Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Als je denkt dat die brainless is heb je niet goed opgelet denk ik.
1643971358117.png

Niet vandaag, maar eerder gisteren. The Irishman. Serieus lang verhaal, met momenten wat langdradig en de CGI om de acteurs jonger te maken is bij momenten goed, maar bij te veel momenten houterig. Verder wel genoten van de film.

De niet gebruikte scrips voor de 3de alien film zijn wel leuk om lezen,
deze audio versie wel nog niet gehoord van dat bepaald script.
William Gibson 's script was best wel wat over the top en mogelijks een heel dure blockbuster in die tijd, maar deze scripts hebben wel invloed gehad op alle films erna, ook Prometheus etc.

"Would Gibson’s original ideas have improved the film? That question has long shadowed Alien 3, and Alien III by William Gibson doesn’t really answer it. Gibson’s script (which also served as fodder for a recently concluded Dark Horse comic book adaptation), isn’t the treasure trove of cyberpunk-y concepts fans of the author might expect. “I think [it’s] definitely him very consciously aiming to write a tentpole summer movie,” Maggs says. “I think he’s reining in some of his more out-there instincts.”

But the film isn’t devoid of out-there instincts, either. Its boldest contribution comes in the form of a hybrid xenomorph created by the aliens’ previously unknown ability to merge with other life forms via infection. “There’s a lot of pure Gibson in that,” Maggs says. “And maybe that’s why — and I’m only supposing here — that’s why it wasn’t pursued in the end, the idea of the contagion. It’s curious that it only came into being much later on, with Ridley Scott’s prequels.”

Van de alien quadrology vond ik de 3 zeker goed. Gewoon redelijk gothic en donker, wanhopig. Sigourney Weaver acteerde dat toch wel best goed hoor. Klasse actrice natuurlijk die best serieus wat drama aankan. Ik denk maar aan Death and the Maiden bvb.

De 4 was voor me nog entertainend, maar met zwak einde. Had geen probleem met de sets in 3 en 4. Tjah de eerste 2 zetten een heel hoge standaard natuurlijk. Met Aliens een oscar voor de sets dacht ik. De 4k versies liegen er ook niet om.

Laatst bewerkt:
Niet vandaag, maar eerder gisteren. The Irishman. Serieus lang verhaal, met momenten wat langdradig en de CGI om de acteurs jonger te maken is bij momenten goed, maar bij te veel momenten houterig. Verder wel genoten van de film.
Ik stoorde mij gigantisch dat ge overduidelijk zag dat het oude bompas waren die jonge mensen moesten spelen.
De CGI zelf is best wel ok. Maar ne bompa van 75 beweegt niet gelijk ne vent van 35, maar wel ... als ... jah als ne bompa van 75.
Bvb:

Ik stoorde mij gigantisch dat ge overduidelijk zag dat het oude bompas waren die jonge mensen moesten spelen.
De CGI zelf is best wel ok. Maar ne bompa van 75 beweegt niet gelijk ne vent van 35, maar wel ... als ... jah als ne bompa van 75.
Bvb:
Was mij tijdens het kijken zelfs niet opgevallen maar idd, redelijk wreed als je het zo ziet.

Maar die film bleef maar duren voor weinig payoff, vond ik het grootste minpunt.

Ah man, ik hou van Scorsese.. maar die scene is toch pijnlijk om te zien. Film vond ik al bij al wel goed.

Wel een clear case tegen 1. onnodige tech en cgi 2. de langspeelfilm van +2u op een platform als Netflix ironisch genoeg. En 3, geef ander talent ook een kans. De Niro en Pacino hebben we al genoeg in deze rollen gezien.

Daarna Once Upon a Time in Hollywood gezien en dat vond ik dan weer een mooi voorbeeld van een zeer deftige langspeler.

Bvb:
Ik had niet meteen op de CGI moeten vitten, maar eerder op de houterige DeNiro. Ook bij die scene vond ik het jammer dat ge duidelijk die voet naast het gezicht zag landen.

Ik vond The Irishman heel goed toen ik 'm indertijd zag maar heb het gevoel dat de appreciatie bij een rewatch wat minder zou zijn. Beetje een herhaling van dingen die Scorsese ervoor al beter gedaan had. Goodfellas heb ik al drie of vier keer gezien maar voorlopig nog geen goesting gehad om The Irishman opnieuw te bekijken. Heb ook hetzelfde gevoel over wat hier over de CGI werd gezegd.

Akkoord dat andere acteurs ook kansen moeten krijgen, maar Pacino verdient die rol alleen al voor die "you motherfucking WOP cocksucker" scène.

Pacino zou een audio book mogen narraten van de Bijbel als een schizofrene versie van zijn personages uit Heat, Scent of a Woman en Scarface. De Niro mag op pensioen.

Uit nieuwsgierigheid omdat de alien films hier zo dikwijls aan bod komen. Welke film vinden jullie hier het beste, Alien of The Thing van John carpenter?

Uit nieuwsgierigheid omdat de alien films hier zo dikwijls aan bod komen. Welke film vinden jullie hier het beste, Alien of The Thing van John carpenter?
Bwoaaaaaaah dat vind ik een heel moeilijke vraag.
Welke ik het liefste (her)bekijk: Sowieso The Thing ... maar dat is vooral omdat ik een grote Carpenter fanboy ben, en The Thing een hogere fun-factor heeft.

Welke film effectief "de betere is", ik denk dat ze enorm gewaagd zijn aan elkaar.

Dat is hetzelfde als vragen "Wat eet je het liefst, steak friet of stoverij friet?"
Ja ik weet het wel, maar vind het wel altijd interessant als je zo'n poll hebt met beste films ooit en die 2 films tegenover elkaar staan. Ik vind alien fantastisch, maar the thing is echt legendarisch voor mij.

Terug
Bovenaan