Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

House of Gucci

Een middelmatige film. Niet slecht maar ook niet echt een aanrader. Het verhaal heeft alles om een succes te zijn maar het is nogal inspiratieloos op film gezet. Adam Driver en Lady Gaga zetten wel een goede vertolking neer. Jared Leto is dan weer een geval apart 🤪.

Titanic. Was lang geleden..

Geen slechte film maar veeeel te lang. Heel dat expeditie gedoe had niet gemoeten. En film word eigenlijk pas intéressant Als hij het ijs ramt. Daarvoor wil je die film toch zien imo 😬
Haha, ik begrijp wat je bedoelt, maar eigenlijk zijn het twee verschillende filmgenres ineen. Ik wou als kind ook de film voor de ramp zien, maar ik zat eigenlijk al aan het scherm gekluisterd voor dat het het ijs ramt. Dat het eerste deel eigenlijk zo boeiend is, is ook wel opvallend, maar dat is eigenlijk het nieuwe element dat werd toegevoegd aan de films. Enige wat ik echt niet goed vind, is het geforceerde melodramatische gedoe aan het begin en einde in het heden. Maar het is een zeer degelijke film natuurlijk.

Als je liever de ramp ziet, daar zijn eerdere films over gemaakt. Bepaalde scenes zijn bijvoorbeeld letterlijk overgenomen van https://letterboxd.com/film/a-night-to-remember/. Dat zal ook wel zo zijn omdat het gebaseerd is op waargebeurde feiten en die scènes zich ook daadwerkelijk hebben afgespeeld, al is de gelijkenis heel opvallend. Op zich vind ik dat ook niet erg. En het is zelfs best goed mogelijk dat eerdere films over Titanic ook die film hebben geïnspireerd.

Ik heb wel nog eens zin in een film over de Titanic, maar denk dat ik eerder A Night To Remember nog eens wil herzien, of zelfs nog een andere versie. En ik denk dat ik Titanic al 2 of 3 keer heb gezien. Misschien 2 keer en een keer een deel op school.

Ook tv-series en documentaires zitten erbij.

Als iemand een tip heeft over wat ik zeker moet zien - ik heb enkel die twee versies gezien - laat me zeker weten :)

Spoilertags man, spoilertags!!

:unsure:
daar zeg je zoiets....
ZOals reeds aangehaald: waarom heel die expeditie er bij betrekken? in het begin zeggen ze via die 3D modelling zelfs hoe de boot zonk, exact eigenlijk. Dus ze spoilen zelf al alles tot in de puntjes. (hoe, wanneer, dat de boot brak op een gegeven moment.... ). Terwijl je dit allemaal een dik uur later zowiezo ziet gebeuren.
heel die expeditie bracht imo ook niets bij.
Op die manier die film ook weer een half uur langer natuurlijk.

Na Red Notice alweer een topper op Netflix

The Power of The Dog
8/10

wel trage film, maar o zo goed

Shang-Chi And The Legend of The Ten Rings (Destin Daniel Cretton, 2021): 6/10
Grotendeels amusante mix van een superheldenfilm, Crouching Tiger, Hidden Dragon en euh Pokemon. Ik snap alleen niet waarom in de laatste 30 minuten weer overgeschakeld wordt naar CGI diarree terwijl ze de basis hebben voor badass martial arts gevechten.
Vooral akkoord met dat deel over de cgi diarree.
Tot dan een film met weinig glass imo. Zeer coole setting, goeie acteurs, niet teveel geforceerde humor, esthetisch dik in orde en bovenal een interessante protagonist met een mooie arc!

Alleen jammer dat ze dan dat laatste half uur (of misschien iets minder) effe alles opentrekken.
In ieder geval bij de betere Marvels films. Buiten Ragnarok vond ik die laatste jaren maar meh.
En ja, zelfs Endgame en Infinity War.

8eraf (ofwel de W817 film) - 2/10
Niet dat ik er veel van verwachtte maar holy shit, dit moet toch wel een van de slechtste films zijn van Belgische bodem. Jammer voor fans van de serie.
Cijfer is wel echt laag zo slecht vond ik hem niet maar t was op zich wel een rommeltje van hier naar ginder vaak en Steve was echt een überkarikatuur geworden.

Ons Birgit blijft er wel top uitzien anders :love: .

De Slag om de Schelde - 2020

Goede oorlogsfilm over de strijd om de Schelde tussen de Duitsers en de geallieerden in 1944.
De zin en onzin van oorlog wordt in zo'n films nogmaals duidelijk gemaakt.

A Ghost Story - Ik vond hem top. Soundtrack alleen al is perfect gekozen. Originele "spookfilm"die met weinig toch heel veel weet te zeggen en doen.

Nu ik toch niet naar de les moet tot februari maar eens de Bondcollectie gekocht:

On her majesty's secret service
Live and let die
The man with the golden gun
The spy who loved me
Moonraker
For your eyes only
Octopussy
A view to a kill
The living daylights
Licence to kill

James Bond ranked https://boxd.it/94gyy

Daarnaast:
Dead Again
The sixth sense
The power of the dog

Venom: Let There Be Carnage

Yeah dit is al een pak minder dan deel 1. Venom en Hardy zijn wederom leuk, paar grappige memorabele scenes(Eddie!) maar Carnage en die gehele verhaallijn is gewoon een slaapverwekkend cliché dat we al 1001 keer hebben gezien.

Actiescènes nog minder dan deel 1, plastische cgi boel. Waarom ook vasthouden aan PG13. Grow some balls Hollywood.

The Matrix Reloaded

Zoveelste rewatch, ter voorbereiding van Resurrections binnen enkele weken.
Waar ik mij echt zo aan stoor is die overdreven groene hue als ze in de matrix zelf zijn.
Precies of mijn TV verkeerd afgesteld staat.

Nu ik toch niet naar de les moet tot februari maar eens de Bondcollectie gekocht:

On her majesty's secret service
Live and let die
The man with the golden gun
The spy who loved me
Moonraker
For your eyes only
Octopussy
A view to a kill
The living daylights
Licence to kill

James Bond ranked https://boxd.it/94gyy

Daarnaast: