Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dune

Toch zwaar onder de indruk. Had voor mij het gevoel van Lord of the Rings of Star Wars of Game of Thrones... Het begin van iets episch.
Hopelijk mag Villeneuve snel aan Part 2 beginnen. Beetje belachelijk van Warner Bros dat ze part 2 laten afhangen van HBO Max succes :sop:

Dune

Toch zwaar onder de indruk. Had voor mij het gevoel van Lord of the Rings of Star Wars of Game of Thrones... Het begin van iets episch.
Hopelijk mag Villeneuve snel aan Part 2 beginnen. Beetje belachelijk van Warner Bros dat ze part 2 laten afhangen van HBO Max succes :sop:
Ergens snap ik het wel: ze vrezen voor een box office flop door covid. Als em goed loopt op hbo max kunnen ze beter gaan inschatten of een part 2 wel nog financieel succesvol kan zijn als ze voor part 2 gewoon een traditionele cinema release doen. Of toch voor Amerika, in Europa misschien wel beter kijken naar de box office

En wie zit er in godsnaam te wachten op een 4e film wanneer 2 en 3 brak zijn.

The Animatrix en The Matrix is it. Al derest is doodoo.
Hoe, ik hoorde zeggen dat het een direct vervolg is op de trilogie? Tot mijn ergernis, want dat zou betekenen dat ik 2 en 3 nog eens moet bekijken. 3 heb ik zelfs nooit gezien omdat ik 2 zo slecht vond.

Dune

Ik heb Dune gisteren ook gezien en, hoewel ik normaal niet zo hou van een woestijn omgeving en heeft het verhaal mij nooit echt aangesproken, had ik toch hoge verwachtingen. En de film heeft die verwachtingen waar gemaakt en overtroffen. Ik werd ik direct in het verhaal getrokken en voelde heel snel mee met de personages. Het was echt een prachtige film en een geweldige soundtrack. Geen subtiele muziek maar ik vond dit wel passen bij deze film. Ik was echt teleurgesteld toen de film gedaan was...en om nu te lezen dat het nog niet helemaal zeker is of het tweede deel er wel komt :o

Ik denk trouwens dat de vertoning dit ik gisteren was (zo goed als) volledig uitverkocht was wat ik niet meer heb gezien sinds voor covid. Op de eerste rij zitten lijkt mij toch geen aangename film ervaring en al zeker niet bij IMAX.

Kinepolis Gent zat de zaal ook volledig vol gisteren. Trouwens in 4D gezien en was wel de moeite. Al zou ik hem graag nog eens gewoon zien ook, maar mss wacht ik wel op de blu ray release.

Ik kan mij hier wel bij aansluiten ook al is het 6 jaar oud.
Nochtans zijn er de laatste jaren wel redelijk wat degelijke horror films uitgekomen die het niet nodig hebben van er jumpscares in te steken.
Voor mij is een goede horror film waar de sfeer juist zit. Jumpscares zijn eigenlijk te voorspelbaar geworden en doen mij amper nog iets.

In de trailer topic al eens gezegd: what's with the hate voor The Matrix Reloaded?
Ik vind die echt dik oké: knappe actie sequenties (de choreografie tijdens de gevechten is echt top), lore die uitgbreid wordt (Zion en de architect). Alleen is die soms what up his own ass qua filosofie en proberen ze het soms wat te intellectueel te maken.

Revolutions is de minste van de drie imo maar all in all is die nog best genietbaar.

Ik vond ook alle Matrix films geweldig. Het enige dat minder is, voor mij, is dat je eigenlijk de betekenis van het einde moet opzoeken om het echt volledig te snappen. Beetje zoals het einde van LOST :unsure:

De eerste heeft gewoon dat gritty, donkere dat de andere twee niet hebben.

Ik zie het trilogie eigenlijk als 1 film. Het verhaal stopt niet na deel 1, het begint nog maar net.
Akkoord, de 1ste is sowieso de beste maar is imo niet compleet zonder de andere 2.

Revolutions had echt wel een bad ass einde, met dat gevecht daar in de regen tussen Neo en Smith , en die epische muziek...

Voor toen op DVD was dit echt wel indrukwekkend vond ik.

Little Fish (2020) - 8/10
Veel te lang uitgesteld om deze te bekijken. De film doet mij in het begin direct denken aan Perfect Sense, waarin zintuigen langzamerhand verloren gaan. Hier gaat geheugen langzaam verloren en dat is voor een verliefd koppel zowat het ergste wat kan gebeuren: jouw eigen partner herkent je niet meer en behandelt je alsof je een wildvreemde bent. De film heeft een langzaam tempo, de beelden en de muziek vormen een mooi geheel en Olivia Cooke speelt geweldig. Ik zat bijna continu met een krop in de keel (voornamelijk door de muziek).

A Bittersweet Life
Weer een degelijke Koreaanse thriller. Deze keer meer in het genre revenge movie, maar je moet wel een halve film lang wachten op de start van het revenge gedeelte. Toch zorgt deze langere opbouw voor een betere film. Op zich doet de film absoluut niets nieuw in het genre (misschien in 2005 wel?) maar wat hij doet, doet hij goed.

Kate - 5.5/10 (Cedric Nicolas-Troyan, 2021)

Reminiscence - 4/10 (Lisa Joy, 2021)

Sense and Sensibility - 8/10 (Ang Lee, 1995)

Just Another Girl on the I.R.T. - 7,5/10 (Leslie Banks, 1992)

Hold the Dark - 7/10 (Jeremie Saulnier, 2018)

Sudden Fear - 7/10 (David Miller, 1952)

The Wedding Singer - 7/10 (Frank Coraci, 1998)

Salt - 6.5/10 (Philip Noyce, 2010)

Runaway Bride - 6/10 (Gary Marshall, 1999)

Terug
Bovenaan