Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

THE TINDER SWINDLER !!

wow dat was eigenlijk echt wel de moeite, het was meer een docu misschien,
want het ging over een meester oplichter die talloze vrouwen heeft opgelicht, echt gebeurd dus, en het zat echt wel goed en aangrijpend in elkaar....

wel straf dat die kerel maar 5 maand in de bak heeft gezeten, voor al het leed dat hij betrokken heeft, valse paspoorten etc...

maar hij was zo doortrapt dat hij vrouw x liet betalen voor de kosten die vrouw y had gemaakt enzovoort..... waardoor er nooit bewijslast naar hem rechtstreeks ging.... man man, wat voor een wereld :)
en quasi elke dag nam hij het vliegtuig naar een ander land in EU ... :D

echt aanrader!

yeux_sans_visage_1959_10_0.jpg

Les yeux sans visage [Eyes Without a Face] (1960): 9/10
Ik vind dit een sterke film. Voor mij is dit hoe je een verhaal hoort vertellen en een film moet filmen. Erg goede cinematografie, en intrigerend op veel vlakken, maar ook nooit te verregaand of uit de bocht gaande, zowel qua gore, snelheid en montage/script. Dit heeft voor mij het juiste tempo en biedt genoeg aan. Het heeft wel iets speciaals, want aan de ene kant is het vies en aan de andere kant mooi. De film beschikt ook over memorabele karakters.

Hell Or High Water (2016)

sterke 'moderne' western met actuele inslag, topscenario en sterke acteerprestaties: vooral genoten van een heerlijk cynische Jeff Brigdes, maar ook verrassend sterke en ingetogen Chris Pine
Aanradertje!

8/10

Twee jaren '90 "klassiekers" gezien, hoewel toch allebei representatief voor andere periodes.

10-things-i-hate-about-you-1024x556.jpg

10 Things I Hate About You (1999): 9/10 (dir. Junger)
10 Things I Hate About You is erg leuk en vind ik eigenlijk één van de beste romcoms of high school comedies die ik al gezien heb, volgens mij zelfs de beste (op Heathers na misschien). Het is een film die zijn tijd niet beloochent, met hele leuke muziek die afgespeeld wordt in de film. De dialogen zijn intelligent en humorrijk, en ik vind het plot ook wel interessant om te volgen, met goed uitgewerkte personages, zeker voor het type film. Echt een genot om naar deze film te kijken. Een must see high school film, met leuke rollen van Gordon-Levitt, Ledger (vooral Ledger), Julia Stiles. Er zijn niet zoveel komedies die werken voor mij of mij aan het lachen brengen, maar deze doet het wel. Ledger bewijst ook wel als acteur heel veelzijdig te zijn, en mag mijn top 10 van favoriete acteurs binnen. Als je deze rol kan spelen, de rol in Brokeback Mountain en de Joker kunt spelen, dan ben je een topacteur.

Grappigste moment
Ledger die een sigaret aansteekt met een bunsenbrander :rofl:

Edward Scissorhands (1990): 6/10 (dir. Burton)
Tof maar wel een beetje overschat. Ik heb deze als tiener eens in een les van plastische opvoeding gezien, maar ik denk niet dat ik hem volledig kon zien, dus dat nu wel eens gedaan. Als kind was ik alleszins niet echt fan, maar nu kan ik dit soort films al beter verdragen, al liggen ze me nog steeds niet volledig. Misschien ligt dat gewoon aan de "familiefilm" wat niet echt een vibe heeft dat mij ligt. Het is een film met voor mij weinig diepgang, maar anderzijds wel dan weer zijn charmes. Iets meer "stereotiepe personages", met ook een voorspelbare opbouw en uiteindelijk ook een voorspelbare plot met een voorspelbare spanningsboog. Minimalisme in karakteropbouw, zelfs de stad is eigenlijk minimalistisch in opbouw, eerder sprookjesachtig maar anderzijds eenzijdig. Blijft een leuke film, maar het is zeker geen meesterwerk of zo.

Eindelijk eens aan Jacky Brown toegekomen. Kon me wel boeien maar net iets minder dan andere Tarantino's. Ook nog gezien, Gattaca, slow paced, maar kond er wel van genieten.

Gisteren met @StanTem West Side Story gaan kijken. Vond hem zeer sterk met goeie acteerprestaties en cinematografie. Enorm van genoten. Was mijn eerste kennismaking met WSS.

Tijdens de release las ik dat velen Ansel Elgort miscast vonden. Ik vraag mij af of dit oprecht gezegd werd of door het cancel culture debacle waar hij onder vuur kwam te liggen. Ik vond hem goed in zijn rol.

crwNKUOVf24JdNbPdVAZVbt6q9X.jpg

Idiocracy (2006): 7/10 (dir. Judge)
Ik vond de film soms aanvallend overkomen, maar ergens zit er iets in mij dat effectief bang is dat dit de sci-fi film die het dichtst bij de waarheid zal komen in de toekomst, ook al lijkt de reden van de film niet omwille van politieke redenen gemaakt te zijn 15 jaar later deze film kijken heeft toch een vreemd gevoel. Uiteindelijk lijkt de film toch eerder luchtig te zijn, met een cynisch smaakje in plaats van hoofdzakelijk cynisch. Bepaalde zaken hadden wel een stuk beter kunnen uitgewerkt te worden, maar heb zeker met momenten wel gelachen.

The King’s Man op Disney+ : te lang en te…té. De karikaturale slechterik doe de wereld in oorlog wil doen vergaan hebben we al veel, veel beter gezien en alleen mijn kleine crush op Ralph Fiennes hield mij tegen om de boel te stoppen en Spongebob te gaan kijke voor een beter plot.

Terug
Bovenaan