Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

True Romance (1993)* 8/10

General Idi Amin Dada (1974) 7/10

Loveless (2017) 9/10

Sympathy for Mr. Vengeance (2002)* 8/10

Vagabond (1985) 7/10

Blood for Dracula (1974) 4/10

Spaceballs (1987) 6/10

Mad Max 2 (1981)* 8/10

Little Murders (1971) 8/10

Senso (1954) 8/10

Sound of Metal (2019): 7/10
Mixed feelings. Op zich een goed gemaakte dramafilm, maar ik vind dat bepaalde ontwikkelingen niet zo geloofwaardig overkomen, en de film is véél te moraliserend, op een manier dat het eigenlijk wel de kijkervaring aantast en dus stoort. Maar sound design is intelligent, en het slaagt wel om die wereld in kaart te brengen. Het hoofdpersonage wordt ook sterk gespeeld door Riz Ahmed. Maar ik heb het gevoel dat ik te veel in een richting word geduwd waar ik niet heen wil door de moraliserende toon.

The Death of Stalin (2017): 6/10
Dit was een teleurstelling. Ik had meer nadruk op humor verwacht. Maar de humor is soms moeilijk te zien is doordat het grotendeels subtiel is, maar als je dan je tussendoor cringy quotes hoort zoals: "you can kiss my Russian ass", dan heb ik het idee dat de film niet weet wat het wil zijn, en richting mist, zeker omdat het drama toch heel erg op de voorgrond treedt, en je toch een behoorlijk serieuze film krijgt, die je dan vervolgens moeilijk nog kan serieus nemen. Ik vond het ook niet zo beklijvend als ik had gehoopt, en het is toch een thema waar ik wel relatief veel van weet. Ik ben ook van mening dat dit soort films best gewoon in het Russisch worden gesproken. Ik vind het dus een tegenvallende film.

Laatst bewerkt:
Some like it hot van Billy Wilder.

Marilyn Monroe. Wat.een.seksbom. En de chemie tussen Tony Curtis en Jack Lemon is erg aanstekelijk. Héél fijne film om te kijken. Slapstick, maar voelt tijdloos aan. Allerlaatste scène is hilarisch.

Laatst bewerkt:
swallow-movie-review-2020.jpg

Swallow (2019): 7/10

Goed arthouse drama met enkele kleine horrorelementen. Maar verwacht zeker geen jump scares of iets van die aard. Haley Bennett zet een sterke rol neer in als een vrouw die lijdt aan een picastoornis. Her en der is misschien ruimte voor verbetering, maar op zich is dit een goede film, en ook erg mooi geschoten met momenten.

Galveston-movie-600x400.jpg

Galveston (2018): 7/10

Sfeervolle genrefilm, maar wel met zijn flaws. Goede acteerprestaties van Elle Fanning en Ben Foster. Melanie Laurent bewijst dat ze over goede regieskills beschikt in Galveston, met een heel mooie long take ook en opnieuw goed geschoten beelden, hoewel Respire natuurlijk buitenaards van niveau was, en er wel nog ruimte voor verbetering zat in het verhaal.

Willy's Wonderland (2021) - 4/10

Even te veel Nicolas Cage gezien. Had grappig kunnen zijn deze, maar dat was ie niet.

Edit: oh en schaamteloos Watchmen quote gebruiken.

The Third Man (Carrol Reed, 1949): 9/10
The Power of the Dog (Jane Campion, 2021): 8.5/10
The Life Aquatic with Steve Zissou (Wes Anderson, 2004) : 8/10
Coco (Lee Unkrich, 2017): 8/10
Margot at the Wedding (Noah Baumbach, 2007) : 7/10
The Night House (David Bruckner, 2020): 7/10
The Last Duel (Ridley Scott, 2021): 6.5/10
The Guilty (Antoine Fuqua, 2021): 5/10
Underwater (William Eubank, 2020): 4/10
Red Notice (who cares, 2021): 3/10

Die heb eens veel te jong in Cinema Zuid gezien (wat mis ik die plek toch). Benieuwd wat ik er nu van zou vinden, ik kan wel genieten van Visconti maar heb er ook gezien die me erg tegenstaken, zoals Senso.

Titanic. Was lang geleden..

Geen slechte film maar veeeel te lang. Heel dat expeditie gedoe had niet gemoeten. En film word eigenlijk pas intéressant Als hij het ijs ramt. Daarvoor wil je die film toch zien imo 😬

Titanic. Was lang geleden..

Geen slechte film maar veeeel te lang. Heel dat expeditie gedoe had niet gemoeten. En film word eigenlijk pas intéressant Als hij het ijs ramt. Daarvoor wil je die film toch zien imo 😬
Ja, Titanic II is veel beter!

Last Night in Soho 7.5/10

Zeer sfeervol in beeld gebracht. Eerste helft van de film erg hoogstaand, jammer genoeg dat het plot me niet kon bekoren. Had het een hele andere richting uit zien gaan.

Hoofdrolspelers hier zijn de muziekscore welke de beelden fantastisch begeleiden met een mix van 60's en hedendaagse ritme's en Thomasin McKenzie die haar rol schitterend speelt. Anya Taylor-Joy is voor mij een twijfelgeval, niet dat ze slecht acteert, maar heb ze hier en in The Queen's Gambit gezien, en haar gezichtsuitdrukking is altijd hetzelfde, precies of ze aan overacting doet, diezelfde grijns die Johny Depp ook in veel van zijn rollen steekt.

Nah, geef mij het puur nature maar. Thomaskin Harcourt McKenzie 💕

Terug
Bovenaan