Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

1917: 8/10, damn, hoe mooi is deze film gemaakt?!
Ook recent gezien en goed bevonden. Ik was ook wel onder de indruk van het one shot trukje, maar tegelijk haalde het me hier ook wel een beetje uit de film? Uiteindelijk voelde het daardoor allemaal georkestreerd en te rechtlijnig voor mij aan, dat botst een beetje bij een film over WO1, wat toch een vrij viscerale, chaotische oorlog moest geweest zijn.

Hold The Dark (Jeremy Saulnier, 2018)
Bekeken op aanraden van @PBR Streetgang. Good not great. Sfeer was top, vond de film ook zeker niet te traag en Jeffrey Wright zou meer hoofdrollen moeten krijgen. Maar Saulnier neemt uiteindelijk toch een beetje te veel hooi op de vork waardoor de film wat in elkaar zakt onder de ambitie. Soort van bredere opmerking die hier bij past: het valt me op dat Netflix regelmatig wat jongere, veelbelovende regisseurs aan boord haalt, en dat die dan steevast hun slechtste film afleveren. Duncan Jones met Mute, Ben Wheatley met Rebecca, War Machine van David Michôd, Velvet Buzzsaw van Dan Gilroy, Tripple Frontier van JC Chandor,… Het voelt niet helemaal juist van Hold The Dark hier ook bij te plaatsen, maar de film staat voor mij wel een trede onder Blue Ruin en Green Room.

Ook recent gezien en goed bevonden. Ik was ook wel onder de indruk van het one shot trukje, maar tegelijk haalde het me hier ook wel een beetje uit de film? Uiteindelijk voelde het daardoor allemaal georkestreerd en te rechtlijnig voor mij aan, dat botst een beetje bij een film over WO1, wat toch een vrij viscerale, chaotische oorlog moest geweest zijn.
Dat stoorde mij eerlijk gezegd niet, de film focust dan ook op een paar uur uit 1 persoon zijn ervaring, niet op de oorlog zelf. De chaos die zo 1 persoon kan meemaken, werd imo wel goed weergegeven.

Dat stoorde mij eerlijk gezegd niet, de film focust dan ook op een paar uur uit 1 persoon zijn ervaring, niet op de oorlog zelf. De chaos die zo 1 persoon kan meemaken, werd imo wel goed weergegeven.
Ik ben nog steeds niet over die gigantische waterval in het noord van Frankrijk. Mooi geschoten maar een lege doos vond ik 1917. :unsure:

Dozen moeten van mij niet altijd heel gevuld zijn, als ze maar mooi zijn :p Niet veel films komen daarmee weg natuurlijk.

Een echte videogame film. Moest Quantic Dream de rechten kunnen versieren staken ze gewoon in elke scene 2 tal QTE's en voila, ze hebben hun volgende game.

The Green Inferno - meh zat toch echt te weinig vlees aan om volledig en met volle goesting te kunnen verorberen deze, niet rauw genoeg gewoon. Tuurlijk er gebeuren zieke dingen maar op die momenten dat ze gebeuren doet de camera net vanalles te snel of laten ze het gewoon niet zien
die mieren daar zie je uiteindelijk niks van, je hoort hem enkel schreeuwen
. Nauwelijks een blote borst te zien ook, onze kannibalen gaan ons main character dan wel helemaal uitdossen om opgegeten te worden maar dan wel op zo'n manier dat er nog een slip en iets voor op de borsten afkan, meh. Veel beloven en net iets te weinig geven.

Grootste pluspunt was de soms toch absoluut niet te missen kritiek op het type wereldverbeteraar dat zo vol is van zichzelf dat het alle doel voorbij schiet. Ik moet toegeven bij de meeste vond ik het nu niet bepaald een drama dat ze bij een troep kannibalen terecht kwamen.

Next up: Tokyo Gore Police, benieuwd naar hoop op iets speciaal :) .

Ook gezien nog No Time to Die.

Degelijke bond met de vaste ingrediënten mooie wagens, mooi vrouwvolk, het betere achtervolgingswerk, ... . Goed verhaal ook. Bondsong vond ik wel verschrikkelijk zwak. Maar mooie afsluiter van de Daniel Craig bondfilms.
Was toch wel meer drama dan anders, was niet de beste film van Craig. Oh en dat einde....

Was toch wel meer drama dan anders, was niet de beste film van Craig. Oh en dat einde....
zeker meer drama (of menselijker?). Ik snap wel dat mensen heel het
huisje tuintje kindje idee
niet per se James bond vinden. Dat is vermoedelijk zelfs gewoon, ik vond het wel iets hebben. Wat mij betreft is het einde een mooie afsluiter van Craig als Bond.

