Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mja ik vind brainless toch echt niet de juiste benaming.

Starship Troopers is inderdaad een supertoffe popcorn flick, maar ook echt allesbehalve brainless in zijn felle kritiek op Amerikaanse militarisme en jingoisme. Het is net de sterkte van ST dat die beiden tegelijk kan zijn.

Akkoord dat brainless mss niet het juiste woord is. Maar het is wel maar omdat filmfans weten wat de achterliggende politieke insteek van de film is, dat hij zijn quasi cultstatus heeft verworven. Zonder dat, en dat is dan de manier waarop de doorsnee onwetende kijker ernaar kijkt, is het gewoon een prettig gestoorde, karikaturale en nogal over the top actiefilm.

Maar sowieso wel leuker dan Alien: Resurrection.

Het was waarschijnlijk niet de eerste en al zeker niet de laatste keer dat ironie in een film aan miljoenen kijkers voorbij kan gaan. Zie ook Fight Club voor een treffend voorbeeld.

De film heeft zijn momenten, maar die zijn schaars. De actie en slomo's zijn leuk, maar ja ... seen there, watched it already. All-in-all een flauwe John Wick. 5/10.

Deze film valt wel nog mee. Hij duurt +-2u30, maar verveelt niet. Langs de andere kant is het verhaal niet echt eentje die je bij de haren neemt en meesleurt, dus verwacht nu ook niet té veel. 6/10.

spider-man-across-the-spider-verse-1642154456.jpg

Spider-Man: Into the Spiderverse (2018): 9/10

This really was a blast. I missed this at the time, but I really loved it now, the animation style really is superb, very colourful. I also liked the music in the movie. It really felt like a modern that came alive, and also a movie that honours the comic books a lot more than traditional superhero movies. The movie is very fast-paced and full of "wtf action moments". I even think this could work well watching it while tripping on LSD.

I'm glad there's some focus on diversity and that it offers an added value to the film, and also it has a good, maybe obvious but however necessary message to the film. One of the best superheroes movies i've seen certainly - maybe the best, and also one of the better animation films out there, at least one that breaks a bit with traditional animation styles and plots.

LES-FUNE%CC%81RAILLES-DES-ROSES-%C2%A9-1969-POSTWAR-JAPAN-MOVING-IMAGE-ARCHIVE.-%C2%A9-2017-ARBELOS.-Tous-droits-re%CC%81serve%CC%81s_5-1024x710.jpg

Bara no Sōretsu [Funeral Parade of Roses] (1969): 5/10 (dir. Matsumoto)
Dit was ook wel weer weird en vreemd. Het thema is wel interessant. Het is een film met heel veel visuele trucjes en experimenten. Het ene pakt al wat beter uit dan het andere. De stijl van de film of bepaalde stijlelementen in de film hebben Stanley Kubrick ook geïnspireerd bij het regisseren/produceren van A Clockwork Orange.

Funeral Parade of Roses is chronologisch eigenlijk niet te volgen. Er zit volgens mij zelfs geen chronologische structuur in de film. Naar het einde wordt wel meer duidelijk, maar ik ben niet zo een fan van zo een structuur, omdat het ook mijn inlevingsproces bemoeilijkt.

Daarnaast verandert de toon van de film soms echt wel heel abrupt. In enkele seconden kan slapstick comedy, documentaire en horror elkaar afwisselen. Dat is niet per se slecht, maar het draagt wel bij aan de chaos die ik ervaar bij deze film.

Funeral Parade of Roses is geproduceerd op het einde van de jaren '60, en uitgebracht in 1969, tijdens de hippie-era op zijn hoogtepunt. Ik heb geen idee hoe men die tijd in Japan heeft beleefd, maar dat het 1969 is, zal je wel geweten hebben. Echt een film die zijn tijdsgeest niet ontgaat. Daarnaast is het ook één van de eerste films die zo expliciet het LGBTQ-gebeuren verfilmt, en dat op zich is ook al heel straf.

Laatst bewerkt:
Gisteren voor de eerste keer The Big Short gezien. Kon hem wel smaken, misschien wat minder exposition had goed geweest maar kan het wel begrijpen omwille van het onderwerp. En het was nog op een leuke manier gedaan.

Heb er wel wat van bijgeleerd, nooit echt begrepen waarom de economie ingestort is in 2008. Maar wat me vooral aangenaam verraste was de acteerprestatie van Steve Carell. Jammer dat je die niet meer ziet in soortgelijke rollen.

Jammer dat je die niet meer ziet in soortgelijke rollen.
Mwoah die speelt toch verrassend veel drama rollen hoor, ik gok toch een goei 30 a 40% van zijn films.
Foxcatcher, Little Miss Sunshine, Battle of the Sexes, Seeking a Friend for the End of the World, Dan in Real Life, Marwen, en dan nog nen hoop films van hem die in niet ken.

Heb er wel wat van bijgeleerd, nooit echt begrepen waarom de economie ingestort is in 2008. Maar wat me vooral aangenaam verraste was de acteerprestatie van Steve Carell. Jammer dat je die niet meer ziet in soortgelijke rollen.
Niet vermeld, maar hij speelt ook een zeer grote rol in Beautiful Boy naast Timothee Chalamet, met onze Belg Felix Van Groeningen als regisseur (De helaasheid der dingen, The Broken Circle Breakdown). Als hij niet in tussentijd verwijderd is, staat hij nog op Prime voor wie interesse heeft.

Mwoah die speelt toch verrassend veel drama rollen hoor, ik gok toch een goei 30 a 40% van zijn films.
Foxcatcher, Little Miss Sunshine, Battle of the Sexes, Seeking a Friend for the End of the World, Dan in Real Life, Marwen, en dan nog nen hoop films van hem die in niet ken.
Zijn allemaal films die ik niet ken of niet zou zijn. Dus eens bekijken merci!

Rambo II uitgezien terwijl ik mijn dochter haar papfles gaf. Toch beduidend minder goed dan de allereerste Rambo. Rambo III zal ik een dezer ook nog eens opzetten, dat was een propagandafilm voor de moehajedeen die later ook wel eens de Taliban werden genoemd die Al Qaida heeft gefaciliteerd en twee torens ergens in New York hebben neergehaald. Historische ironie is soms een tragische boomerang.

Rambo II uitgezien terwijl ik mijn dochter haar papfles gaf. Toch beduidend minder goed dan de allereerste Rambo. Rambo III zal ik een dezer ook nog eens opzetten, dat was een propagandafilm voor de moehajedeen die later ook wel eens de Taliban werden genoemd die Al Qaida heeft gefaciliteerd en twee torens ergens in New York hebben neergehaald. Historische ironie is soms een tragische boomerang.
En wat vond de dochter ervan :unsure:

Herbegonnen aan de TFaTF films!

The Fast and the Furious (2001) - 9/10, blijft een moderne klassieker voor mij

The Turbo Charged Prelude for 2 Fast 2 Furious (2003) - had deze short (6') nog nooit gezien totdat ik mijn onderzoek deed naar de kijkvolgorde, leuke extra

2 Fast 2 Furious (2003) - 7/10

Terug
Bovenaan