maar zonder had ik het gevoel dat ze nooit konden winnen?

Shang-chi

Jackie Chan vibes. Goede film, best grappig maar meer kan er ook niet over zeggen.

Wil je ons met die wijnanalogie zeggen dat je de originele TCM nooit gezien hebt?
Toch wel, rond mijn 16de ongeveer. Ik moet wel bekennen dat de film toen een beetje een teleurstelling was, afgaande op de reputatie. Ik denk dat ik de originele TCM nu meer zou appreciëren dus ooit komt er zeker een rewatch.

Ik verdenk de makers van deze reboot/sequel er wel van het origineel nooit gezien te hebben en enkel de wikipedia-pagina van de film gelezen te hebben.

POLICE ACADEMY (1986)

voor het eerst terug gezien sinds mijn tiener jaren. Heerlijk sentiment.
is ook een serie waar het niveau ietwat gelijk opgaand is doorheen de sequels.
(met een uitzondering van het afgrijselijke 7e deel in Moscow).

spijtig dat de rest niet op netflix te vinden is, maar ik ga ze zeker nog eens allemaal binnenkort bekijken (behalve de laatste dan).

vooral deel 3 met Sweetchuck en Zed wil ik graag nog es opnieuw zien. die vond ik vroeger de beste.

en in quasi elke film die BLUE OYSTER gay bar scenes waren ook best grappig.

Toch wel, rond mijn 16de ongeveer. Ik moet wel bekennen dat de film toen een beetje een teleurstelling was, afgaande op de reputatie. Ik denk dat ik de originele TCM nu meer zou appreciëren dus ooit komt er zeker een rewatch.
Ik denk dat ik zelf ga wachten en hopen om hem ooit ergens op 35mm te kunnen zien met een groter publiek dan enkel ikzelf in de zetel. Die film is waanzin.

Ik vond het hoofdpersonage ook ontzettend ergerlijk en heb meermaals getwijfeld om de film af te zetten, maar heb dan toch doorgezet en na een tijdje klikte het. Het tempo van de film blijft constant, maar het verhaalt evolueert wel en traag maar zeker besefte ik dat ik helemaal in de ban was van The Power of the Dog.
Ik vind het nu ook een van de betere films van dit jaar!

Wie is exact het hoofdpersonage? De jonge kerel, of de grumpy rancher? :unsure:
Ik vond het zelf een interessante en bijzonder stijlvolle film maar als hij niet boeit na een halfuur gaat hij dat denk ik ook niet doen na een uur, anderhalf uur, of twee uur.

Een paar weken nadien zag ik The Piano en daar had ik een gelijkaardige mening over, ik wist het toen niet maar blijkbaar is dat van dezelfde regisseur. Die heeft echt een heel vreemde manier van verhalen vertellen, totaal niet mijn ding eigenlijk maar tegelijk is het wel fascinerend. Je wordt als kijker nogal aan je lot overgelaten, want behalve de (weergaloze) acteerprestaties en wat halve flarden dialoog heb je eigenlijk geen enkele houvast en moet je zelf maar uitzoeken waar het nu eigenlijk over gaat. Een volgende film van haar zal ik toch niet snel opzetten, als ik eerlijk ben.

The Hobbit daarentegen, dat verdient zelfs geen discussie. Belachelijk slecht.

vooral deel 3 met Sweetchuck en Zed wil ik graag nog es opnieuw zien. die vond ik vroeger de beste.
Zonder twijfel het meest memorabel. Maar ik zou dan gewoon YouTube afschuimen voor hun scenes :p

Og Texas is echt nog steeds enorm demoeite. Er is een schokkende simpliciteit die heel de horror vooruit duwt dat latere films nooit hebben beter gedaan. Als een relic van dat tijdperk ook wel oneindig meer interessant.

Best remakes/herinterpretaties nog steeds Evil Dead en The Hills Have Eyes.

@Nahrtent
Ik vond The Piano een goede film, maar dat had meer te maken met de omgeving waarin het verhaal zich afspeelt dan de gebeurtenissen in de film.

Ivm The Power of the Dog, ik heb het over de norse cowboy. Kon hem niet uitstaan maar naarmate je meer informatie opneemt, kan je zijn gedrag beter plaatsen en wordt de film een stuk aangenamer. Het gebeurt zelden dat een film zo lang niet boeit en dan plots wel, maar het gebeurt echt wel. Burning van Lee Chang-dong is nog zo'n voorbeeld. Ik vond het niet per se slecht beginnen ofzo, maar het duurde wel een hele poos voordat ik besefte hoe hard ik aan het genieten was van de film.

Terug
Bovenaan