Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Tactisch plannen. Opening avond zit je meestal tussen de film buffs. Tegen het einde van een run heb je ook soms zo goed als lege zalen. Goedkoop is het al lang niet meer. Maar zoals @horste al aanhaalt, wat wel in dit tijdperk? :p

Gisteren als bij toeval pas voor het eerst de uberklassieker Ghostbusters van de betreurde Ivan Reitman gezien
vond hem wel leuk, maar ben niet helemaal mee met de halve godenstatus die deze film intussen heeft

Ik vind dat een heel leuke film en ik snap dat het voor velen een geliefde film is. Maar waarom deze film in het afgelopen decennium al twee remakes/reboots/requels kreeg, is mij een mysterie, en de haat die de eerste van die twee films wist op te wekken vind ik nog minder begrijpelijk. Goed was die niet, maar niet slechter dan eender welke inspiratieloze remake/reboot/requel die deze dagen wordt uitgebracht. De nieuwste laat ik dan ook maar voor wat het is, want ben de franchise best wel beu.

Tgoh, ik vind dat altijd zo dubbel. Waar ga je tegenwoordig nog ergens naartoe voor 5-5,5 euro per uur? Ik koop ze trouwens altijd via https://vouchers.dreamland.be/parks/kinepolis, dan heb je al €3 korting per ticket en zit je aan +- €10,5 per ticket. Scheelt ook al een pak, en je moet er niets voor registreren ofzo, gewoon tickets via dreamland kopen en je krijgt de codes in je mailbox.

Ik geef er met plezier geld aan uit in ieder geval :p kan er echt van genieten. Een cinema-ervaring krijg je thuis toch niet zo rap (en ik heb hier ne goeien tv en surround staan, maar 't is toch iets anders)
ja 10,5 euro valt nog net te doen vind ik dan.

al moet je vaak ook al zitten rekenen en tellen naar gelang de speelduur... ongelofelijk toch.

wij hadden dus 2 vouchers, en SCREAM hoefden we niet bij te betalen, deze is 112 minuten speelduur.

echter, we hadden liefst geboekt voor UNCHARTED volgende week, en die duurde 116 minuten: gevolg: 3 euro per persoon bij betalen.
dan toch maar voor scream gegaan.

dus als ik het goed begrijp : onze normale vouchers hadden waarde van 14,5 euro, en dat volstond nog niet eens om Uncharted te gaan bekijken, daarvoor zouden we dan omgerekend 17,5 euro moeten neertellen ???

dus ik ben quasi zeker, met uw dreamland vouchers, dat die ook weer niet gaan volstaan voor een film van 116 minuten of meer. dus dan lig je alsnog aan +- 13 euro per persoon.

tja, voor écht goeie films zou ik het misschien nog wel geven, maar toch niet voor een doorsnee film. zeker nu alles zo snel op netflix of wherever komt...

Die ticketprijzen tot daar nog aan toe. Dan heb je nog wel geen overpriced popcorn en veel te dure cola natuurlijk. Ook aan het toilet mag je nog even betalen om je gevoeg te doen. Als je dat allemaal meetelt, is zo'n uurtje of 2 film toch al snel kostelijk op jezelf. Laat staan met je volledige gezin.

De meeste films zie ik dan ook gewoon thuis als het lekker donker is, met een gezellig kaarsje en biertje bij de hand. Indien nodig kan daar kaas/chips/popcorn aan toegevoegd worden. Het is niet helemaal de big screen ervaring, maar het komt in de buurt.

Als je abonee bent bij orange kan je op basis van je aantal jaren abonee, ofwel een paar x per jaar, elke maand of elke week naar de cinema. 2 voor de prijs van 1, wel enkel op dinsdag.

Ben al zolang lid dat ik dus elke week kan gaan. ook al vrij veel gebruik van gemaakt met de vriendin. Ook redelijk rustige dag.

The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) - 4/10 -> Hoe slecht was deze niet?! Was al compleet verdrongen in mijn gedachten. Enkel de soundtrack was nog leuk samengesteld

Los Bandoleros (2009) - 6/10 -> 20' nietszeggende prequel op F&F maar ze leggen tenminste uit hoe ze in de DR terechtkwamen en waarom Han er plots weer is

Fast & Furious (2009) - 7/10 -> Bwah, de eerste twee waren beter ;)

The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) - 4/10 -> Hoe slecht was deze niet?! Was al compleet verdrongen in mijn gedachten. Enkel de soundtrack was nog leuk samengesteld

Los Bandoleros (2009) - 6/10 -> 20' nietszeggende prequel op F&F maar ze leggen tenminste uit hoe ze in de DR terechtkwamen en waarom Han er plots weer is

Tokyo Drift vond ik geweldig! Die van 2009 suckte zwaar, met die onnozele tunnels.
1 - 2 - 3 - 5 - 6. Al de rest suckt. IMO hé.

