Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Alien (rewatch, uiteraard)

Nog eens begonnen aan de Alien franchise, enige probleem is natuurlijk dat het alleen maar minder wordt vanaf nu. Blijft toch op fenomenaal niveau qua spanning en sfeer. De tijd en technologie hebben hem wel wat ingehaald, maar dat hoort bij de nostalgie natuurlijk. 9/10

Alien (rewatch, uiteraard)

Nog eens begonnen aan de Alien franchise, enige probleem is natuurlijk dat het alleen maar minder wordt vanaf nu. Blijft toch op fenomenaal niveau qua spanning en sfeer. De tijd en technologie hebben hem wel wat ingehaald, maar dat hoort bij de nostalgie natuurlijk. 9/10
Ik vind aliens thans toch beter dan alien

1329914_cometrue_963205.jpg

Come True (2020): 9/10
En de eerste film van het jaar is meteen een binnenkomer. De film zelf lijkt eenvoudig in elkaar te zitten, maar lijkt dan behoorlijk complex te zijn, dus redelijk Lynchiaans plot, maar verfilmd op een manier zoals Refn het eerder zou doen met ook wel een uitstekende score die PBRStreetgang zou afkeuren. Verder ook wel een film die behoorlijk nauw aansluit bij het werk van de Cronenbergs.

Laatst bewerkt:
The unforgiveable 7/10

ik had lage verwachtingen, na de vorige film op netflix met sandra bullock. Mss daarom dat ik deze best wel goed vond

Spiderman no way home 8/10

zeer vermakelijk.

Gisteren ook Spiderman gezien, vermakelijk sure, 8/10 vind ik wel zeer hoog.
Spiderman eindelijk gezien, amusante bovengemiddelde Marvel film maar geen top tier. Daarvoor zijn er teveel zaken bijeen geflanst en als gevolg rammelt de boel wat teveel. Het is leuk om op fan service te spelen, maar verdien dan wel uw emotionele beats, hier vielen ze volledig plat jammer genoeg.

Al bij al nog steeds leuk, tof geacteerd, actie en effects zijn goed, leuke verassingen, kijkt vlot weg maar zeker ook niet meer dan dat. Een echt goede film kunnen we dit jammer genoeg niet noemen. Ik snap dan ook het huidig succes niet zo.

Deze is jammer genoeg niet beter dan de eerste met Holland, en ZEKER niet dan de eerste 2 met Tobey (al helemaal niet #2, die gewoon 1 van de beste superhero movies blijft).

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield zei het al, maar
uiteindelijk hebben ze gewoon into the spiderverse gemaakt... maar dan minder goed. Ik was WEL aant hopen dat ze into the spider verse ook gingen koppelen, dat was tenminste interessant geweest.
.

En nu is het gewoon wachten tot ze
de xmen films
er op dezelfde manier bij kletsen :rolleyes:.

die epic rap battles is toch wel hot op youtube.
ik kende ze van hillary,
maar zopas dus eentje verschenen van rambo vs john wick vs john mclane :D

Eén van hun mindere vind ik toch... Niet slecht, maar allesbehalve "wow"....
Het idee met 3 is misschien te veel....
de terminator versus robocop vond ik dan weer super geslaagd :D
(en die van hillary vs trump blijft de nr 1 persoonlijk dan :p )

wel een goed concept vind ik, heel goed gemonteerd ook, je moet het toch maar doen, die acteur die hem perfect in die rollen ook kan steken.
ook de mcdonalds versus mcburger heel goed imo :)

Wat vond je mis met de pacing? Voor mij is dat net de grote sterkte, hoe die langzaam maar zeker afzakt van op het eerste zicht normale crime thriller naar batshit crazy descent into hell. Fantastische film.
idd, voor mij perfecte pacing nogtans ook.

vince vaughn speelt een goeie rol hier in . wel bad ass gevangenisje op het einde. zouden die echt bestaan denk je,
buiten guantanamo bay dan?

Green Book

Leuke en luchtige semi roadmovie met voorspelbare topics zoals het Zuiderse racisme met gebruikelijke ups en downs doorheen de film. Aangename Mortensen en een fantastische Ali maar de oscar voor best picture vind ik overdreven but that's Hollywood zeker?

7/10

Het idee met 3 is misschien te veel....
de terminator versus robocop vond ik dan weer super geslaagd :D
(en die van hillary vs trump blijft de nr 1 persoonlijk dan :p )

wel een goed concept vind ik, heel goed gemonteerd ook, je moet het toch maar doen, die acteur die hem perfect in die rollen ook kan steken.
ook de mcdonalds versus mcburger heel goed imo :)
Mijn all-time favorite is rasputin vs stalin en die heeft wel veel actoren ook. Maar dat kwam dan eerder als een verrassing binnen. Trump vs hillary was ook wel goed, met Abe lincoln dat daar dan binnenwalst... EAAGLEEEE ! :p

The Piano

Meest gelauwerde film van 1993 lees ik maar ik ben er blijkbaar te dom voor. Bestaat precies uit allemaal halve scènes en de personages doen allemaal zomaar wat random dingen.