Dag 20 van Spooktober:
The Fog - John Carpenter (1980)
Lekker sfeervolle horror film met een uitstekende Carpenter soundtrack.
Het is zeker niet Carpenters beste of engste, maar dat betekent dat hij nog steeds boven het gros van de horrorfilms uitsteekt.

Next Up: Videodrome - David Cronenberg (1983)

John Wick 4/10
Meh. Slap verhaaltje, redelijke actiescènes en oninteressante personages.

The Conversation 7,5/10
Iets te weinig spanningsopbouw, maar uiteindelijk wel een paar mooie twists. Ik moest er toch even over nadenken nadat de film was afgelopen, en dat is bijna altijd goed. Kan nog wel een punt bijkrijgen bij een tweede viewing. De soundtrack is alleszins waanzinnig goed.

The Green Inferno - meh zat toch echt te weinig vlees aan om volledig en met volle goesting te kunnen verorberen deze, niet rauw genoeg gewoon. Tuurlijk er gebeuren zieke dingen maar op die momenten dat ze gebeuren doet de camera net vanalles te snel of laten ze het gewoon niet zien
. Nauwelijks een blote borst te zien ook, onze kannibalen gaan ons main character dan wel helemaal uitdossen om opgegeten te worden maar dan wel op zo'n manier dat er nog een slip en iets voor op de borsten afkan, meh. Veel beloven en net iets te weinig geven.
Ik vond dat echt een kakafilm op elk vlak.

Psycho - Alfred Hitchcock (1960)
Brilliant. Een geweldige film met ijzersterke prestaties van met name Anthony Perkins en Janet Leigh. Het enige wat ik er echt over kan zeggen is: Ik wou dat ik hem had kunnen zien op het grote scherm in 1960.
De volgende twee Psycho' met Perkins zijn ook nog de moeite, mocht je die ooit in het oog krijgen.

Grootste pluspunt was de soms toch absoluut niet te missen kritiek op het type wereldverbeteraar dat zo vol is van zichzelf dat het alle doel voorbij schiet. Ik moet toegeven bij de meeste vond ik het nu niet bepaald een drama dat ze bij een troep kannibalen terecht kwamen.

Next up: Tokyo Gore Police, benieuwd naar hoop op iets speciaal :) .
Dan toch maar beter Cannibal Holocaust opzetten?

Gisteren Dune gaan bekijken in de cinema. Was de eerste keer sinds corona dat ik nog eens naar de bioscoop ben geweest. Indrukwekkende beelden en prachtige muziek, maar dat was het voor mij dan ook. Ik ken niets van de boeken en heb de originele nooit gezien, dus kan niet veel vergelijken. Mijn kennis ging niet veel verder dan 'het speelt zich af in de woestijn en er zitten giga wormen in de grond'.

Volgende week mijn guilty pleasure 'Halloween Kills' ^^

Titane (2021): Shit was weird yo! I liked it :D
Zelfde hier. Uh, what did i just see. Eerder een beetje een dislike voor me. Keek er wat naar uit na het zien van de trailer een paar weken terug. Aha, van de maakster van Raw dacht ik. Maar pfff, Raw was gewoon veel meer in balans. Fucked op cinema by choice zeker. Er zit gewoon niet veel in imo: body horror deel zeer vaag uitgewerkt, kwasie geen metafoor ... nitpicks in mindere mate : weinig emotie (her en der een beetje), goedkope shock en bloot

Ze heeft haar eigen film gemaakt zeker en das misschien een pluspunt. Deze kwam een beetje 'natte droom/nachtmerrie na een zware nacht uit' over betreft idee bij me.

Laatst bewerkt:
Gisteren Dune gaan bekijken in de cinema. Was de eerste keer sinds corona dat ik nog eens naar de bioscoop ben geweest. Indrukwekkende beelden en prachtige muziek, maar dat was het voor mij dan ook. Ik ken niets van de boeken en heb de originele nooit gezien, dus kan niet veel vergelijken. Mijn kennis ging niet veel verder dan 'het speelt zich af in de woestijn en er zitten giga wormen in de grond'.

Volgende week mijn guilty pleasure 'Halloween Kills' ^^
De originele Dune (1984) staat gewoon op Youtube blijkbaar, dunno of die er legaal op staat of niet. is precies makkelijk te vinden. Op't eerst zicht is dat toch gene film die ik zomaar zou kijken. De nieuwe is uiteraard prachtig 😍

Eergisteren/gisteren 2 films gezien die op elkaar volgden; The Hustler en The Color of Money
De eerste was absoluut veel beter dan de sequel :)

Terug
Bovenaan