Gisteren Rambo: Last Blood gezien. Eigenlijk enkel nog maar Rambo 4 gezien. Die vond ik goed. Last Blood neemt zichzelf veel te serieus, te weinig actie.

Zo lang zitten wachten tot er wat gebeurde, om dan op 't laatste MacGyver bezig te zien. Neen, m'n dorst naar bloed werd niet bevredigd.

Let's agree to disagree want daar kan ik echt geen beschaafde en constructieve discussie dit forum waardig over beginnen :laugh:
hoeft ook niet,
tokyo drift wordt overal als shit beschouwd, (ook ik vin die afgrijselijk, al de andere films heb ik wél op dvd).
dus ik denk dat je goed zit.

Die ticketprijzen tot daar nog aan toe. Dan heb je nog wel geen overpriced popcorn en veel te dure cola natuurlijk. Ook aan het toilet mag je nog even betalen om je gevoeg te doen. Als je dat allemaal meetelt, is zo'n uurtje of 2 film toch al snel kostelijk op jezelf. Laat staan met je volledige gezin.

De meeste films zie ik dan ook gewoon thuis als het lekker donker is, met een gezellig kaarsje en biertje bij de hand. Indien nodig kan daar kaas/chips/popcorn aan toegevoegd worden. Het is niet helemaal de big screen ervaring, maar het komt in de buurt.
bwa dat zijn allemaal dingen die je kan uitschakelen.

ik ga gewoon gaan pissen buiten tegen een boom naast de parking hoor in kinepolis Brugge, als ik terug probleem ondervind met mijn ket blaas, tijdens de pauze van een lange film.

en popcorn en dergelijke koop ik al helemaal niet, ik zorg altijd dat ik een zak nootjes of chips met blikje cola mee heb van thuis.
je moet maar zo stom niet zijn om dat daar ter plaatse te kopen aan prijs X 10.

das dan weer het goeie aan kinepolis brugge: ligt vlakbij de autosnelweg, dus ik sta er in 10 minuten.
en ze maken geen tam tam van als je eten/drinken van thuis mee hebt.

dit gezegd zijnde, mij zien ze daar ook niet veel hoor. met hun belachelijke "+2 uur movie: extra betalen" regel.
wat is daar de logica nu eigenlijk van? dat ze meer electriciteit moeten betalen zeker ? :D zeveraars.
al die mensen die tijdens de pauze betalen voor eten/drank en toilet, en het is al meteen ingehaald , hun "verlies".

Allez Tokyo Drift was bangelijk :p De laatste, die is pas slecht.

Is 7,5 goed voor u?
Meer à la 'valt best wel mee'. Design was erg goed gedaan net als de ietwat grimmige sfeer. Het tempo zit goed, Karl Urban is idd badass en Olivia Thirlby beviel me ook wel. Langs de andere kant viel Lena Headey me wat tegen als ook andere acteurs bij de 'bad side'. Iets te veel cheesy, over the top acteerwerk daar imo.

Op wat baseren jullie je bij het uitdelen van punten? Een 8 kan voor persoon A bijvorbeeld helemaal anders zijn dan bij persoon B. Ik vind quoteren bijvoorbeeld enorm lastig bij films en series. Ik zal het dan ook niet gauw doen.

Ik baseer me op een combinatie van mijn gevoel en de stand van de sterren.

Nee ik geef hier wel punten maar op zich betekenen die niet zoveel. Ik heb hier onlangs een klassieker uit de jaren 60 en een moderne animatiefilm allebei 8/10 gegeven, wil niet zeggen dat die "even goed" zijn aangezien ze amper te vergelijken vallen. Ik kan heel makkelijk zeggen welke films ik echt top vind en van welke ik echt niet genoten heb, maar mijn ratings van alles daar tussenin hebben niet echt een duidelijke of absolute betekenis. Gewoon een poging om voor mezelf weer te geven wat ik er van vond, maar iets wat ik 6.5 bv gaf, zou in andere omstandigheden evengoed een 7 kunnen krijgen.

Dat geldt voor praktisch alle vormen van kunst of cultuur. Films, series, muziek, boeken etc.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan