Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

elaborate yourself, noem jij eens een goeie horror van nu?
ik kan er niet meteen ene bedenken.

trouwens, die candyman remake heeft PG13 meegekregen. zegt toch al genoeg?
Ik heb candyman zelf nog niet gezien dus ik kan niet oordelen maar op imdb staat: Rated R for bloody horror violence, and language including some sexual references

Eigenlijk ook het gevoel dat er nog nooit zo goede horrors zijn gemaakt. Er wordt toch niet meer neergekeken op het genre, en dat was vroeger wél het geval.

Ik vul nog aan

2010-2015
It Follows, Helter Skelter

2015-nu:
Possessor, Get Out, Saint-Maud, Don't Breathe, Grave, The Neon Demon, Mother!, Crimson Peak

En het is nu ook niet dat ik ze allemaal gezien heb, dus er zullen er nog wel meer zijn.
Mag ik er ook nog enkele aan toevoegen?

2015-nu:
Hunter Hunter, The Boy Behind The Door, Lucky, #Alive, Anything for Jackson, The Call, Alone, His House, Relic, El Hoyo, Tumbbad, In Fabric, Suspiria,....

Van 2010 tot 2015:
Insidious, Sinister, Cabin in the Woods, I Saw The Devil, As Above So Below, Taking of Deborah Logan
2015-nu:
The Witch, Green Room, Hell House LLC, The Wailing, Train to Busan, Conjuring serie, Autopsy of Jane Doe, Get out, IT, The Ritual, Forgotten, Hereditary, Annihalation, A Quiet Place, Gonjiam: Haunted Asylum, The Lighthouse, Midsommar, Ready or Not, Doctor Sleep, The invisible man

Dit vind ik allemaal toch tenminste degelijke horror films, sommige zitten zelfs tussen mijn favoriete horror films ooit. :thinking:

Er zullen in elke periode wel slechte en goede films zijn, en het zal ook altijd een kwestie van smaak zijn maar toch, om een blanket statement te zeggen zoals "shows whats wrong with horror movies nowadays" is misschien wat kort door de bocht.
Van alle films die je hebt opgenoemt vind ik enkel Cabin in the woods Goed.

Dus ja ik blijf bij mijn statement. Horror is dead. In mijn ogen dan. Elk z'n mening.

Dus ja ik blijf bij mijn statement. Horror is dead. In mijn ogen dan. Elk z'n mening.
Dat ligt dan eerder aan jouw smaak dan aan de kwaliteit van de films. Niets mis mee in dat geval.

Heb je ze dan allemaal al gezien?

Ik vraag me ook af wat jouw favoriete horrors zijn dan.

F.Y.I. https://www.icheckmovies.com/lists/the+21st+centurys+most+acclaimed+horror+films/mightysparks/
en

Al is dat meteen een "heel" brede interpretatie van horror.

https://www.icheckmovies.com/lists/icm+forums+top+250+favourite+horror+films/mightysparks/ -> door vooral liefhebbers van arthouse en klassieke cinema.

Voor wie wat inspiratie nodig heeft.

En in spoiler nog wat persoonlijke letterboxd favorieten van lijstjes met een groot aandeel horror

Persoonlijk zelf liefhebber van psychologische horror en folk horror of horror met occult/paganism/hekserij/sektes/religie als thema, al heb ik ook wel een zwak voor vampieren- en weerwolvenfilms. Geestenfilms zijn ook wel leuk met momenten. Slasher/serial killer is ook wel nog oké. En body horror is ook leuk.

Mijn favoriete horrorfilm is nog steeds Suspiria (1977). Misschien dat ik na de horrormaand oktober eens een favoriet horrorlijstje maak :).

