Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Paddleton

Go watch this movie guys
Geniale film beschikbaar op Netflix, op het eerste zicht een quirky comedy maar er zit zoveel meer achter. Emotioneel zelfs vrij zwaar mede door het immens goeie acteerwerk van zowel Romano als Duplass.

They Shall Not Grow Old 9/10

Dune 8/10

Shang-chi and the Legend of the 10 Rings 7,5/10

The Harder They Fall 7/10

No Time to Die 7/10

Ghostbusters Afterlife.

Komt wat traag op gang maar mooi einde.

Goede film in zijn genre. En in niet te vergelijken met die belachelijke feministen remake van 2015.

De Stay Puffed mannetjes waren geweldig!

-No time to die (2021) 7.5/10
-Escape room : tournament of champions (2021) 6.5/10
-The harder they fall (2021) 6/10

Il bidone (1955): 8/10
Oei, nu weet ik niet meer of ik I vitteloni of Il bidone heb gezien al die jaren geleden. Volgens ICM was het I vitteloni maar tbh kan ik het me niet goed meer herinneren, behalve dat ik er geen fan van was. Misschien moet ik nog wat gaten in mijn Fellinigrafie opvullen en mogelijk mijn mening herzien? idk

Frankenweenie (2012) 6/10

Fiend Without a Face (1958) 6/10

Jigoku (1960) 7/10

The Lure (2015) 7/10

Heaven Can Wait (1943) 7/10

Big Trouble in Little China (1986) 7/10

Free Guy (2021) 5/10

The Death of Mr. Lazarescu (2005) 8/10

The Phantom of the Opera (1925) 7/10

The Loves of a Blonde (1965) 7/10

Dead Alive (1992) 7/10

Sweet Sweetback's Baadasssss Song (1971) 6/10

Ok, misschien geen kaka maar op z'n allerminst een protfilm.
(Fellini is enorm hit-or-miss voor mij, en geen van zijn vroege neorealistische werken hebben mij kunnen overtuigen. Zijn latere, barokke stijl ligt me meer, maar vaak heb ik het gevoel dat er niet veel meer achter schuilt dan gekke taferelen met visuele flair.)
Lang niet alle Fellini's gezien, maar 8 1/2, La Strada, La Dolce Vita en Le notti di Cabiria vond ik stuk voor stuk prachtige films. Wellicht heeft Fellini me overtuigd om meer "auteurscinema" te zien, daar ben ik hem dankbaar voor.

Red Notice

Totaal over the top, "yeah right" actie, onlogische gebeurtenissen, vol deus ex machina, doorzichtige plot,... maar who cares right? Verstand op nul en ontspannen TV kijken, soms hoeft het niet meer te zijn. Daarom, omwille van het toch bezorgen van een lazy sunday night, net niet gebuisd. 5,5/10

Zola - 6/10 (Janicza Bravo, 2021)

Ik keek erg uit naar deze omwille van het speciale bronmateriaal en het potentieel om er een suspensvolle, intese rit van te maken. Maar ik vond het uiteindelijk maar flauwtjes, en de pogingen om het fragmentarische twitternarratief audivisueel vorm te geven zijn grotendeels gefaald. Zeer jammer.

Molly's Game - 6.5/10 (Aaron Sorkin, 2017)

Sorkin up his own ass is nog steeds aangenaam om naar te luisteren en Jessica Chastain en Idris Elba zijn allebei een plezier om naar te kijken. Jammer genoeg is er een overdaad aan voice over en een acuut gebrek visuele storytelling.

Jungle Cruise (Disney+): 7/10. Uiterst vermakelijke no-brain feel good familiefilm. Jammer dat er veel elementen zijn weggekaapt van POTC.

RED NOTICE

Heerlijk !! ik vind hem geweldig goed eigenlijk. een soort mission impossible maar dan met meer humor.
Prachtige film locaties ook, en heerlijke plot twists.

seriously, what's not to like? dik aangenaam verrast, want verwachte er eigelijk niets van.

RED NOTICE

Heerlijk !! ik vind hem geweldig goed eigenlijk. een soort mission impossible maar dan met meer humor.
Prachtige film locaties ook, en heerlijke plot twists.

seriously, what's not to like? dik aangenaam verrast, want verwachte er eigelijk niets van.

