Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Oh maar als Kinepolis een soortgelijk abo uitbrengt switch ik direct hoor.
Volgende week zit ik aan tafel met de directie van Kinepolis. Ik ben er nog niet aan uit of ik ze ga zeggen dat ik een UGC abo heb :laugh:.

III - The Ritual (2015): 6/10

Russische horrorfilm die bekend staat om zijn mooie visuals, maar desondanks het maar stelt met een 4.8 rating op IMDb. Die rating is wat overdreven laag, maar het plot en de acteerprestaties zijn niet bijster goed. Maar de visuals zijn inderdaad wel redelijk goed, maar voor mij valt het toch licht te uit.

Screen-Shot-2015-02-03-at-9.28.31-AM.jpg

UGC is alleen voordelig als je zo'n unlimited abo pakt.
Maar is dat tegenwoordig nog wel de moeite, want echt veel films die echt de moeite zijn om in de cinema te gaan zien komen er de laatste jaren niet meer uit imo (streamingdiensten ^^). Als je elke week naar de cinema gaat zit je na enkele weken sowieso al door de goeie films heen en kan je alleen nog naar zo'n belachelijke Turkse of Indische film gaan zien. 😂

En met een studentenkaart is Kinepolis vaak nog goedkoper (en met betere zalen, beeldkwaliteit, etc), dus ik zit nooit in de UGC eig.

Is Laser Ultra eigenlijk een meerwaarde? Ik ging altijd in de Euroscoop in Genk, had de afgelopen jaren een C-mine pas voor €10 waardoor films door de week €6.5 of €7.5 waren. Ik koos eigenlijk altijd voor de standaard versie. Kinepolis deed ik enkel als ik met een kameraad naar een Marvelspektakel ging.

Vroeger ging ik ook wekelijks naar Zebracinema films in het plaatselijk cultureel centrum, dan zat ik daar tussen de gepensioneerden. Maar die zijn ondertussen al opgeslagen van €5 een paar jaar geleden naar €8, begint minder de moeite te worden.

Straks naar Dune in Imax Antwerpen :) zo lang naar uitgekeken. Is best ver maar de enige Imax zaal welke ik kon vinden welke in 2D speelt. 3D en zeker 4DX is niets voor mij. Normaal ga ik altijd naar Imax in Eindhoven. Ben benieuwd !

Candyman 2021.

Om bij te bleiten. Zo slecht die film. Halfweg uitgezet.
Shows exactly what's wrong with horror movies nowadays

Dune gezien in IMAX in Antwerpen.
Snap niet wat de hype is voor IMAX. Voor mij lijkt het qua beeld op de andere zalen... maar ik heb daar zo'n 4:3 beeldverhouding gevoel bij. Ben er niet zo voor.
Het geluid was echter wel heerlijk. De bassen rommelden en trilden doorheen mijn hele lijf, op het ritme van de zandstormen en zandwormen. Fantastisch.

De film zelf was áf. Hij zat vooraf al weken in mijn hoofd, hij hangt nu nog altijd in mijn hoofd. Ik heb alle films/games van Duin ooit gespeeld of gezien. Alle boeken gelezen in mijn puberteit. Dit blijft hangen. Het is een feest der herkenning voor de fans onder ons maar wát een beelden, wat een scènes, wat een muzikaal landschap met daar middenin nog eens die beelden. Kippenvel.

Dune part 2 when?

Candyman 2021.

Om bij te bleiten. Zo slecht die film. Halfweg uitgezet.
Shows exactly what's wrong with horror movies nowadays
Pleaso do elaborate. Wat is er verkeerd met hedendaagse horror? Ik heb net het gevoel dat we door een sterke periode aan het gaan zijn.

Kan je Dune eigenlijk gaan zien zonder enige voorkennis? Heb nooit iets gezien/gespeeld van dit universum, maar de trailer ziet er wel naais uit.