Laatst bewerkt:
mijn favoriete horror films ga ik wat combineren met thrillers, want van sommigen is de draad zo dun....

ok eventjes op mijn film kast kijken, en dat zijn mijn favorieten:

hills have eyes remake
texas chainsaw massacre 2003 (remake)
the descent
scream
frontieres
borderlands
dawn of the dead (remake van 2003)
hostel
wrong turn
eden lake
saw
you're next
switchblade romance
leprechaun serie
originele halloween serie
chucky 1 en 2
scream
Devils rejects
I spit on your grave
Last house on the left

dit is dus een greepje. ok vroeger was ik wat jonger en misschien meer bang, en dat bange effect is voor mij toch wel wat van doorslag gevend als ik een horror bekijk.
Ok train to busan was nog wel best vermakelijk en goed. en ook met Overlord heb ik me nog goed geamuseerd.

maar het grote deel van hedendaagse horrors bevalt mij echt niet meer.
Thrillers daarentegen , zoals onlangs RUN, blijven mij beklijven, ook al word ik daar niet meteen bang van. maar horrors, moeten toch voor mij een scary gehalte hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
The Woman in the Window (2021)

Allereerst, ik heb het boek niet gelezen voor alle duidelijkheid (sorry Coldplayke :unsure: ). Ik ben best fan van zo'n films, grote The Girl on The Train-vibes maar hier imo met een overtuigende Amy Adams. Film krijgt blijkbaar nogal vernietigende commentaren tov het boek. Ik vond dat het verhaal zeer mooi in beeld werd gebracht, maar een nogal zwak en voorspelbaar einde.

The Matrix (1999) nog eens gekeken, naar aanleiding van de nieuwe die op komst is. Blijft nog steeds een toppertje.
Ga dat eigenlijk opzettelijk niet doen want het is blijkbaar een soft-reboot van de eerste film. Geen goesting om met een déja-vue in de cinema te zitten.

En wie zit er in godsnaam te wachten op een 4e film wanneer 2 en 3 brak zijn.

The Animatrix en The Matrix is it. Al derest is doodoo.

You Were Never Really Here:
Deze stond eerst in mijn lijstje om tijdens spooktober te kijken, maar werd me afgeraden (door @Lakigigar denk ik) en terecht. Is eigenlijk meer een crime drama / thriller. 'T is geen gemakkelijke watch en kruipte echt wel onder mijn vel, maar wel goed. Het heeft duidelijke gelijkenissen met Taxi Driver en ik geloof dat de regisseur het ook Taxi Driver voor een nieuwe generatie noemde. Ik weet niet of ik zelf zover zou gaan, maar het is wel een goede film. Je moet er wel met je hoofd bij blijven, want de flashbacks en waanbeelden kunnen je soms in de war brengen. Ook kudos voor de soundtrack en de acteerprestatie van Jaquin Phoenix.

@Hellsdinner niet door mij, maar dat is inderdaad niet echt een horror.

do lok tin si [Fallen Angels] (1995): 8/10

0.jpg

Als Chungking Express de Kid A van WKW is, dan is deze Fallen Angels de Amnesiac van hem. Qua plot op hetzelfde élan als Chungking Express, maar toch wat moeilijker om te volgen, en ook een beetje donkerder. Sowieso vind ik wel dat je de WKW films meer dan één keer moet zien. Tot nu toe heb ik dat bij elke film gehad, behalve My Blueberry Nights, maar die moet ik desondanks ook eens herzien. Een Kar-wai wong kan je stilaan ook wel goed herkennen. Je weet wanneer je naar een film van hem kijkt. Veel dingen die me opvallen die vaak terugkeren bij zijn films en te veel om op te noemen. Muziek speelt opnieuw een vrij grote rol in deze film, waar naar verwezen wordt, maar ook dat een rol speelt in het neerzetten van de mood. Visuals zijn ook super, zelfs nog beter dan Chungking Express. Op dat vlak één van de mooiste films die ik ooit gezien heb, want elk shot is er één uit de duizend. Christopher Doyle bewijst daarmee dat hij zijn reputatie niet gestolen heeft, en is in één klap wellicht één van mijn favoriete cinematografen ooit.

Terug
Bovenaan