Totaal over the top, "yeah right" actie, onlogische gebeurtenissen, vol deus ex machina, doorzichtige plot,... :unsure:

Totaal over the top, "yeah right" actie, onlogische gebeurtenissen, vol deus ex machina, doorzichtige plot,... :unsure:
over the top actie, dat is zowat het geval in 80 % van de actiefilms toch?
dan moet je alle rambo, fast & furious films, etc... al op voorhand niet bekijken?

doorzichtige plot? tja ligt er aan zeker hoe je het bekijkt, er waren genoeg plot twists waardoor hij spannend bleef, dat jij het al door had, kan zijn, maar anderen misschien niet
"en ja, ik had ook door dat dwayne johnson er in mee zat, toen hij daar onder die stierenvechter vastgebonden zat, en zogezegd zijn handboeien werden los geschoten dacht ik van: hmmm wel zeer toevallig, he's a bad guy!"
maar dat kon voor mij echt de pret niet bederven.

Ik hoop dat het niet erg is als ik vaak in het engels mijn reviewtje post (omdat ik het op lboxd plaats).

Bronson (2008): 6/10

MV5BMTQzODg4ODA3NV5BMl5BanBnXkFtZTcwOTY5MTIzMg@@._V1_.jpg

Unfortunately, another disappointing feature from Nicolas Winding Refn. He was one of the directors I used to follow, but aside of his miniseries hasn't done much in recent years. I thought Drive was (slightly) overrated, but still a good movie, while Only God Forgives had an amazing style but the plot was a bit lacking or confusing. It's just the cinematic experience of The Neon Demon is one that blew me away, and one that is still among my favourite movies. Before Drive, NWR wasn't known for the style he would later use. Although Bronson has the good use of music in common with Drive.

While watching it, i had sometimes the feeling I was watching a Von Trier movie instead of a Refn movie. I'm not sure if that's justified. It felt a bit more like it was a dogme 95 style movie, quite minimalist as well, but with some occassional 80's synths tracks mixed with the use of classical music, like for example in Antichrist from Von Trier.

Recently, i've had a hard time identifying with criminals or unlikeable characters in movies. I think here it is done quite intentionally. It's about as much as a based on a true story like Apocalypto is, which is nothing bad, just feel like the references to the story the movie is based on should be removed.

There are some things that are done well, like the music or the "slowish movement/pacing", but I feel other aspects are a bit lacking or not executed well enough, so overall personally i thought this was a mediocre effort.

Wall Street (Oliver Stone, 1987): 6.5/10
Degelijke eighties tijdscapsule. Score lijkt misschien laag maar ik vond het wel van de betere van Stone, een regisseur die me niet altijd ligt.

Shang-Chi And The Legend of The Ten Rings (Destin Daniel Cretton, 2021): 6/10
Grotendeels amusante mix van een superheldenfilm, Crouching Tiger, Hidden Dragon en euh Pokemon. Ik snap alleen niet waarom in de laatste 30 minuten weer overgeschakeld wordt naar CGI diarree terwijl ze de basis hebben voor badass martial arts gevechten.

Finch (Miguel Sapochnik, 2021): 5.5/10
Tom Hanks: The Greatest Hits collection. Helaas zijn compilatie-albums lame.

The Predator (Shane Black, 2018): 5/10
Een paar keer gegniffeld met one liners en death scènes maar over de hele lijn een beetje saai, wat onvergeeflijk is voor een actiefilm.

The Killing Of A Sacred Deer (Yorgos Lanthimos, 2017): 7/10?
Ik denk dat ik elke film van Lanthimos afhankelijk van het moment ofwel een 6 ofwel een 8 zou kunnen geven. Dude heeft een duidelijke stijl en zoals in zijn ander werk was de sfeerschepping weer erg sterk, op dat vlak is dit zijn beste film. Tijdens het kijken vond ik deze zeer goed, alleen moet ik me achteraf misschien niet te veel vragen stellen. Zoals bij veel van zijn films misschien niet genoeg substance om bij de style te gaan?

Yesterday (2019)

Verdomme, dit had zoveel meer kunnen zijn maar uiteindelijk pakte de lovestory weer de bovenhand.

Over één ding waren ze wel juist, een wereld zonder The Beatles is een mindere wereld.

Terug
Bovenaan