Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

evil dead remake uit 2013

Als grote fan van de originele trilogie, deze film lang links laten liggen omdat ik er vanuit ging dat het sowieso een verkrachting zou zijn.
Boy was I wrong, echt zwaar van genoten.
7/10
Die remake gaat een heel andere richting en stijl op dan de originele trilogie... but boy it's effective :eek:.

Ghostbusters: Afterlife

Je hebt moviego'ers die nostalgie als iets slechts zien. En je hebt moviego'ers die wél van het leven kunnen genieten.

Want wat was dit een geweldige, fantastische, emotionele nostalgietrip van jewelste. Dit is hoe je de originele films eer aandoet, Paul Feig.

Stay puft marshmallow man/10
Ik vond die ook reuze meevallen. Vooral verhaaltechnisch en pacing mankeert er (heel) wat aan die film. Maar dat kon voor mij de charme, liefde, pret, nostalgie en leuke acteerprestaties niet wegnemen.

Terminator 2: Judgment Day (re-re-re-re... watch)

Plots verschenen op Netflix dus uiteraard nog eens bekeken. Wat een jeugdsentiment toch. En uiteraard doet hij wel wat dingen fout die in 1991 niet echt opvielen, maar nu wellicht not done zijn, maar who cares, right? 9/10
Wat zijn die foute dingen dan? Volgens mij staat T2 gewoon nog steeds als een huis, ook als die nu pas zou uitkomen.

Wat zijn die foute dingen dan? Volgens mij staat T2 gewoon nog steeds als een huis, ook als die nu pas zou uitkomen.

Mja, wat plotholes of deus ex machina, die nu in een actiefilm op kritiek zouden komen te staan denk ik.

En die overduidelijke pop in die truckscene, hadden ze toch wat beter mogen doen :eek:

vanaf 3:45

Mja, wat plotholes of deus ex machina, die nu in een actiefilm op kritiek zouden komen te staan denk ik.

En die overduidelijke pop in die truckscene, hadden ze toch wat beter mogen doen :eek:

vanaf 3:45

Plothole & deus ex ben ik niet mee akkoord, het verhaal zit toch gewoon goed in mekaar imo?
En de rest draait dan om special effects ... mja ok, dat is inderdaad niet onlogisch bij een oudere film. Al blijf ik wel van mening dat T2 specials effects nog steeds staan als een huis vandaag, maar indeed niet bij de top behoren.

Yeah T2 is toch wel een uniek beestje. Er zitten zeker foutjes in, maar ik zie ze alvast nooit. Heeft voor mij persoonlijk tot The Matrix geduurd eer er een betere actiefilm uit Hollywood kwam. En na The Matrix was het wachten tot Fury Road. Doet Cameron het opnieuw met Avatar 2? Straks flopt hem 5 sequels op een rij :')

Ja. Veel betere film ook. T2 is goed, maar imo erg overschat.
giphy-7.gif

Like hell dat T2 overschat is. Zeker als je kijkt wat tegenwoordig de gemiddelde blockbuster film is. Maar voor 91 was dat simpelweg een baanbrekende film en niet alleen vanwege de slimme CGI.

Maar euh Alien 1 als favoriet is niets controversiëel aan en vermoedelijk ook wel de meest voorkomende mening. Alien 3 of 4 on the other hand..

Ik heb ook zo'n onpopulaire mening over Alien. Ik vind die beter dan Aliens.
Is dat een impopulaire mening? Dacht dat Alien algemeen licht in het voordeel was :p
Ik vind die ook een stuk beter in elk geval. Die creepy sfeer is veel meer mijn ding, hoewel Aliens ook wel goed blijft natuurlijk.

Ik zeg niet dat het geen fantastische film is he. Gewoon... niet beter dan de eerste Terminator, wat de gangbare opinie lijkt te zijn.
Letterlijk de eerste keer dat ik iemand dat hoor zeggen :p

Don't get me wrong, ik ben een superfan van 1 en 2 maar Judgment Day is heus wel beter.
Al zijn het ook twee verschillende films. 2 is ook veel meer blockbuster. Natuurlijk, smaak blijft persoonlijk he.

Terug
Bovenaan