Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Power of the Dog staat op Netflix.

Ben wel eens benieuwd naar de reacties hier op de film. Cumberbatch is een geweldige acteur maar die rol was echt o het lijf geschreven van Day-Lewis.

Trage, stijlvolle film waarbij de spanning voortdurend te snijden is.

Ben wel eens benieuwd naar de reacties hier op de film. Cumberbatch is een geweldige acteur maar die rol was echt o het lijf geschreven van Day-Lewis.

Ja Day Lewis had dit ook fantastisch gedaan maar dan had je gewoon There Will be Blood all over again. Dat en Day Lewis is nu gewoon te oud voor dat personage. Cumberbatch is een perfect alternatief en een nominatie op de oscars is hier echt wel op zijn plaats. Ik was echt wel mee maar deze film had misschien een iets hoog 'blink and you miss it gehalte'

Als je de link niet legt tussen die dode koe dat Peter gaat villen en zijn touw dan komt die dood echt te onverwacht. Alles moet niet Nolan gewijs uitgelegd worden maar je zit hier in het andere uiterste

Verder wel echt fantastische film op alle vlakken die zonder dat minpunt 5 sterren van mij had gekregen.

Laatst bewerkt:
The Running Man (1987): een tikkeltje repetitief maar best vermakelijke fun met Ahnuld. 7/10
Twister (1996): kon ik mij ook nog wel mee amuseren. Al zakt de film in het tweede deel wat in imo. Overacting van Bill Paxton stak me wat tegen bij momenten. 6.5/10
Wanted (2008): hersenloos vertier. Kijkt wel lekker weg. 6.5/10

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield

Ik had het inderdaad op Daniel Plainview, misschien wel mijn favoriete personage uit de filmgeschiedenis en waarschijnlijk smacht ik naar meer.
Snap ik volkomen. Blood is wel effe geleden maar hier kon ik precies beter de oorzaak van het gedrag en de frustratie zien.

Dat Phil wss gay is en iets met die Bronco Henry had of toch op zen minst verliefd was.

Ik vond het einde van The Power of the Dog eigenlijk heel passend, er wordt vrij organisch ernaar opgebouwd zonder het al te opvallend te doen. Het is soms inderdaad wel subtiel, maar bij een tweede kijkbeurt denk ik dat je er veel meer zou oppikken waardoor het einde vrij logisch is.

Het zit eigenlijk al praktisch helemaal in het begin wanneer Peter vraagt wat voor persoon z'n eigen moeder niet zou helpen.

Voor mij ook een zeer sterke film, de beste van 2021 die ik gezien heb. Cumberbatch gaat met de meeste aandacht lopen maar Kirsten Dunst vond ik ook heel goed, evenals Kodi Smith-McPhee. Ook veel prachtige shots in de film en weer een sterke soundtrack van Jonny Greenwood.

Laatst bewerkt:
The Harder They Fall

Gekeken tijdens het Zwiften en ik vond het wel een vermakelijke film. Vooral heel mooi in beeld gebracht, enkele zeer grappige en shootout scenes.
En ik ben sowieso een enorme fan van Westerns.

Laatst bewerkt:
Touching The Void (2003): 9/10
Heel erg pakkende documentaire

Krakatoa: The Last Days (2006): 6/10
A TV docudrama that I watched because the subject is fascinating (the Krakatoa eruption of 1883). The rating is kinda high, and i don't even understand the rating in the slightest. The movie however was interesting and okay but it didn't came across to me as a piece of great filmmaking, and acting performances were beyond terrible. I also encountered factual errors (mostly at the end), and the visuals are pretty lame, even if the special effects are kinda well done for a tv film of that budget (but the overal look - aside of special effects - is bad) for a 2005 film.

One of the errors is the claim that the climate change ensuing this disaster continued till far in the 20th century, which is absolutely untrue. At most, the climate impacts lasted a few years, which is usually or always the case for eruptions of this size. Even for eruptions of a larger size, the effects usually last a few years, the danger is in them triggering a snowball effect, which might change temporary changes to semi-permanent changes.

