Ook niets mis met het niet niet goed vinden van Stalker fyi ... 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Staat in mijn top 20 denk ik.La passion de Jean D'arc![]()
Ik zie die film een beetje als de 1984 van de sovjetunieWat is 'dat type film' dan precies? En kan je wat uitweiden over de 'hidden meaning', want het is niet echt een film die een specifieke betekenis heeft, laat staan een verborgen boodschap. De film is eerder een diep persoonlijke zoektocht/dwaaltoch door de ziel van Tarkovsky. Make of it what you will, maar een echte betekenis is dan eerder iets dat je er zelf op projecteert.
Niets mis met Stalker niet goed vinden btw...
Muziek? Had een versie gevonden op youtube maar die heeft letterlijk 0 audioStaat in mijn top 20 denk ik.
Door de manier van filmen ook tijdlozer dan vele films uit diezelfde periode.
Muziek en acteerprestaties zijn daar zo indrukwekkend, spijtig dat je het niet beter vond.

I know, maar Stalker wordt door veel filmfans aangeprezen als het summum van artistieke cinema en er wordt doorgaans heel erg zweverig gedaan. Het is en blijft een film en dus ook onderhevig aan de smaak en mening van de kijker.Ook niets mis met het niet niet goed vinden van Stalker fyi ...![]()
Weet niet waarom ik muziek zegMuziek? Had een versie gevonden op youtube maar die heeft letterlijk 0 audio
Nuja dat had het wel beter gemaakt denk ik
Meeste silent films hadden geen muziek maar maakten wel gebruik van een live concert die tegelijkertijd gehouden werd met een screening van de film, dus vaak was de intentie er wel om het met muziek te kijken.Muziek? Had een versie gevonden op youtube maar die heeft letterlijk 0 audio
Nuja dat had het wel beter gemaakt denk ik
Meeste silent films hadden geen muziek maar maakten wel gebruik van een live concert die tegelijkertijd gehouden werd met een screening van de film, dus vaak was de intentie er wel om het met muziek te kijken.
Vaak zijn voor silents films beschikbaar zonder muziek maar ook met muziek (die vaak achteraf werd toegevoegd, eigenlijk altijd want anders was het een sound film denk ik).
Ik had La passion de Jeanne D'Arc met muziek gekeken trouwens. Het feit dat er niet geacteerd kan worden via dialogen of woorden zorgt ervoor dat in silent films meer nadruk komt op de mimiek, op de non-verbale communicatie komt te liggen. Dat is bij de actrice die Jeanne speelt heel duidelijk te zien.
Huh what?
Lol, van een understatement gesproken. Dat mens zit gewoon gans de tijd met haar ogen te rollen en gekke bekken te trekken.Dat is bij de actrice die Jeanne speelt heel duidelijk te zien.

die 2 sterren voor ons Jeanne doen best wel pijnLa passion de Jean D'arc![]()
The red shoes
Yesterday
Los Olvidados
48 Hrs
Ladri di Bicicletta
Sherlock Jr
Throne of Blood

Ik heb het altijd al wat moeilijk gehad met films waarin religie zo sterk aanwezig is en hier is het niet anders (Scorsese zijn silence en last temptation of christ + ben hur zijn zowat de uitzondering, bij hacksaw ridge zat ik dan weer kwaad naart scherm te roepen). Hier was het gewoon te sterk aanwezig voor mij en die close ups waren ook gewoon vermoeiend om naar te kijkendie 2 sterren voor ons Jeanne doen best wel pijn![]()