Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

No Time To Die.
Grote Bond-fan - behalve Brosnan op dit moment want te verouderd en nog niet oud genoeg - dus I loved it. I love Daniel Craig. Na afloop ‘well damn’.

The Virtuoso is nu een kwartier bezig. Slecht. Slecht. Dat kan je al weten aan de zogezegd ‘diepe’ inner monologue die je van de hoofdacteur te horen krijgt in het begin. Ik heb hem niet gekozen dus we kijken verder maar Sir Anthony Hopkins: shame on you.

Edit: 33 minuten verder. Het is nog slechter. Wie heeft dit geschreven? Serieus. Die monoloog. Die DIAloog. Daar staat garantie iets over in de Conventie van Genève.

Laatst bewerkt:
Shang Chi and the legend of the ten rings. Leuke film.

No Time To Die. Dit vond ik een pak minder. Steken ze überhaupt nog moeite in hun villains? Helaas sleurt dat dan ook het plot mee.

Laatst bewerkt:
No Time To Die

Ondanks dat de film dik 2 en een half uur duurt heb ik me niet verveeld.
De humor zit goed en de actie is er. Het laatste stuk is wat wel overkill als Bond als one man army erdoor gaat en Malek als bad guy stelt idd niet veel voor maar toch een van de betere Bond films voor mij.

No Time To Die

Ondanks dat de film dik 2 en een half uur duurt heb ik me niet verveeld.
De humor zit goed en de actie is er. Het laatste stuk is wat wel overkill als Bond als one man army erdoor gaat en Malek als bad guy stelt idd niet veel voor maar toch een van de betere Bond films voor mij.
als die film niet dit einde had gehad en niet de laatste Craig-Bond had geweest had ik dat ook wel storend gevonden maar hier in de context van dat einde klopt dat volledig vind ik

Ook Lamb 2021 gezien.

Bééééééh!

Meer béééééh in de eerste 40min, chapter 1, dan conversatie. De dieren tonen ook meer emotie en typische karaktertrekken dan de mensen zoals angst verwondering, nieuwsgierigheid etc. Dat was goed gedaan. De geboorte van 2 lammetjes was ook echt blijkbaar.
Maar dat is een beetje de premise van de film: een depressief boerenkoppel (die waarschijnlijk een kind verloor) op een remote Ijslandse boerderij, welk een nieuwe start probeert. Metaforisch zit de film goed in elkaar.
Een trage atmosferische film die gestadig naar z'n eind conclusie kabbelt.
Noomi Rapace groeide op op zo'n boerderij blijkbaar. Ik dacht altijd dat ze Deens of Noors was, Ijslands dus ...

Nu tijd voor Pig 2021 dan.

Laatst bewerkt:
Ook Lamb 2021 gezien.

Bééééééh!

Meer béééééh in de eerste 40min, chapter 1, dan conversatie. De dieren tonen ook meer emotie en typische karaktertrekken dan de mensen zoals angst verwondering, nieuwsgierigheid etc. Dat was goed gedaan. De geboorte van 2 lammetjes was ook echt blijkbaar.
Maar dat is een beetje de premise van de film: een depressief boerenkoppel (die waarschijnlijk een kind verloor) op een remote Ijslandse boerderij welke een nieuwe start probeert. Metaforisch zit de film goed in elkaar.
Een trage atmosferische film die gestadig naar z'n eind conclusie kabbelt.
Noomi Rapace groeide op op zo'n boerderij blijkbaar. Ik dacht altijd dat ze Deens of Noors was, Ijslands dus ...

Nu tijd voor Pig 2021 dan.
Noomi is Zweeds toch?

Ach klopt blijkbaar, Zweeds volgens imdb. Ik wa's dan toch ergens juist, was Zweden vergeten opsommen in Scandinavie.
Zo veel lijnen Ijslands heeft ze nu ook niet, maar ze deed het wel goed.
Ze is idd Zweeds maar heeft in haar jeugd een aantal jaar in IJsland gewoond dus ze kan ook IJslands spreken.

