Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ook een fan van de Riddick films hier! Hebben zeker de tand des tijds doorstaan. En zou begot Pitch Black niet skippen. Moet dringend een rewatch van de franchise doen maar ik denk dat ik Riddick toch onder Pitch Black & Chronicles rate.

Laatst bewerkt:
Ik zou niet zeggen dat Vin Diesel een meesteracteur is, maar als je kijkt naar Sidney Lumets Find Me Guilty, dan kan je duidelijk zien dat Diesel toch wel meer kan dan actieheld spelen. Hij zal dat wellicht zelf leuk vinden om te doen, maar ik ook dat dat deels te maken heeft met de rollen die hij aangeboden krijgt.
Ik moet zeggen dat Vin Diesel qua acteren "ok" was, zoals Pitch Black ea. Maar sinds de F&F franchise vind ik dat hij het serieus in zijn bol heeft gekregen. Films zoals Bloodshot, XXX, daarin speelt hij precies Dom Torretto maar onder een andere alias ? Qua acteren hoort hij in de bende van Jason Statham, en the Expendables hoop. Zoals ik al eerder heb gezegd, als we een film zien met Vin Diesel dat zogezegd een actiefilm moet voorstellen dan bezien we het eerder als een comedy. (zie het gegrom, kwaad kijken, praktisch onoverwinnelijk enzovoort)

De meeste "in de volksmond slechte" acteurs kunnen wel acteren vind ik, maar ze doen niet altijd de moeite meer of het plot laat het niet toe. Genoeg voorbeelden: Travolta in Pulp Fiction, Sandler in Uncut Gems, Nicolas Cage in veel cultfilms en ook vroeg in zijn carrière. Soms is het verschillen: het zijn van "goed" en "zeer goed", maar het hangt ook af van of de acteur de kansen krijgt om zich te profileren in zijn rol of het script goed acteerwerk toelaat, en wat de regisseur verwacht van zijn/haar acteurs. En oefening baart ook kunst, maar soms is het enthousiasme of gebrek aan... wel te zien in een rol.

Wat mensen vaak tof vinden aan een acteur is de looks, de stem, welke rollen een acteur kiest en of we daarin kunnen inleven enzovoort. En natuurlijk bij mensen die al een hogere kwaliteitsstandaard hebben ook het kunnen representeren van een rol. Waarom vinden mensen dan Statham leuk bijvoorbeeld? Omdat hij "badass" overkomt in zowel looks als misschien de overacting, ook al vind een ander dat geforceerd. En anderzijds ook "de rollen die hij kiest en ook de kansen voor krijgt, namelijk de hoofdrol in een heleboel actiefilms" wat dan weer de herkenbaarheidsfactor is.

IMO als je in 20 "slechte" films kunt spelen, dan kan je ook in een goede film een goede acteerprestatie zetten omdat acteren ook een vaardigheid is, en in een slechte film leer je bepaalde dingen ook, en ben je al herkenbaarder met concepten zoals "podiumvrees" enzovoort, want na 20 "slechte films" ben je dat wel al gewend.... En ik start geen discussie over wat slecht is, het is gewoon puur om mijn punt te maken dat ik het hypothetisch over "20 slechte films" heb.

Laatst bewerkt:
Ik ga u toch moeten corrigeren @Lakigigar : Nic Cage is geen slechte acteur. Heiligschennis wat ge daar neerpent! ;)
Velen zeggen van wel. Maar zoals ik zeg de filmkeuzes tussen 2005 en 2015 bepalen dat beeld wel. Er was een tijd dat velen hem niet serieus namen, maar ik vind het een enorm toffe acteur om naar te kijken. Voor mij is hij mijn favoriete acteur. Zeker na Color out of Space gezien te hebben 😻

Escape Room

Echte aanrader!

Tenminste als je houdt van bad acting, een plot dat op niets slaat, onlogische keuzes van personages, nog meer bad acting, geen spanning, voorspelbare scenes, enz.

Wat een kutfilm was dat zeg.

Een poging gedaan voor Inventing Anna maar al na vijf minuten kon ik de voice-over echt niet meer verdragen. Een Russisch-Duits accented Engels met een heel hoge ‘FU’ factor zal dan wel gebaseerd zijn op hoe de echte Anna Sorokin is/was maar het was onuitstaanbaar. Jammer want het verhaal op zich is wel fascinerend.

Texas chainsaw massacre 2022

Een film op zaterdagavond zoals ik ook m'n vrouwen graag heb op zaterdagavond.

1.5 uur hersenloos plezier met weinig inhoud maar zonder taboes. :unsure:

Texas chainsaw massacre 2022

Een film op zaterdagavond zoals ik ook m'n vrouwen graag heb op zaterdagavond.

1.5 uur hersenloos plezier met weinig inhoud maar zonder taboes. :unsure:
Haha ook juist gekeken. Zalige film.

Geen uren gezwets voor een half uurtje actie, maar gewoon van het begin tot het einde bloed vergeten. Ook de beste van alle Texas chainsaws vind ik.

Was wel grappig om die woke gastjes tussen echte texanen te zien 😂.

Haha ook juist gekeken. Zalige film.

Geen uren gezwets voor een half uurtje actie, maar gewoon van het begin tot het einde bloed vergeten. Ook de beste van alle Texas chainsaws vind ik.

Was wel grappig om die woke gastjes tussen echte texanen te zien 😂.

Ja op dat vlak nog zowat actueel gemaakt.
Voor de rest idd gewoon direct actie, redelijk graphic,... Hersenloos entertainment. Zalig!

Dark Waters

Hallo zeg, dit zet heel het PFOS schandaal in Zwijndrecht toch ook even in het juiste daglicht. Pakkend verhaal, sterke Ruffalo, ongeloof toch zowat het sterkste gevoel na het bekijken van deze. 7,5/10

Jep, hier ook zo TEXAS CHAINSAW MASSACRE 2022

inderdaad, verrassend goede film, maar wat lees ik hier, de beste van allemaal? je kan toch niet serieus zijn.
de achtergrond van leatherface hier was maar povertjes vond ik, en veel minder dat constant dreigende gevaar als z'n voorgangers.

lijstjestijd:

van beste naar slechtste

TCM 2003 (super goede remake, visueel verbluffend, gory scenes, constant op puntje van je stoel
TCM 2006 : the beginning (idem als hierboven eigenlijk, met nog meer achtergrond info. sluit perfect op elkaar aan)

TCM: 1974 dacht ik?: ja de aller eerste dus van 1. trendsetter natuurlijk, maar geef mij toch maar vernieuwde looks.
TCM 2022 : verrassend goeie netflix productie.
LEATHERFACE : deze film verscheen enkele jaren terug met Stephen Dorff als Sheriff, was zeker ook niet slecht.
TCM: 3D dat was werkelijk een gedrocht van een flutfilm.

ik mis er natuurlijk nog enkele want ik dacht dat er 3 vervolg films kwamen op het origineel, zelfs éne met dennis hopper in de 80"s, en dan die 4e heb ik ook ooit es gezien met matthew mcconoghy dacht ik; maar was niet veel speciaals dat..
iemand die deze heeft gezien?

Laatst bewerkt door een moderator:
American Made

erg vermakelijke film, met een compleet geschift plot (dat wel gebaseerd is op even geschifte feiten) en een verrassend leuke Tom Cruise

Terug
Bovenaan