FlyingHorseman
Well-known member
Ook recent gezien en goed bevonden. Ik was ook wel onder de indruk van het one shot trukje, maar tegelijk haalde het me hier ook wel een beetje uit de film? Uiteindelijk voelde het daardoor allemaal georkestreerd en te rechtlijnig voor mij aan, dat botst een beetje bij een film over WO1, wat toch een vrij viscerale, chaotische oorlog moest geweest zijn.1917: 8/10, damn, hoe mooi is deze film gemaakt?!
Hold The Dark (Jeremy Saulnier, 2018)
Bekeken op aanraden van @PBR Streetgang. Good not great. Sfeer was top, vond de film ook zeker niet te traag en Jeffrey Wright zou meer hoofdrollen moeten krijgen. Maar Saulnier neemt uiteindelijk toch een beetje te veel hooi op de vork waardoor de film wat in elkaar zakt onder de ambitie. Soort van bredere opmerking die hier bij past: het valt me op dat Netflix regelmatig wat jongere, veelbelovende regisseurs aan boord haalt, en dat die dan steevast hun slechtste film afleveren. Duncan Jones met Mute, Ben Wheatley met Rebecca, War Machine van David Michôd, Velvet Buzzsaw van Dan Gilroy, Tripple Frontier van JC Chandor,… Het voelt niet helemaal juist van Hold The Dark hier ook bij te plaatsen, maar de film staat voor mij wel een trede onder Blue Ruin en Green Room.

Niet veel films komen daarmee weg natuurlijk.

.