Cam (2017): 8/10

CAM_STILL5.0.png

Wat een belachelijk lage rating weeral. Ik vraag me echt af of we dezelfde film gezien hebben. Op basis van de rating zou je de film vermijden. Maar dan heb je wel van die echt slechte of voorspelbare films die minstens een hele ster meer krijgen... . Ik denk dat er velen bevooroordeeld film kijken, want "dit is van Netflix", en "dit is geen horror"
F.Y.I. identity theft IS horror, en dubbel zo hard in die industrie
, maar als je zo bevooroordeeld al naar een film start, kijk dan gewoon niet.

Qua dat de film niet voldoende uitlegt, vind ik het heel duidelijk.
De identity theft is door AI gedaan (al zit er misschien iets of iemand achter). Of je het nu realistisch vind of niet... dat is een andere vraag, maar de uitleg is er wel, en dat is ook waarom zij erin slaagt om haar eigen account te verwijderen op die manier, omdat het een AI is dat maar op bepaalde facetten intelligent is, maar niet alle. Realistisch is het dus inderdaad niet, maar voor realisme kijk je ook geen film, en wie weet wat voor gekke toestanden we in de toekomst krijgen, want AI is al in staat tot veel dingen. En dat is waar de film naartoe gaat, denk maar aan Siri van Apple maar dan veel intelligenter en geavanceerder, en gebruikt voor criminele doeleinden. Het andere punt van de film is een kijk bieden in deze toxische wereld.
Voor de rest is alles echt goed gedaan. Heel interessante kijk dus. Erg goed geacteerd. Een kritiekpuntje is eigenlijk het einde na het einde.
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat nadat je zoiets meemaakt er dan terug weer aan gaat beginnen, ook al is het niet haar eigen identiteit, maar goed, anderzijds zal dat ook wel een verslaving zijn voor haar, en kun je het dan weer als een goed einde zien.

@DaFreak als je deze nog niet gezien hebt, ik denk dat dit wel een film voor jou is.

Laatst bewerkt:
Pleaso do elaborate. Wat is er verkeerd met hedendaagse horror? Ik heb net het gevoel dat we door een sterke periode aan het gaan zijn.
elaborate yourself, noem jij eens een goeie horror van nu?
ik kan er niet meteen ene bedenken.

trouwens, die candyman remake heeft PG13 meegekregen. zegt toch al genoeg?

Zo werkt discussieren niet heh, GIJ maakt de statement (hedendaagse horror is slecht), dus GIJ moet de argumentatie voorzien. Terug in iemand zijn gezicht gooien "huhuh geef mij maar wat argumenten tegen" is geen juiste discussie vorm. Zo zijt ge gewoon maar wat statements in het ijle aan het roepen, en dat is dus niet discussieren noch converseren, dan zwijgt ge beter want dan hebt ge niks nuttigs toe te voegen...

Van 2010 tot 2015:
Insidious, Sinister, Cabin in the Woods, I Saw The Devil, As Above So Below, Taking of Deborah Logan
2015-nu:
The Witch, Green Room, Hell House LLC, The Wailing, Train to Busan, Conjuring serie, Autopsy of Jane Doe, Get out, IT, The Ritual, Forgotten, Hereditary, Annihalation, A Quiet Place, Gonjiam: Haunted Asylum, The Lighthouse, Midsommar, Ready or Not, Doctor Sleep, The invisible man

Dit vind ik allemaal toch tenminste degelijke horror films, sommige zitten zelfs tussen mijn favoriete horror films ooit. :thinking:

Er zullen in elke periode wel slechte en goede films zijn, en het zal ook altijd een kwestie van smaak zijn maar toch, om een blanket statement te zeggen zoals "shows whats wrong with horror movies nowadays" is misschien wat kort door de bocht.

Eigenlijk ook het gevoel dat er nog nooit zo goede horrors zijn gemaakt. Er wordt toch niet meer neergekeken op het genre, en dat was vroeger wél het geval.

Ik vul nog aan

2010-2015
It Follows, Helter Skelter

2015-nu:
Possessor, Get Out, Saint-Maud, Don't Breathe, Grave, The Neon Demon, Mother!, Crimson Peak

En het is nu ook niet dat ik ze allemaal gezien heb, dus er zullen er nog wel meer zijn.

Terug
Bovenaan