Wel heel boeiende setting en veel sfeer.

Gisteren ook Spiderman gezien, vermakelijk sure, 8/10 vind ik wel zeer hoog.
En wat mij nu nog begint te storen nu ik er over denk. Ik vond het verfrissend dat ze niet voor een origin story gingen met de Holland, we hadden al 2 dooie nonkels. Nu met de dood van May is het precies alsof homecoming en far from home een soort van prequel op die origin story waren.

En ivm de X-Men: laat ons daar aub voor een nieuwe cast gaan. Mijn eerste superheldenfilm was X-men 3 toen ik 8 jaar oud was en ik was direct verkocht door Hugh Jackman zijn Wolverine en dan komt dat einde van Logan 10 jaar later echt wel binnen. Als ze dan Jackman of Stewart er nu terug zouden in steken zou dat voor mij die hele film teniet doen

Nieuwjaarsfilms wrap-up:

Strange Days - 9/10 (Kathryn Bigelow, 1995)

Deze spannende, intense, paranoide maar bovenal brandend actuele tech noir komt al sinds mijn eerste kijkbeurt gevaarlijk dicht in de buurt van m'n all time favoriete films.

Poseidon - 5.5/10 (Wolfgang Petersen, 2006)

Dit had een spectaculair goede rampenfilm kunnen zijn als hij misschien iets meer tijd had besteed aan verhaal en personages. Daar kregen we echt niets van, met als gevolg dat behalve de ene benarde situatie na de andere allesbehalve spannend of boeiend waren. Titanic is dan weer het andere extreme, waar we dan weer veel te lang moeten wachten op de actiescènes, maar als ik moet kiezen tussen de twee dan is de keuze snel gemaakt.

Peter's Friends - 7/10 (Kenneth Branagh, 1992)

Charmante komedie over een groep vrienden die elkaar na tien jaar weerzien in de grote Engelse country mansion van Peter uit de titel. Er volgen conversaties, spanning, seks en drank. Maar het is vooral leuk om die uitstekende Britse acteurs aan het werk te zien: Stephen Fry, Hugh Laurie, Imelda Staunton, Kenneth Branagh en Emma Thompson. Van de hoofdacteurs kende ik enkel Alphonsia Emmanuel niet, maar die moest niet onderdoen voor de andere klasbakken in deze fijne nieuwjaarsfilm.

Entrapment - 6.5/10 (John Amiel, 1997)

Leuke heist movie met als centrale 'job' een overval in de Petronatorens in Kuala Lumpur, die toen de hoogste gebouwen in de wereld waren. Sean Connery is cool en Catherine Zeta-Jones prachtig (en lenig) maar vormen een raar on-screen koppel.

Nieuwjaarsfilms wrap-up:

Strange Days - 9/10 (Kathryn Bigelow, 1995)

Deze spannende, intense, paranoide maar bovenal brandend actuele tech noir komt al sinds mijn eerste kijkbeurt gevaarlijk dicht in de buurt van m'n all time favoriete films.
Ik heb deze een paar weken geleden ook gezien en ik vond ’m good not great. De sfeer, wereld, het idee van de SQUID en vooral regie van Bigelow vond ik erg goed, zeker die eerste first person actiescène bijvoorbeeld, maar ik vond het script een beetje teleurstellend? Had het gevoel dat er wat meer sociale kritiek met het basisgegeven mogelijk was.
Het helpt ook niet dat je Tom Sizemore met een rare pruik cast wanneer je futuristisch snufje iets is dat onder pruiken gestopt wordt, ik zag het einde daardoor van ver aankomen.
Hmm Angela Bassett in deze film…

The Man from U.N.C.L.E.

Niets bijzonders, maar ook niet slecht. Een film ala James Bond (de oudere reeks), maar niet sterk genoeg.
De jaren 60-sfeer is er wel. Altijd een voorliefde gehad voor de jurkjes van toen en de dames staan er goed met. En de heren: tja, atletisch gebouwde mannen in een deftig pak. What's not to like? Het blijft imo er toch nog altijd beter uitzien dan hoe we er nu bijlopen.
Het wordt verkocht als actie/komedie maar op beide vlakken schiet het wel tekort. De film neemt zichzelf niet te serieus, maar dat noem ik dan nog geen komedie. Ik denk dat ik geen enkel moment heb moeten lachen.
Qua actie was er ook niet zo veel te zien. Niet dat ik de kogels door het lichaam of zo moet zien gaan. Ergens vond ik dat nog het mooie aan die oude spionage films: het doodschieten van en seks werden dikwijls geïnsinueerd maar ge zag er geen klop van. Maar hier had toch wel wat meer actie in gemogen.
Qua acteer prestaties zat het allemaal wel goed.

Al bij al een film die goed genoeg is om een keer op een verveel-avond op te zetten.

Promising young woman

Echt van begin tot einde genoten van deze moderne revenge flick met briljante (tegen type gecaste) Carey Mulligan en bijzonder stijlvolle fotografie. Einde is misschien wat controversieel, maar voor mij werkte het perfect

Goeie start van het filmjaar

8,5 /10

Terug
Bovenaan