Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dag 18 van Spooktober:
The Clovehitch Killer - Duncan Skiles
Vond deze eigenlijk heel matig, ook een frustrerend plot.

Next up: Psycho - Alfred Hitchcock (1960)

Spooktober deel 17-18:

Blood and black lace - Proper proper. Tonnen kleur letterlijk en figuurlijk, aantal heel schoon vrouwen en degelijk plotje dat al bij al wel voorspelbaar was en diende om de kleuren, vrouwen, moorden, sfeer, ... hier en daar wat te ondersteunen. Als je t niet wist zou je de film ook zo oud niet schatten imo.

A Chinese Ghost Story - Chinese films stellen me eigenlijk bijna nooit teleur (ja Hong Kong I know) en deze deed dat ook niet. Wonderbaarlijke mix van genres waardoor het echt snel oninteressante kitsch kan worden maar dat is het allesbehalve. Fantastisch zwierig in beeld gebracht. Heel erg leuk en goed.

Next up: The Green Inferno, ben benieuwd :unsure: .

Ook gezien nog No Time to Die.

Degelijke bond met de vaste ingrediënten mooie wagens, mooi vrouwvolk, het betere achtervolgingswerk, ... . Goed verhaal ook. Bondsong vond ik wel verschrikkelijk zwak. Maar mooie afsluiter van de Daniel Craig bondfilms.

Glass - 2019.
Heb me geamuseerd en er kan nooit genoeg Anya + Kevin en zijn meerdere persoonlijkheden op mijn tv zijn.
De twist van Split ging niet te kloppen zijn, daar had ik me op voorhand al achter gezet.

Die 3 volgen elkaar wel op ja. Ge kunt ook snel de wiki summary lezen, en dan zijt ge ook mee.

Zelf gisteren Venom gezien: Absoluut gedrocht.

Unbreakable vond ik ook zeker geweldig.
Maar dan zal ik inderdaad best eerst Split zien alvorens Glass te bekijken.
Bedankt voor de reacties.

Jumanji: The Next Level
De eerste van die reboot vond ik wel vermakelijk. Kon natuurlijk niet tippen aan het origineel. Deze trok echt op niets. Een welverdiende 3/10.

Birds Of Prey
Deze kan ik geen score geven omdat ik die na 1/4 van de film afgelegd heb. Wat een bagger zeg.

Gone Baby Gone (2007): 7/10

pxvtoQX43ZaRTq1Mqyt3uRAOXSN.jpg

Ik heb gemengde gevoelens bij deze film. Voor mij persoonlijk voelt het alsof de film een nogal stereotiep beeld heeft van Amerika, de invloed van God en hoe het omgaat met scènes en het verhaal. Hoe het verhaal uiteindelijk is geëvolueerd en geëindigd, vind ik ook een beetje overdreven, maar misschien was dat nodig, want aan het einde geeft het interessante thoughts, zoals wat denk je dat het beste zou zijn voor het kind aan het einde. Het is een interessante vraag, en ik kan er echt geen antwoord op geven. Maar nogmaals, dit is alleen mogelijk, omdat sommige personages niet echt op een echt menselijke manier zijn ontworpen en er dingen gebeuren die niet echt logisch zijn. Er zijn andere oplossingen in dergelijke gevallen, zoals het plaatsen van een kind in hechtenis, wat al lang had moeten gebeuren voordat de ontvoering begon. Moreel gezien is bijna iedereen in de film absoluut walgelijk, maar dat is wat ik bedoel met overdreven en niet echt realistisch voor zo een case. De eindscène was echter goed, terwijl "de moeder" in de media zei met het advies: laat je kind nooit alleen. Het eerste wat ze doet is weggaan op een date, zonder oppas. Patrick werd uiteindelijk de babysit en zij liet het kind uiteindelijk toch bij een vreemde in huis. Dat was een sterke slotscène.

En horrorchallenge, het gaat er niet meer van komen. Dus ik ga gewoon kijken wat ik wil, vooral een beetje van de Netflix kijklijst wat kijken komende tijd.

Basic Instinct (1992) 6/10

Platform (2000) 8/10

A Better Tomorrow (1986) 7/10

Cluny Brown (1946) 8/10

Happy Together (1997) 8/10

The Scarlet Empress (1934) 8/10

A Hidden Life (2019) 7/10

Jungle Cruise (2021) 6/10

Ik vond hem sterk beginnen met een aangename film-noir feel en de ondervragingsscene is terecht legendarisch. Maar daarna vond ik het beetje ineenzakken. De ontknoping vond ik ook te convenient. En, ligt volledig aan mij maar ik zie Michael Douglas niet graag spelen 😜. Trouwens, een 6 is bij mij geen slechte film.

Dag 19 van Spooktober
Psycho - Alfred Hitchcock (1960)
Brilliant. Een geweldige film met ijzersterke prestaties van met name Anthony Perkins en Janet Leigh. Het enige wat ik er echt over kan zeggen is: Ik wou dat ik hem had kunnen zien op het grote scherm in 1960.

Next up: The Fog - John Carpenter (1980)

Lol ik ging zeggen "kijk (bijna) anything else van Carpenter, ja zelfs Ghosts of Mars want die is tenminste lachen" :laugh:

Terug
Bovenaan