Ad Astra (2019): 8/10

image-w1280.jpg

Goede film. Ik vind hem een beetje onderschat, afgaande op de rating. Ik vermoed omdat velen het einde wat onbevredigend zullen vinden, maar de hele aanloop met de introspectieve poëtische hypnotische teksten door Brad Pitt, de prachtige beelden enzovoort. Boeiende film die niet te veel te pseudo-toer opgaat, maar de filosofie zoekt in het verhaal zelf... rond de zoektocht naar de vader met thema's als relatie tussen vader en zoon, eenzaamheid enzovoort.

De film die ik eerder zag... Krakatoa The Last Days een rating van 7,2 op IMDb en dit dan 6,5. Eigenlijk belachelijk. Interstellar vind ik niet zoveel beter, en heeft 8.6 als rating. Dat Gilles De Coster volgend jaar maar op IMDb zijn nieuwe mol zoekt. Genoeg mollen te vinden daar.

Ik heb nog steeds geen idee waarover deze film ging. Om eerlijk te zijn vond ik er niks aan. En om te zeggen dat Cumberbatch hier voor een Oscar verdient? Zo wauw was die nu ook weer niet. Goed ja, maar Oscarniveau? 4/10.

Hack & slash is altijd welkom bij mij, dus ik vond het wel een goeie film. Het verhaal wordt ook op een goeie manier uitgerold. Voeg daar een topcast bij zijn ding doet en je hebt een goeie film. 7/10.

belabberd film weekend:

Na de screams, wou ik nogmaals SCARY MOVIE saga herbekijken.
oké de eerste kon er nog wel mee door, maar nummer 2 was van begin tot eind pis en kak humor, in een saaie setting. Ok die butler met zijn rare hand was nog ietwat grappig. Maar daar stopte het ook bij.
ik zie er al tegen op om nummer 3 (en 4) te bekijken opnieuw, maar de aanwezigheid van Leslie Nielsen zal me wel over de streep trekken denk ik. Soit, ik had die films toch beter gevonden vroeger bij m'n eerste kijkbeurt.... Die films zijn nu volledig ontspoord in de tijdsgeest helaas.

A MAN APART. (rewatch).
Ook ietwat op mn honger gezeten. Bij mijn eerste kijkbeurt bij de release, nog vers uit mijn steven seagal tijd, was deze film echt awesome: ook zo'n revenge film waar de stoere politie agent zijn vrouw wordt vermoord, en hij eigenhandig het drugs cartel oprolt.
Klink ook seagal-achtig. maar die film komt toch wat te kort. Ik begrijp nu wel de reviews dat die film zijn punt wat mist, en bij momenten ook gewoon te weinig actie. Nogtans de rol is Vin Diesel op het lijf geschreven, maar is gewoon nogal wat rommelig.

Tijdens het kijken zelf voelde dat aan als een film die uitsluitend uit deleted scenes bestaat en waar men per abuis een horror-soundtrack heeft op gemonteerd. Het springt heel erg van de hak op de tak en veel zaken worden hooguit geïmpliceerd en zelden uitgesproken. Helemaal op het einde kon ik dan wel de puzzel leggen en het is inderdaad een bijzonder stijlvolle film, maar het had toch een beetje meer mogen zijn.

The Matrix Revolutions

Rewatch 146. Helemaal klaar voor Resurrections nu. Ook wel genoten van deze, al denk ik dat veel mensen het einde a la Lost niet snappen en de film daardoor minder vinden. Wat me wel opviel is dat de CGI van Revolutions veel beter is dan die van Reloaded (Burly Brawl CGI bvb) terwijl die volgens mij nochtans in hetzelfde jaar verschenen zijn?

Burried (op VRT.nu)

Pakkend einde.
Gaat over een Amerikaanse chauffeur in Irak die door gijzelnemers in een kist onder de grond wordt gestopt met GSM en lamp en zo tracht hij hulp te zoeken.

Terug
Bovenaan