Shang-chi (bluray). 2de watch, nu thuis zonder onverwachte geuren, aangenaam volume en evenveel fidelity als in de cinema. waarom zou men nog naar de cinema gaan? Eternals en venom 2 zowizo niet in de cinema, voor spiderman (17dec) twijfel ik nog vanwege de lange wachttijd tot de home release.

Chang chi en the legend of 10 rings

Die epic battle was wel kicken. Ik zat me af te vragen of dit nu een avenger alike film moest voorstellen of een lsd trip moest versterken, wat een setting 😍😁.

Vond hem best wel OK hoor. Eens een marvel film die het ietwat over een andere boeg gooit, na de laatste 5 jaar enkel maar gedrochten te hebben afgeleverd.

Chang chi en the legend of 10 rings

Die epic battle was wel kicken. Ik zat me af te vragen of dit nu een avenger alike film moest voorstellen of een lsd trip moest versterken, wat een setting 😍😁.

Vond hem best wel OK hoor. Eens een marvel film die het ietwat over een andere boeg gooit, na de laatste 5 jaar enkel maar gedrochten te hebben afgeleverd.
Alleen maar gedrochten? Thor Ragnarok, Avengers infinity war nooit gezien?

Fase 1, 2 en 3 zou ik zo ranken denk ik.

1. Avengers: Infinity War
2. Avengers: Endgame
3. Doctor Strange
4. Black Panther
5. Guardians of the Galaxy
6. Iron Man
7. Ant-Man
8. Ant-Man and the Wasp
9. Spider-Man: Homecoming
10. Captain America: The Winter Soldier
11. Thor
12. Marvel's The Avengers
13. Thor: Ragnarok
14. Guardians of the Galaxy vol. part II
15. The Incredible Hulk
16. Captain America: Civil War
17. Avengers: Age of Ultron
18. Iron Man 2
19. Spider-Man: Far From Home
20. Iron Man 3
21. Captain Marvel
22. Thor: The Dark World
23. Captain America: The First Avenger

Maar meeste van de films zou ik 6-7/10 geven. Weinig variatie in. Laatste 2 Avengers een 8, misschien Strange ook. En Thor: The Dark World en Cap 1 minder dan 6.

Black Widow was gewoon een Mission Impossible film met Scarlett Johansson ipv Tom Cruise. Vond die wel tof, maar ik vind Scarlett dan ook heel tof.

Ik ben een beetje een filmsnob maar ik amuseer me wel met die Marvelfilms, goed gemaakt entertainment en goeie afwisseling van sommige zware kost. Alleen is het allemaal bij momenten een beetje te veel volgens dezelfde formule. Rangschikken is daardoor moeilijk omdat het allemaal in mijn hoofd nogal in elkaar over gaat. De hits zijn voor mij persoonlijk ook nooit heel hoog vergeleken met 'andere films', maar daar tegenover staat dat de misses nooit heel laag zijn. Het grootste bewijs van de kunde van de Marvelfilms, is hoe slecht sommige DC films zijn.

Mijn favorieten zo uit het hoofd, in volgorde:
Thor Ragnarok
Black Panther
Guardians of the Galaxy
Iron Man 3
Captain America: The Winter Soldier

Hierna wordt het dus moeilijk om ze wat te onderscheiden. Ik zou die films misschien eens (over een zeer lange periode) opnieuw moeten bekijken.

Iron Man 3 vond ik niet zo goed, en Winter Soldier niet gezien. Zelf vond ik Deadpool ook nog heel goed. Beste Marvel film is imo hands down Spider-Man: Into the Spider-verse.

Iron Man 3 vond ik niet zo goed, en Winter Soldier niet gezien. Zelf vond ik Deadpool ook nog heel goed. Beste Marvel film is imo hands down Spider-Man: Into the Spider-verse.
Spider-Man into the Spider-verse zou ik samen met de LEGO Batman movie zelfs omschrijven als de beste superhero movies van de laatste jaren.

En de eerste Kick-Ass.

De tweede is dan weer een gedrocht dat mag branden in de hel van onverkochte brol dvd's.

Terug
Bovenaan